اظهارات مدیر عامل فیات-کرایسلر در خصوص موفقیت تسلا مدل 3

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
حرکت عظیم و بزرگی که تسلا در هنگام پیش ثبت نام مدل 3 انجام داده همه را شگفت زده کرده است. این موفقیت عظیم تا قبل از ورود این خودرو به بازار بسیار حائز اهمیت است و حسادت بسیاری از سران خودروسازان مختلف را برانگیخته است. حال سایر خودروسازان اعم از فیات نیز از برنامه‌های خود برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی پرده برداشتند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدیر عامل‌ فیات کرایسلر (با ژاکت یقه دارش همیشگی‌اش)، سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne)، با تماشای موفقیت عظیم تسلا در فروش مدل 3 متعجب شده و حرف‌های عجیبی زده است.

مارکیونه در مصاحبه‌ای که در روز جمعه با یکی از خبر گذاری‌ها در اجلاس فدراسیون اتومبیل‌رانی در آمستردام هلند انجام داده این اظهارات عجیب را بر زبان آورده است. این گفته‌ها حاکی از آن است که وی از تسلا مدل سه دل خوشی ندارد.

مارکیونه در خصوص عرضه و موفقیت تسلا مدل 3 گفت:

من از پیش‌خرید تعداد تسلا مدل ۳ توسط تعداد زیادی از مردم هیجان زده نیستم. بلکه این موضوع که تسلا مدل 3 با توجه به این که هنوز نه تولید و نه عرضه شده چگونه موجب سود سرشار خودروساز آمریکایی شده، تعجب من را برانگیخته است.

منظور مارکیونه از این اظهارات اشاره به تأخیر در تحویل محصولات تسلا است. تسلا مدل ایکس را با تأخیر دو ساله روانه بازار کرد. این زمان نسبت به اعلام ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل تسلا، که عرضه این خودرو را در سال ۲۰۱۳  قول داده بود، اختلاف زیادی داشت.

مارکیونه در ادامه گفته است که فکر نمی‌کند تسلا بتواند با قیمت پایه ۳۵ هزار دلار از مدل ۳ سودی عایدش شود. ظاهراً مارکیونه دوست دارد بداند که تسلا چگونه از خودروهای خود منفعت می‌برد. در همین راستا مدیر عامل فیات اظهار کرد: "اگر ماسک بتواند به من نشان دهد که چگونه خودرو با این قیمت پایه می‌تواند سود ده باشد، من از روی مدل سه کپی برداری کرده و کمی هم ذوق و قریحه ایتالیایی به آن اضافه می‌کنم و کمتر از ۱۲ ماه خودرو را تولید و به بازار عرضه خواهم کرد." احتمالاً خودروی آلفا رومئو ۳۵ هزار دلاری الکتریکی مد نظر وی بوده است!

سرخیو مارکیونه (Sergio Marchionne)

شرکت فیات کرایسلر به خاطر نگرش افراطی‌اش در مورد خودروهای الکتریکی و هیبریدی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. تا زمان عرضه مینی ون جدید پسیفیکا (Pacifica) با آپشن هیبرید پلاگین، تنها محصول هیبریدی فیات-کرایسلر، خودروی هیبریدی ۱.۳ میلیون دلاری لافراری با توانایی تولید ۹۴۹ اسب بخار توان است. در حال حاضر تنها خودروی الکتریکی این مجموعه‌ی خودروسازی نیز فیات 500E است که مارکیونه به خاطر عدم استقبال مشتریان از این خودرو بسیار خشنود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات