کدام خودرو‌ها در بازار جهانی، بیش از ۱۵ سال استفاده می‌شوند؟

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
در این مطلب خودرو‌هایی معرفی می‌شوند که خریداران تمایل دارند بیش از ۱۵ سال از آن‌ها استفاده کنند. این محصولات همگی ساخت ژاپن هستند.
تبلیغات

یکی از معیار‌های جالب در خرید یک خودرو، این است که دارندگان فعلی آن چقدر به نگه‌داری خودرو خود تمایل دارند؟ در هرصورت، تعویض‌نکردن خودرو‌ با محصولی جدید‌تر، نشان‌دهنده‌ی رضایت خریدار می‌تواند باشد.

به‌تازگی، تحقیقی انجام شده است که خودرو‌هایی با بیشترین رضایت مشتری را در آمریکا شناسایی می‌کند. برای این کار، ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو بررسی شدند که محصول سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ بودند و در سال ۲۰۱۹ فروخته شده‌اند. مسئله این است که چند درصد از هر مدل فروخته‌شده ۱۵ سال یا بیشتر دراختیار مالک خود بوده است؟ با نگاهی کوتاه به فهرست، می‌توان فهمید بیشترین رضایت را خودرو‌های ژاپنی کسب کرده‌اند.

۱۵. تویوتا لندکروزر

۱۰/۶ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا لندکروزر

شاسی‌بلند جان‌سخت تویوتا در سراسر جهان به‌عنوان خودرویی با‌دوام و مطمئن شناخته شده است. ۱۰/۶ درصد از دارندگان  تویوتا لندکروزر حداقل ۱۵ سال از این خودرو استفاده می‌کنند.

۱۴. هوندا سیویک

۱۱ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

هوندا سیویک

هوندا سیویک خودرویی محبوب و ماندگار است که در مدل‌های مختلف کوپه و سدان و هاچ‌بک عرضه می‌شود. همچنین، نسخه‌‌ی قدرتمند تایپ R هوندا نیز همواره جلب توجه می‌کند.

۱۳. تویوتا کمری

۱۱ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا کمری

تویوتا کمری موفق شده است درمقایسه‌با رقیب هم‌وطنش، یعنی هوندا اکورد، حس اعتماد بیشتری کسب کند. این سدان تویوتا برای علاقه‌مندان سرسخت به رانندگی ممکن است چندان لذت‌بخش نباشد؛ هرچند نسل کنونی تویوتا کمری با طراحی و عملکرد جدید خود حس بهتری را منتقل می‌کند.

۱۲. تویوتا کرولا

۱۱/۴ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا کرولا خودرویی است که برای سالیان دراز به‌‌دلیل مقاومت زیاد اعتماد بسیاری جلب کرده و برای مسافرت‌های بی‌دردسر گزینه‌ی مناسبی است.

۱۱. هوندا ادیسه

۱۱/۶ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

هوندا ادیسه

اولین خودرو مینی‌ون فهرست ساخت هوندا است. ادیسه (Odyssey) خودرویی خانوادگی است و خودرو‌های خانوادگی معمولا تنها برای یک هدف خریده و به‌عنوان یادگار شناخته می‌شوند. صاحبان خودرو‌های ون از کارایی آن راضی هستند و معمولا نیازی به تعویض آن نمی‌بینند.

۱۰. تویوتا 4Runner

۱۱/۸ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا 4Runner

شاسی‌بلند آفرود تویوتا 4Runner مدت‌ها است که تولید می‌شود. قابلیت یدک‌کشی مناسب از ویژگی‌هایی است که باعث شده تا صاحبان این خودرو به‌راحتی آن را کنار نگذارند. همچنین، مدل بزرگ‌تر لندکروزر نیز که در ابتدای فهرست معرفی شد، برای علاقه‌مندان به رانندگی آفرود گزینه‌ی مناسبی است.

۹. تویوتا پریوس

۱۱/۹ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس جزو اولین خودرو‌های هیبریدی تاریخ است که در سال ۲۰۰۳ رقیبی نداشت. این محصول تمام‌ هیبریدی تویوتا با مصرف سوخت کم، برای مصرف‌کنندگان ایدئال بوده است. هیچ‌یک از سایر خودرو‌های موجود در فهرست از نوع هیبریدی نیستند؛ هرچند اکنون با نسخه‌های هیبریدی نیز عرضه می‌شوند. به‌نظر می‌رسد تحقیقات مشابهی که در سال‌های آینده انجام خواهد شد، نتیجه را به‌نفع خودرو‌های هیبریدی تغییر دهد.

۸. هوندا CR-V

۱۲/۴ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

هوندا CR-V

هوندا CR-V اولین خودرو کراس‌اوری است که در این فهرست حضور دارد. این محصول جزو اولین شاسی‌بلند‌ها براساس پلتفرم خودرو سواری است که بخش زیادی از بازار امروز را تشکیل داده‌اند. هوندا CR-V از ۲۰ سال پیش همانند امروز، خودرویی محبوب بوده است.

۷. هوندا پایلوت

۱۲/۶ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

هوندا پایلوت

هوندا پایلوت بزرگ‌ترین شاسی‌بلند هوندا است. این خودرو با داشتن سه ردیف صندلی برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه‌ی مناسبی بوده است و آن‌ها را از خرید مینی‌ون بی‌نیاز می‌کند.

۶. تویوتا RAV4

۱۲/۷ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا Rav4

کراس‌اور کوچک تویوتا در زمان‌های گذشته غوغایی داشت. نسخه‌ی تمام‌چرخ متحرک RAV4 از سامانه‌ی انتقال قدرتی مشابه تویوتا سلیکا بهره می‌برد؛ خودرویی که برای رقابت در مسابقات رالی ساخته شده بود. تویوتا RAV4 را در مدل‌های مختلفی می‌ساخت و حتی نسخه‌ای دودر از آن با سقف بازشو عرضه می‌شد. این مدل محبوب تویوتا در سال‌های اخیر کمی بی‌روح شده بود؛ هرچند تویوتا به‌تازگی روحیه‌ای دیگر به آن داده است.

۵. سوبارو فورستر

۱۲/۸ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

سوبارو فارستر

به‌تازگی نسل جدید سوبارو فورستر رونمایی شده است؛ اما صاحبان این برند تحسین‌برانگیز تمایلی به عوض‌کردن سوبارو‌های خود ندارند. محصولات سوبارو ممکن است به‌اندازه‌ی مدل‌های تویوتا و هوندا به‌لحاظ دوام شهرت نداشته باشد؛ اما این شرکت کاری کرده است که خریداران عاشق خودرو‌های خود هستند. نمونه‌ای بارز خودرو سوبارو فورستر است که درصد چشمگیری از خریداران تمایل ندارند آن را بفروشند.

۴. تویوتا توندرا

۱۴/۲ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا توندرا

توندرا بزرگ‌ترین پیکاپ تویوتا است و برای رقابت با پیکاپ‌های پرفروشی همچون محصولات فورد و جنرال‌موتورز و دوج رم عرضه می‌شود. این پیکاپ‌ها با اینکه درزمینه‌ی فروش در بازار آمریکا از تویوتا توندار بهتر عمل کرده‌اند، پیکاپ تویوتا بیشترین رضایت را میان خریداران خود دارد.

۳. تویوتا تاکوما

۱۴/۵ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا تاکوما

پیکاپی دیگر از تویوتا را در این فهرست می‌بینیم. تویوتا تاکوما پیکاپی اندازه‌متوسط است که به‌‌دلیل دوام زیاد شهرت یافته است. این مدل بیشترین فروش را میان پیکاپ‌های اندازه‌متوسط تجربه کرده است.

۲. تویوتا سیِنا

۱۵/۵ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا سینا

مینی‌ون سیِنا (Sienna) برای مدت طولانی تغییری تجربه نکرده است. این خودرو در ردیف مدل‌هایی همچون کرایسلر پاسیفیکا و هوندا ادیسه قرار دارد و تنها خودرو مینی‌ونی است که با سامانه‌ی تمام‌چرخ متحرک در بازار آمریکا عرضه می‌شود. این موضوع سیِنا را برای مناطق دارای بارندگی زیاد مناسب کرده است. همانند هوندا ادیسه، مالکان این خودرو نیز از خرید خود بسیار راضی هستند.

۱. تویوتا هایلندر

۱۸/۳ درصد از مالکان بیش از ۱۵ سال با آن رانندگی می‌کنند.

تویوتا هایلندر

شاسی‌بلند اندازه‌متوسط تویوتا، عنوان بیشترین رضایت خریدار را میان خودرو‌های مختلف دارد. هایلندر با اینکه جزو اولین شاسی‌بلند‌ها بر پلتفرم خودرو‌های سواری بود، در بازار آمریکا محبوبیت زیادی داشت. امروزه که بازار شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اور‌ها به اوج رسیده است، تویوتا هایلندر بیش از هر زمان دیگری جلب توجه می‌کند.

این فهرست با خودرویی از تویوتا آغاز شد و با محصولی از همان شرکت پایان یافت. نتیجه چیست؟ مالکان تویوتا از خودرو خود راضی هستند؛ حتی اگر قدیمی باشد. بسیاری از خودرو‌ها هزینه و دردسر‌های تمام‌نشدنی دارند؛ درحالی‌که اکثر مدل‌های قدیمی تویوتا که اخیرا فروخته می‌شوند، همچنان به‌خوبی کار می‌کنند.

شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل‌نظر درباره‌ی خودروهای موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات