مازراتی لوانته 8 سیلندر برای رقابت با پورشه کاین عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مازراتی لوانته به‌زودی با پیشرانه ی ۳ لیتری ۶ سیلندر به برخی بازارهای اروپایی و آمریکایی در دو مدل راه خواهد یافت. اما از آن‌جا که این خودرو بر روی پلتفرم مشترک مازراتی کواتروپورته و گیبلی ساخته شده است، نمی‌توان آن را به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵۲۸ اسب بخاری مجهز کرد؟ اخبار حاکی از جواب مثبت این سوال دارند. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدیر اجرایی مازراتی، آقای دیوید دانسین در پاسخ به سوال گزارشگر مجله Autoblog گفت:"پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ما به خوبی در لوانته جای می‌گیرد و در حال حاضر یک نمونه اولیه از آن را نیز ساخته‌ایم."

همانطور که گفته شد، این خودرو در دو مدل به نام‌های لوانته و لوانته S به تولید خواهد رسید. هر دو مدل از پیشرانه‌ی ۳ لیتری و ۶ سیلندر به همراه دو توربوشارژر استفاده می‌کنند که از تنظیمات متفاوتی بهره خواهند برد. در نمونه‌ی عادی قدرت موتور ۳۴۵ اسب بخار و در مدل لوانته S پیشرانه‌ ۴۲۴ اسب بخار را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

اولین نسل از پیشرانه‌های ۶ سیلندر مازراتی در خودروهای گیبلی و کواتروپورته استفاده شده بود. در همین زمان نیز پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنها برای مدل دیفرانسیل عقب کواتروپورته GTS استفاده می‌شد. اما آقای دانسین اطمینان داد که با بهره‌گیری از سیستم جدید انتقال قدرت مازراتی، لوانته با این پیشرانه به طور حتم دارای سیستم چهارچرخ متحرک خواهد بود.

در بازار جهانی نیز تعداد خودروهای شاسی بلندی که قدرت پیشرانه‌ی آن‌ها بیش از ۵۰۰ اسب بخار باشد، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. پورشه کاین با ۵۲۰ اسب بخار، کاین S با ۵۷۰ اسب بخار و رنجرور اسپرت SVR با ۵۵۰ اسب بخار قدرت از رقیبان لوانته به شمار می‌روند اما چون لوانته تنها ۱۲ هزار دستگاه در سال تولید خواهد شد، قسمت بسیار کوچکی از بازار را برای خود خواهد داشت.

 البته هیچ کدام از خودروهایی که شرح آنها در بالا گفته شد از لحاظ قدرت قادر به رقابت با جیپ گرند چروکی Trackhawk که از پیشرانه‌ی ۷۰۷ اسب بخاری هلکت بهره می‌برند، نخواهند بود.

حدس ما این‌ است لوانته ۸ سیلندر بعد از تولید به محبوب‌ترین و پر سفارش‌ترین مدل لوانته تبدیل شود. مازراتی اعلام کرده است که نسل دوم پیشرانه‌های ۶ سیلندر آنها نسبت به نسل اول‌ خود ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتری خواهند داشت که در مدل‌های لوانته، کواتروپورته و گیبلی به زودی استفاده خواهد شد. این افزایش قدرت به لطف استفاده از نرم‌افزار جدید مدیریت موتور، طراحی دوباره سر سیلندر و میل بادامک جدید حاصل شده است.

لوانته با قیمت ۷۲ هزار دلار و لوانته S با قیمت ۸۳ هزار دلار به فروش خواهند رسید. قیمت مدل ۸ سیلندر این خودرو نیز احتمالا بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات