تسلا مدل اس 2016 با بهبود‌های گوناگون معرفی شد

چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا یکی از شرکت‌های پیشتاز و قدرتمند زمینه تولید انبوه خودروهای الکتریکی است. پس از معرفی مدل 3 و موفقیت چشم گیر آن، یان شرکت مطرح اکنون اقدام به معرفی نمونه‌ی بروز شده‌ی مدل اس ۲۰۱۶ کرده است. با زومیت همراه باشید تا از جزئیات تغییرات حاصل شده در این خودرو مطلع شوید.
تبلیغات

کمپانی تسلا موتورز توانست با معرفی مدل ۳ بار دیگر توجه اذعان عمومی در فضای اینترنت را طی چند هفته گذشته به خودش جلب کند به طوری که ۳۰۰ هزار نفر اقدام به پیش‌خرید خودرویی کردند که به طور قطع تا دو سال آینده به بازار وارد نمی‌شود.

تسلا مدل اس

تصاویر نمونه‌ی بهینه‌شده‌ی تسلا مدل اس ساعاتی پیش فاش شد. از زمان عرضه‌ی این خودرو در سالا ۲۰۱۲، این اولین باری است که تحت بروزرسانی قرار می‌گیرد.

مدل اس به روز رسانی شده دارای طراحی جلو و عقب کاملاً جدیدی است. جلو پنجره بیضی شکل مدل اس به طور کامل حذف شده است و هیچ‌گونه پیشرانه‌ی بنزینی زیر کاپوت این خودرو قرار ندارد. چراغ‌های جلو و پنل صاف جلو جدید این خودرو به طراحی این اجزاء در کراس اوور مدل ایکس و مدل 3 شباهت دارد.

اما تغییرات انجام شده به موارد فوق ختم نمی‌شود. تسلا شارژر خود را از ۴۰ آمپر به ۴۸ آمپر تغییر داده است که موجب کاهش زمان شارژ می‌شود. این افزایش جریان الکتریکی در ایستگاه‌های شارژ نیز پیش بینی شده است.

تسلا مدل اس

در فضای داخلی مدل اس از سیستم فیلتر هوا HEPA، که به عنوان آپشن در مدل ایکس قرار داشت، استفاده شده است. مدل اس جدید با دو رنگ داشبورد عرضه می‎شود که مشتریان می‌توانند دکور مزین به چوب طرح تیره (Dark Ash Wood) یا چوب طرح‌دار (Figured Ash Wood) را انتخاب کنند.

این نکته حائز اهمیت است که تسلا علاوه بر تغییرات سخت‌افزاری در این خودرو، همچنان بروزرسانی نرم‌افزاری دوره‌ای را پیش بینی کرده است. خودرو‌های تسلا به واسطه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری به قابلیت‌های متعددی مجهز شده‌اند که سیستم خودران Autopilot‌ این شرکت یکی از همین قابلیت‌ها است.

هفته گذشته شایعاتی مبنی بر استفاده‌ی مدل اس از صندلی‌های جلوی مدل ایکس منتشر شده بود؛ با این حال در اعلان امروز شرکت تسلا این موضوع تایید نشده است. صحت شایعات مبنی بر استفاده از پک باتری ۱۰۰ کیلو واتی نیز هنوز تأیید نشده‌اند.

تسلا مدل اس

ظاهراً بروزرسانی‌های مذکور منجر به افزایش قیمت این خودرو شده‌اند. نسخه‌ی محور عقب محرک مدل اس با پک باتری ۷۰ کیلوواتی در وب سایت تسلا قیمتی معادل با ۷۲۷۰۰ دلار دارد. این قیمت ۱۵۰۰ دلار نسبت به قیمت‎‌گذاری که هفته‌ی گذشته بر روی این خودرو شده بود بیشتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات