دبیر انجمن قطعه‌ سازان: خودروسازان قدرت خرید مردم را در نظر بگیرند

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دبیر انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد که خودروسازان و قطعه‌سازان باید قدرت خرید مردم را در نظر بگیرند و خودرویی را برای اکثر مصرف‌کنندگان که توان خرید محدودی دارند، تولید کنند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: «خودروسازان و قطعه‌سازان باید قدرت خرید مردم را در تولیداتشان در نظر بگیرند و خودروهایی را برای اکثر مصرف‌کنندگان که توان خرید محدودی دارند، تولید کنند. خودروسازان در دور جدید فعالیت‌شان باید اتومبیل‌های ارزان‌قیمت طراحی و تولید کنند.»

ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: «برای طراحی و تولید خودروی ارزان‌قیمت باید از ابتدا قطعات آن را در داخل ساخت. با داخلی‌سازی قطعات خودرو، هزنیه‌های تولید و قیمت تمام‌شده‌ی خودرو کاهش می‌یابد.»

او اضافه کرد: «در این زمینه باید قطعه‌سازان از ابتدای فرآیند طراحی تا تولید خودرو مشارکت داشته باشند تا بتوانند قطعاتی با تیراژ بالا و هزینه‌ی پایین تولید کنند. این کار امروز در صنعت خودروی دنیا انجام می‌شود؛ ولی در ایران صورت نمی‌گیرد.»

دبیر انجمن قطعه‌سازارن تاکید کرد: «خودروی ارزان‌قیمت حاصل تولید قطعه و خودرو در تیراژ اقتصادی بالا است؛ زیرا در تیراژ اقتصادی، قیمت تمام شده کم می‌شود و کیفیت افزایش می‌یابد. تولید خودروی ارزان‌قیمت در ایران بدون دستیابی به تیراژ اقتصادی ممکن نیست. تیراژ اقتصادی برای تولید خودروی ارزان به معنی تولید سالیانه ۳۰۰ هزار دستگاه از یک محصول است.»

قربانی توضیح داد: «با تولید خودروهای متنوع با تیراژ پایین، هدف تولید خودروی ارزان قیمت محقق نمی‌شود. خودروسازان باید بر اساس واقیعت‌های جامعه که نیاز به تولید ارزان‌قیمت است حرکت کنند.»

تولید خودروی ارزان‌قیمت، خواسته‌ی خریداران، کارشناسان و فروشندگان خودرو در بازار ایران است. به دلیل تولید کم خودروهای ارزان‌قیمت، بازار این دسته از اتومبیل‌ها انحصاری شده و به دلیل این انحصار، قیمت آن از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود.

تولید خودروهای ارزان‌قیمت می‌تواند برای مردم، فروشندگان و تولیدکنندگان خودرو مزیت زیادی داشته باشد و به نفع کل چرخه‌ی خودرو در کشور تمام شود.

به نظر شما قیمت خودروی ارزان‌قیمت باید چقدر تعیین شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات