رنو کولیوس در نمایشگاه خودرو پکن 2016 رونمایی شد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
رنو کولیوس ارائه شده در نمایشگاه اتومبیل چین 2016 در مقایسه با نسخه پیشین خود دچار تغییر و تحول اساسی شده است. رنو نه تنها در پی اثبات خود به عنوان تولید‌کننده‌ی سدان‌‏های خوش‌ساخت و مقرون به صرفه است، بلکه قصد دارد شانس خود را در کلاس خودروهای شاسی بلند نیز آزمایش کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که در نمایشگاه بین المللی خودروی پکن ۲۰۱۶  خودروهای شاسی‌بلند (SUV) جایگاه خاصی دارند. رنو کولیوس (KOLEOS) یکی از محصولات جذاب به نمایش در‌آمده در این نمایشگاه است. این خودروی شاسی بلند مجدد از صفر طراحی شده و اولین مدل سگمنت D (خودروی سایز بزرگ در استاندارد اروپایی) رنو است. هدف از این بازطراحی راهیابی این خودرو به بازار ۸۰ کشور جهان است که بررسی آن را بسیار مهیج می‌کند. 

پرچم‌دار شاسی‌بلند‌های رنو به خوبی نشان می‌دهد که این برند فرانسوی به دنبال دستیابی به قابلیت‌های منحصر به فرد، طراحی ظاهری قدرتمند و به رخ کشیدن توانایی تولید خود در کلاس خودروهای SUV است.

رنو کولیوس نمایشگاه چین
رنو کولیوس نمایشگاه چین

رنو کولیوس جدید از تکنولوژی 4x4 استفاده می‌کند به نحوی که قابلیت تعویض وضعیت به حالت‌های 2WD (دو چرخ محرک)، 4WD (چهار چرخ محرک)، حالت خودکار و 4WD LOCK (چهار چرخ محرک قفل شده) را دارد. سیستم انتقال قدرت استفاده شده در کولیوس ایمنی و پایداری خودرو را به وسیله تعیین کم‌فرمانی یا بیش‌فرمانی ارتقاء می‌بخشد. به علاوه این که حفظ کشش (نیروی ترکشن) بهینه در شرایط جاده‌ای سخت از دیگر خاصیت‌های جدید سیستم انتقال قدرت کولیوس است. به دلیل داشتن ارتفاع ۲۱۳ میلی‌متری کف خودرو از سطح زمین، رنو کولیوس عملکرد مناسبی برای  شرایط مختلف رانندگی در تمامی جاده‌ها دارد.

علیرغم داشتن نمای خارجی خارق العاده و خطوط با صلابت، فضای داخلی با ظرافت هر چه تمام‌تر ساخته شده و در آن به راحتی سرنشین توجه خاصی شده است به نحوی که فضای خالی برای زانوهای سرنشینان عقب ۲۸۹ میلی‌متر در نظر گرفته شده است. از دیگر قابلیت‌های این خودرو استفاده از گرم‌کن فرمان، یخ شکن برای شرایط هوایی بسیار سرد و فیلتر هوای داخل کابین که ورود گرد و غبار و بوی نامطبوع از فضای بیرون به داخل کابین را به حداقل می‌رساند.

رنو کولیوس نمایشگاه چین

مکان راننده ۱۵۰ میلی‌متر نسبت به سدان های معمولی بالاتر تعبیه شده است که موجب دید بهتر راننده می‌شود. کولیوس با اضافه کردن دستگیره در کنسول وسط، شرایط مشابهی با خودروهای مسابقه‌ای به کولیوس بخشیده است. علاوه بر موارد مذکور، می‌توان به تجهیز شاسی‌بلند جدید رنو به R-link 2 اشاره کرد؛ این سیستم تمامی تجهیزات کابین اعم از سیستم صوتی BOSE، سیستم چندرسانه‌ای و سرگرمی، نقشه‌های مسیریابی، تماس‌های تلفنی بدون دخالت دست راننده، رادیو و سیستم‌های کمکی را کنترل می‌کند.

رنو کولیوس نمایشگاه چین

از جمله سیستم‌های کمکی راننده می‌توان به سیستم ترمز اضطراری فعال، سیستم هشدار خروج از لاین، هشدار رعایت فاصله ایمن از خودروی جلویی، تشخیص علائم رانندگی با هشدار سرعت غیر مجاز، سیستم هشدار نقاط کور، تشخیص خستگی راننده، دوربین دید از عقب، نور بالا/پایین خودکار، سنسور پارک در قسمت جلو، عقب و کناری و سیستم دستیار پارک آسان اشاره کرد.

رنو کولیوس به عنوان پرچم‌دار خودروهای شاسی‌بلند رنو در کنار کراس اوور اسپیس (Espace)،  سدان تالیسمان (Talisman) و استیشن تالیسمان استیت (Talisman Estate) قرار می‎گیرد.  در حال حاضر فروش رنو کولیوس با مدل‎های کاجار (Kajar) و کپچر (Captur) در ۸۰ کشور جهان انجام می‌شود.

رنو کولیوس نمایشگاه چین
رنو کولیوس نمایشگاه چین
رنو کولیوس نمایشگاه چین

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی پکن 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات