چرا بعضی کارشناسان، تسلا مدل Y را برتر از موستانگ مک E می‌دانند

شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
کراس‌اورهای برقی تسلا مدل Y و فورد موستانگ مک E در بازار با استقبال چشمگیر خریداران مواجه هستند که دلیل آن برخی شباهت‌ها است؛ اما در زمینه‌ی طراحی کابین، فناوری و شارژ با هم تفاوت‌هایی دارند.
تبلیغات

مقایسه‌های زیادی بین تسلا مدل Y و فورد موستانگ Mach-E انجام شده است. به گزارش insideevs، توجه به دو خودروی الکتریکی آمریکایی، کاملا منطقی است؛ زیرا این دو کراس‌اور برقی از جهات بسیاری شبیه یکدیگر هستند. در حقیقت موستانگ مک E جذاب‌ترین رقیب مدل Y در بازار به شمار می‌رود و شاید اولین رقیب واقعی تسلا باشد که به غیر از پورشه تایکان، به بازار آمده است.

Ford Mustang Mach-E

موتور ترند (MT) طی سال‌های گذشته، مدت‌زمان زیادی برای بررسی و آزمایش خودروهای الکتریکی تسلا سپری کرده است. این نشریه در برخی موارد مانند مراسم رسمی رونمایی تسلا مدل ۳ حقوق انحصاری داشت. اکنون MT این فرصت را پیدا کرده است که تسلا مدل Y را با موستانگ مک E مقایسه کند. موتور ترند ارزیابی خود را به چند دسته تقسیم می‌‌کند: رانندگی، کابین، فناوری و شارژ. در پایان، یکی از این در خودرو به‌عنوان برنده تعیین می‌شوند.

رانندگی

تسلا مدل Y در جاده‌های صاف به‌خوبی رانندگی می‌‌شود؛ اما Mach-E در جاده‌های ناهموار میشیگان بسیار عملکرد بهتری دارد. البته مدل Y سریع‌تر است و نسخه آزمایشی فناوری کاملا خودران (Full Self-Driving) آن باعث می‌شود بر اساس معیارهای MT، برنده‌ی آشکار در زمینه‌ی رانندگی باشد.

کابین

کارشناسان MT می‌گویند کابین فورد «گرم‌تر از کابین تسلا است»؛ گرچه در واقع مقدار زیادی از مدل Y الهام می‌گیرد. البته مدل Y فضای کافی بیشتری برای مسافران و حمل بار دارد. علاوه بر این، فضا و تنظیمات کلی داخل کابین در تسلا مدل Y بیشتر «قابل استفاده» و «کاربردی» هستند.

فناوری

به گفته‌ی کارشناسان موتور ترند، طرح ساده‌ی تسلا با نگاهی کوتاه قابل تجزیه و تحلیل است و نرم‌‌افزاری که برنامه‌ها را روی نمایشگر اجرا می‌کند، سریع پاسخ می‌دهد. در اینجا، شاید بیش از هر جای دیگری، DNA سیلیکون‌ ولی خود را به رخ می‌کشد.

شارژ

در این زمینه واقعاً هیچ سؤالی وجود ندارد. تسلا شبکه‌ی گسترده و قابل اعتماد سوپرشارژر (Supercharger) خود را دارد. مطمئناً فورد موستانگ مک E شبکه‌های متنوعی برای انتخاب دارد؛ اما تناقضات زیادی در کار وجود دارد. کارشناسان MT می‌گویند تسلا مدل Y در همه حال خیلی سریع شارژ می‌شود؛ اما در مورد Mach-E این‌گونه نبود. شارژ موستانگ به‌طور کلی کندتر از مدل Y است و ایستگاه‌های شارژ بسیار متفاوت هستند. ناامیدی ناشی از وضعیت پرداخت هزینه‌ی شارژ، پیام‌های خطا و قطعی برق بر انتخاب برنده در این بخش تأثیرگذار هستند.

نتیجه‌گیری

مانند بسیاری دیگر از نشریات، موتور ترند با وجود برخی نقایص آشکار، تسلا مدل Y را انتخاب می‌کند. در گزارش نهایی MT این‌طور آمده است:

فناوری برتر، ظرفیت پیمایش، تنظیمات شارژ و فضای داخل کابین مدل Y، باعث می‌شود گزینه‌ی نهایی کارشناسان باشد. موستانگ مک E تمام مواد لازم را دارد؛ اما باید فرمول خود را اصلاح کند.

آیا فورد می‌تواند برای رقابت بیشتر Mach-E با تسلا مدل Y از به‌روزرسانی‌ بی‌سیم استفاده کند یا اینکه باید منتظر ورود مدل به‌روز‌شده به بازار باشیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات