اد ولبرن طراح ارشد جنرال موتورز بازنشسته می شود

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت‌های بزرگ طراحان بزرگ و به نامی در اختیار دارند تا بتوانند برای بقای خود در بازار رقابت کنند. اد ولبرن سرپرست بخش طراحی موتورز که بیش از ۴۴ سال سابقه‌ی همکاری با این شرکت را داشت، کمتر از سه ماه دیگر بازنشسته خواهد شد.  با زومیت همراه باشید تا از موفقیت‌های این طراح بزرگ مطلع شوید.
تبلیغات

جنرال موتورز (GM) از بازنشسته شدن طراح ارشد خود، اد ولبرن (Ed Welburn)، در اولین روز از ماه جولای خبر داد. ولبرن ۶۵ ساله، ۴۴ سال از عمر خود را در جنرال موتورز سپری کرده است. او ریاست بخش طراحی جنرال موتورز را از سال ۲۰۰۳ بر عهده گرفت و سپس از سال ۲۰۰۵ مسئولیت بین‌المللی خود را آغاز کرده است. تحت ریاست ولبرن، جنرال موتورز ۱۰ مرکز طراحی در هفت کشور جهان (ایالات متحده آمریکا، آلمان، کره جنوبی، چین، استرالیا، برزیل و هند) ساخت. جنرال موتورز بیش از ۲۵۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

مدیر عامل جنرال موتورز، مری بارا (Marry Barra)، در تحسین ولبرن گفت:

بخش طراحی جنرال موتورز به واسطه‌ی ولبرن یکی از مجموعه‌های بسیار قابل احترام و توانمند است. او خلاقیت، جامع‌نگری و خواست مشتری را در میان طراحان ما فرهنگ‌سازی کرده که باعث افزایش نفوذ برند در جهان شده است.
اد ولبرن - طراج جنرال موتورز

معاون اجرایی جنرال موتورز در بخش توسعه محصول بین الملل و خرید و زنجیره تأمین، مارک روس (Mark Ruess)، از ولبرن به خاطر بر جا گذاشتن میراثی ارزشمند قدردانی کرد. روس در ادامه گفت:

تیم ولبرن محصولات موفق و شایسته تقدیری را تولید می‌کند و دانش وسیع او، طراحی جنرال موتورز را برای سال‌های متمادی جز بهترین‌ها قرار خواهد داد.

اد ولبرن - طراج جنرال موتورز

مایکل سیمکو (Michael Simcoe)، نایب رئیس بخش طراحی بین‌المللی جنرال موتورز، قرار گرفتن شرکت در رتبه هفتم طراحی را مدیون ولبرن می‌داند. سیمکو جانشین ولبرن در پست ریاست استودیوی طراحی جنرال موتورز خواهد شد. وی از اول ماه می کار خود را آغاز خواهد کرد پیش از به دست گرفتن کلیه‌ی امور، به مدت زمان چند ماه با ولبرن همکاری نزدیکی خواهد داشت. سیمکو اصالتاً استرالیایی بوده و در واقع اولین فرد غیر آمریکایی است که توانسته این منصب را تصاحب کند.

اد ولبرن - طراج جنرال موتورز

سیمکو از سال ۱۹۸۳ به عنوان طراح جنرال موتورز در هولدن (Holden) استرالیا مشغول به کار شده است. او در سال ۱۹۹۵ رئیس بخش طراحی جنرال موتورز آسیا و اقیانوسیه شد و در سال ۲۰۰۳ مدیریت اجرایی طراحی آسیا و اقیانوسیه و هدایت عملیاتی بخش طراحی جنرال موتورز در کره جنوبی را عهده‌دار شد. سپس وی  از سال ۲۰۰۴ وارد ایالات متحده امریکا شد و در سمت مدیر اجرایی طراحی نمای خارجی بخش آمریکای شمالی قرار گرفت. او تا سال ۲۰۱۴ این مسئولیت را به عهده داشت.

اد ولبرن - طراج جنرال موتورز

سیمکو بر روی خودروهایی همچون GMC، Buik LaCrosse، شورولت کامارو و Equinox و کادیلاک CTS کار کرده است. همچنین او تیمی را هدایت کرده است که کانسپت Buick Avenir را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات