برنامه ریزی ولوو برای فروش ۱ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به دنبال افزایش محبوبیت خودروهای برقی در سال ۲۰۱۵، ولوو از برنامه‌ی خود برای فروش ۱ میلیون دستگاه از این نوع خودروها تا سال ۲۰۲۵ پرده برداری کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

"این یک تصمیم جاه ‌طلبانه و بلند پروازانه است اما ولوو قصد دارد تا خود را به عنوان پیشرو در زمینه‌ی استفاده از نیروی الکتریکی در خودروها مطرح کند."  این‌ سخنانی است که هاکان ساموئلسون، مدیرعامل اجرایی ولوو در گفت‌ و گو با خبرنگاران به زبان آورده است.

برنامه‌ی ولوو برای فروش یک میلیون دستگاه خودروی برقی در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، سخنگوی شرکت ولوو در این خصوص گفته است که در سال گذشته فروش محصولات این شرکت با ۸ درصد افزایش به بیش از ۵۰۳ هزار دستگاه رسید. همچنین ولوو اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ یک خودروی تمام برقی و برای سایر مدل‌های تولیدی خود حداقل دو نسخه‌ی هیبریدی نیز عرضه کند.

هر دو پلتفرم‌ SPA و CMA ولوو در این برنامه حضوری فعال خواهند داشت که توانایی تولید به صورت هیبریدی و تمام الکتریکی را دارند. ولووهای سری ۹۰ و ۶۰ روی پلتفرم SPA ساخته می‌شوند، همچنین سری جدید و کوچکتر ۴۰ نیز قرار است روی پلتفرم CMA ساخته شوند. هر سه‌ مدل از این خودروها، دارای نسخه‌‌ی تمام الکتریکی نیز خواهند بود.

ولوو در ماه اکتبر پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۰ بتواند ۱۰ درصد فروش خود را به محصولات الکتریکی اختصاص دهد. اولین مدلی که برای تحقق این برنامه عرضه شد، نسخه‌ی هیبرید پلاگین خودروی استیشن واگن V60 بود که در سال ۲۰۱۲ به بازار آمد.

مدل XC90 نیز که اخیرا به موفقیت های بسیاری در بازار فروش دست پیدا کرده است نقش مهمی را در تحقق این برنامه ایفا خواهد کرد. مدل XC90 T8 که نسخه‌ی هیبرید پلاگین XC90 است، در حال تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی این شرکت است. این خودرو از پیشرانه‌ی بنزینی در کنار موتور برقی بهره‌مند است که مجموع قدرت آنها به ۴۰۰ اسب بخار می‌رسد. براساس اطلاعاتی که در وبسایت ولوو منتشر شده است، این خودرو توانایی طی کردن مسافت ۲۷ کیلومتر را تنها با اتکا به موتور الکتریکی خود دارد و شارژ شدن باتری‌های آن نیز تنها به ۴ ساعت زمان نیاز دارد.

همچنین سدان S90 نیز که در نمایشگاه خودروی دیترویت سال جاری به نمایش گذاشته شد، دارای نسخه‌ی هیبرید پلاگین خواهد بود.

ولوو اولین و تنها شرکتی نیست که قصد فروش تعداد زیادی خودروی هیبریدی و الکتریکی را دارد؛ شرکت رنو نیسان نیز قصد دارد تا ۳۱ مارس ۲۰۱۷ تعداد ۱.۵ میلیون خودروی بهره‌مند از نیروی الکتریکی را به فروش برساند و تا کنون موفق به فروش ۳۰۲ هزار دستگاه از این نوع خودروها شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات