بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی می‌کنند

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
شخصیت‌های برجسته‌ی دنیای فناوری سلیقه‌ی متفاوتی در انتخاب خودرو دارند. در فهرست خودروهای بزرگان فناوری، مدل‌های جذاب هم وجود دارد؟
تبلیغات

دنیای مدرن با تلاش‌های شرکت‌های فناوری اداره می‌شود و بزرگان تکنولوژی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان هستند. مدتی پیش بود که در مقاله‌ای با عنوان «اولین خودروی شخصیت‌های برجسته و معروف»، با خودروهای جالب افرادی مثل ایلان ماسک، جرمی کلارکسون و لوئیس همیلتون آشنا شدیم. اما در این مقاله، خودروهای بزرگ‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری را معرفی می‌کنیم.

بنیان‌گذاران شرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی چه خودروهایی سوار می‌شوند؟ در این مقاله خواهیم دید که برخی از شخصیت‌های مهم دنیای فناوری تا چه اندازه به خودرو علاقه‌مند هستند.

بیل گیتس

Bill Gates - Porsche 959

هم‌بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت که مدتی ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، از عاشقان واقعی دنیای خودرو است. اولین خودروی بیل گیتس، مدل دست‌دوم پورشه 911 بود. کارآفرین و بازرگان مشهور آمریکایی این خودرو را در دهه‌ی ۱۹۷۰ خرید؛ درست زمانی‌که مایکروسافت شکل گرفت. بیل گیتس که پشت فرمان اولین خودرواش با تخلف سرعت غیرمجاز جریمه هم شده، همیشه طرفدار محصولات پورشه بوده است. انواع مدل‌های پورشه مثل 930 توربو در گاراژ این شخصیت‌ برجسته‌ی دنیای فناوری وجود داشته، اما قطعا عنوان مهم‌ترین خودروی آلمانی بیل گیتس، به پورشه 959 تعلق می‌گیرد. جالب این است که پورشه 959 در زمان عرضه، مجوز تردد در جاده‌های آمریکا را نداشت و بیل گیتس برای وارد کردن سریع‌ترین خودروی جهان در سال ۱۹۸۶ به خانه‌اش، تا اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ صبر کرد. بیل گیتس برای اینکه بتواند با پورشه 959 در کشورش رانندگی کند، به شکل گرفتن قانون واردات خودروهای خاص و محدود آمریکا کمک کرد. براساس این قانون، برخی خودروهایی که مجوز تردد در جاده‌های آمریکا را ندارند، می‌توانند با هدف نمایش فناوری‌های و ویژگی‌ها به کشور وارد شوند. البته کارکرد سالانه هر خودرو نباید به ۴۰۰۰ کیلومتر برسد.

تسلا مدل X و آخرین نسل سدان لوکس مرسدس بنز S کلاس، از جدیدترین خودروهای بیل گیتس هستند.

جک دورسی

Jack Dorsey - BMW M3

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر در سال ۲۰۱۱ اولین خودرواش را خرید. با اینکه جک دورسی در ۳۵ سالگی پشت فرمان خودرو شخصی‌اش نشست، اما مدل بسیار شایسته‌ای را انتخاب کرد. بی‌ام‌و M3 نسل E92 از آخرین خودروهای باواریا با پیشرانه‌ی V8، اولین خودروی جک دورسی بود. البته میلیاردر نیویورکی چندان با M3 رانندگی نمی‌کرد؛ جک دورسی درچند مصاحبه اشاره کرد بود که ترجیح می‌دهد از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کند.

سرگی برین

Sergey Brin - Tesla Model X

سرگی برین با ثروت بیش از ۵۰ میلیارد دلار، یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری است. هم‌بنیان‌گذار گوگل از دوستان نزدیک ایلان ماسک است که علاقه‌ی فراوانی به خودروهای تسلا دارد. در گاراژ سرگی برین دو خودروی برقی تسلا رودستر نسل اول و مدل X پارک شده است. وی به‌همراه لری پیج از اولین سرمایه‌گذارهای تسلا بودند.

لری پیج

Larry Page - Tesla Roadster

هم‌بنیان‌گذار دیگر گوگل، در انتخاب خودرو و دوست، سلیقه‌‌ای مشابه سرگی برین دارد. لری پیج پشت فرمان تسلا رودستر می‌نشیند؛ البته تویوتا پریوس هم در گاراژش وجود دارد. لری پیج همچنین مالک یک دستگاه موتورسیکلت آفرود Zero FX هم هست. Zero FX موتورسیکلت تمام برقی ساخت کالیفرنیا با ۴۶ اسب‌بخار قدرت و نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتربرساعت است.

مارک زاکربرگ

Mark Zuckerberg - Honda Fit

مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار فیسبوک همیشه طرفدار خودروهای ارزان‌قیمت و شهری بوده است. مارک زاکربرگ پشت‌فرمان هوندا فیت (Honda Fit) و فواکس واگن گلف GTi نسل هفت و آکورا TSX دیده شده و به‌گفته‌ی خودش، محصول آکورا را می‌پسندد. البته شایعه‌هایی وجود دارد که مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۴، یک دستگاه پاگانی هوآیرا هم خریده است.

لری الیسون

Larry Ellison - Lexus LFA

افراد کمی ارزش بالای خودروی ماندگار لکسوس LFA را درک می‌کنند. لری الیسون مالک یک دستگاه از ۵۰۰ نمونه‌ی تولیدی سوپراسپرت خوش‌صدای ژاپنی‌ها و یکی از خوش سلیقه‌ترین مدیران دنیای فناوری در انتخاب خودرو است. مدیرعامل شرکت اوراکل پیش از این یک دستگاه مک‌لارن F1 هم در گاراژ داشت که در حراجی سال ۲۰۱۰ فروخته شد. لری الیسون از علاقه‌مندان ژاپن و فرهنگ این کشور است؛ سدان بزرگ و لوکس و هیبرید لکسوس 600h L خودروی خاص دیگر هم‌بنیان‌گذار اوراکل است.

استیو بالمر

Steve Ballmer - Ford Fusion Hybrid

استیو بالمر که بیش از یک دهه مدیرعامل مایکروسافت بود، شیفته‌ی خودروهای فورد است. پدر وی کارمند سابق فورد بود و به همین دلیل، این مدیر باسابقه از دوران کودکی به خودروهای فورد علاقه پیدا کرد. جالب این است که استیو بالمر در دورانی که فورد برندهای استون مارتین و لندرور را دراختیار داشت، از خودروهای انگلیسی این شرکت‌ها هم استفاده می‌کرد؛ اما پس از اینکه استون مارتین و لندرور از فهرست زیرمجموعه‌های فورد خارج شدند، مدیرعامل سابق مایکروسافت هم خودروهای انگلیسی‌اش را فروخت. استیو بالمر چند سال است که از فورد فیوژن هیبرید استفاده می‌کند و یک دستگاه لینکلن کنتیننتال هم در گاراژش دارد. به‌لطف تلاش‌های استیو بالمر بود که فناوری ارتباطی Sync مایکروسافت به خودروهای فورد راه پیدا کرد.

جک ما

Jack Ma - Roewe RX-5

هم‌بنیان‌گذار علی‌ بابا، بیش از ۳۰ میلیارد دلار ثروت دارد و طرفدار خودروهای لوکس و بزرگ آلمانی است. جک ما که سال ۲۰۱۸ بازنشستگی‌اش از علی‌ بابا را اعلام کرد، یک دستگاه میباخ 62S و بی‌ام‌و 760Li دارد؛ این دو خودرو در کلاس مدل‌های لوکس و با کیفیت عالی طبقه‌بندی می‌شوند. البته مدیرعامل سابق آمازون چینی‌ها، مالک یک دستگاه شاسی‌بلند رووی RX5 هم هست. علی‌بابا در سال ۲۰۱۶ برای تولید این خودرو که در مدل‌های بنزینی و برقی تولید شده، با برند رووی (Roewe) همکاری کرد.

مایکل دل

Michael Dell - Porsche Carrera GT

مایکل دل، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دل، براساس گزارش فوربز بیست‌وپنجمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ بود. با نگاهی ساده به فهرست خودروهای مایکل دل، علاقه‌ی وی به خودروسازی کاملا مشخص می‌شود. این مدیر ۵۴ ساله‌ی آمریکایی مالک یکی از بهترین و ماندگارترین خودروهای تاریخ است؛ پورشه کاررا جی‌تی (Porsche Carrera GT). پورشه باکستر و هامر H2 هم دو خودروی دیگر مایکل دل هستند.

جف بزوس

Jeff Bezos - Honda Accord

جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون، ثروتمندترین فرد جهان است. به‌نظر می‌رسد ثروت بالای جف بزوس در دنیای خودرو خرج نمی‌شود. البته اطلاعات دقیقی از تمام خودروهای این مدیر موفق ۵۶ ساله دردسترس نیست، اما براساس آنچه در کتاب The Everything Store آمده، خودروی روزمره‌ی جف بزوس هوندا آکورد معمولی است. پیش از رانندگی با سدان اقتصادی ژاپنی‌ها، مدیرعامل آمازون پشت فرمان شورولت بلیزر می‌نشست. البته با اینکه جف بزوس به خودرو علاقه ندارد و انتخاب‌هایش معمولی و ارزان‌قیمت هستند، جت شخصی‌اش ۷۵ میلیون دلار قیمت می‌خورد.

داستین موسکوویتز

Dustin Moskovitz - Volkswagen Golf R32

داستین موسکوویتز یکی از بنیان‌گذاران فیسبوک بود که سال ۲۰۰۸ از گروه مارک زاکربرگ جدا شد و نرم‌افزار Asana را عرضه کرد. ثروت داستین موسکوویتز بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است اما این کارآفرین ۳۵ ساله، با نسل پنجم هاچ‌بک آلمانی فولکس واگن نسخه‌ی R32 رانندگی می‌کند.

ایلان ماسک

Elon Musk – Lotus Esprit

جای تعجب نیست که مدیرعامل تسلا، مدل S P100D این برند را به‌عنوان خودروی روزمره انتخاب کرده است. ایلان ماسک مدل X و مدل 3 را هم در گاراژش دارد؛ البته او پیش از این مالک یک دستگاه تسلا رودستر نسل اول هم بود که آن را به فضا فرستاد. ایلان ماسک تنها به خودروهای برقی شرکت خودش علاقه ندارد؛ فورد مدل T قدیمی و جگوار E-Type کلاسیک هم در فهرست خودروهای مدیرعامل تسلا وجود دارد. احتمالا عجیب‌ترین و جذاب‌ترین خودروی ایلان ماسک، لوتوس اسپریت جیمز باند باشد. ماسک این خودروی کلاسیک انگلیسی را سال ۲۰۱۳ در یک حراجی با قیمتی حدود یک میلیون دلار خرید. لوتوس اسپریت خودروی نقش جیمز با بازی راجر مور در فیلم سینمایی The Spy Who Loved Me محصول سال ۱۹۷۷ بود. ایلان ماسک مالک خودروهای دیگری مثل پورشه 911، مک‍لارن F1، آئودی Q7 و بی‌ام‌و M5 Hamann هم بوده که البته تمام این مدل‌ها را فروخته است. مدیرعامل جنجالی تسلا تجربه‌ی تصادف رانندگی پشت فرمان ابرخودروی مک‌لارن F1 را هم دارد.

جانی آیو

Jony Ive - Bentley Mulsanne

جانی آیو، طراح ارشد تعدادی از معروف‌ترین محصولات اپل است. جالب این است که این طراح انگلیسی درابتدا به‌دنبال فعالیت در حرفه‌ی طراحی خودرو بود. مدیر سابق واحد طراحی اپل علاقه‌ی فراوانی به خودروهای ساخت کشورش دارد و مالک بهترین محصولات برندهای بریتانیایی است. جانی آیو با خودروهای زیبایی مثل استون مارتین DB9، استون مارتین ونکوئیش، بنتلی بروکلندز، بنتلی مولسان و آستین هیلی اسپرایت رانندگی می‌کند. فیات 500 کلاسیک و لندرور کلاسیک هم در گاراژ خواستنی این طراح برجسته وجود دارد. جانی آیو کمتر از یک ماه استون مارتین DB9 را خریده بود که با این خودروی زیبا تصادف کرد.

ایوان اشپیگل

Evan Spiegel - Ferrari F12

ایوان اشپیگل پس از قبول کردن مسئولیت مدیرعاملی اسنپ، به ثروتی بیش از ۳ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۱۵، یک دستگاه فراری F12 برلینتا خرید. اشپیگل از علاقه‌مندان بااشتیاق دنیای خودرو است، به‌طوری که در زمان نوجوانی، با بی‌ام‌و 550i رانندگی می‌کرد.

تیم کوک

Tim Cook - BMW 5 Series (F10)

پس از مرگ استیو جابز در سال ۲۰۱۱، تیم کوک مدیرعامل اپل شد. تیم کوک یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های دنیای فناوری است، اما مدیرعامل اپل با بی‌ام‌و سری 5 مدل 528i نسل ششم (F10) محصول سال ۲۰۱۰ رانندگی می‌کند. البته چند تصویر هم از تیم کوک پشت فرمان پورشه باکستر منتشر شده است.

شان پارکر

Sean Parker - Audi S5

شان پارکر، بنیان‌گذار نپستر است که در ۲۴ سالگی اولین مدیر وب‌سایت فیسبوک شد. شان پارکر درحال‌حاضر مالک یک دستگاه آئودی S5 و تسلا مدل S است.

استیو جابز

Steve Jobs - Mercedes SL55 AMG

استیو جابز یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری بود که سال ۲۰۱۱ درگذشت. مدیرعامل سابق اپل هر ۶ ماه یک خودروی جدید با قرارداد لیزینگ دراختیار می‌گرفت که البته دلیل اصلی این‌کارش، تجربه‌ی رانندگی با مدل‌های متنوع نبود. استیو جابز تنها برای اینکه مجبور نباشد به خودرو پلاک بچسباند، هر ۶ ماه یک با مدل جدید رانندگی می‌کرد. البته این قانون که در کالیفرنیا اجرا می‌شد، از سال ۲۰۱۹ لغو شد. استیو جابز در دوران جوانی طرفدار محصولات پورشه بود، اما در دهه‌ی ۲۰۰۰ و در آخرین سال‌های زندگی‌اش، شیفته‌ی خودروهای مرسدس بنز شد. این مخترع و کارآفرین آمریکایی با خودروهای متعددی رانندگی کرده است، اما می‌توان مدل SL55 AMG مرسدس بنز را از جذاب‌ترین خودروهای وی نام برد. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، سال ۲۰۱۰ در پارکینگ دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا گرفته شده است.

فیل شیلر

Phil Schiller - Porsche 911 GT3 RS

نایب رئیس ارشد بازاریابی اپل یکی از طرفداران سرسخت خودرو در بین بزرگان دنیای فناوری است. کافی است که به صفحه‌ی فیل شیلر در توییتر مراجعه کنیم تا با انبوهی از تصاویر خودروهای پورشه روبه‌رو شویم. فهرست خودروهای ارزشمند فیل شیلر شامل پورشه 911 GT3 RS، پورشه 550A کلاسیک، مک‌لارن F1، فورد GT40، جگوار D-Type، لامبورگینی میورا و استون مارتین DB4 GT می‌شود.

جان مک‌آفی

John McAfee - Bentley Azure

بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری مک‌آفی که در سال‌های گذشته با عرضه‌ی اولین نرم‌افزار ضدویروس تجاری شناخته می‌شد، این روزها بیشتر در حوزه‌ی رمزارزها فعال است. جان مک‌آفی به‌قدری در بازار رمزارزها موفق بود که در سال ۲۰۱۸ با بیت‌کوین، یک دستگاه بنتلی آژور (Bentley Azure) خرید.

کارلوس اسلیم

Carlos Slim - Bentley Continental Flying Spur

کارلوس اسلیم، کارآفرین و بازرگان مکزیکی، یکی از ثروتمندترین افراد در جهان و مدیرعامل تلمکس (Telmex) است. کارلوس اسلیم که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ ثروتمندترین فرد در جهان بود، مالک تیم مسابقه اتومبیل‌رانی مکزیکی Escuderia Telmex هم هست. سرجیور پرز، راننده‌ی فرمول یک ریسینگ پوینت، با کمک این تیم مکزیکی به بالاترین سطح از موتوراسپرت رسید. کارلوس اسلیم ناوگانی ارزشمند از خودروهای فوق لوکس و لیموزین دارد؛‌ بنتلی کنتیننتال فلایینگ اسپر و میباخ، دو خودروی برجسته در گاراژ مدیرعامل تلمکس هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات