۱۰ موتورسیکلت‌ با طراحی زشت و عجیب

سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مطلب ۱۰ مدل از زشت‌ترین موتورسیکلت‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند را معرفی خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

زیبایی سلیقه‌ای است، ممکن است چیزی که برای یک نفر جذابیت زیادی دارد برای شخص دیگر اصلا جالب نباشد. اما در دنیای موتورسیکلت این‌گونه نیست و طرح‌هایی هستند که جمع کثیری از افراد روی زشت‌بودن آن‌ها اتفاق نظر دارند. در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از بدقیافه‌ترین موتورسیکلت‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند، می‌پردازیم.

۱. بی‌ام‌و K1 مدل ۱۹۸۸ 

 1988 BMW K1

آیرودینامیک در دنیای موتورسیکلت به اندازه‌ی خودروها نمود ندارد ولی بی‌ام‌و K1 مدل ۱۹۸۸ یکی از موتورسیکلت‌هایی است که سعی شد تا با بهترین شکل آیرودینامیکی ساخته شود. با بدنه‌ای ناهماهنگ و حجیم، چراغ جلوی مربعی شکل و گلگیرهایی که جزو بدترین‌های تاریخ موتورسیکلت‌سازی هستند، K1 کاملاً شایستگی قرار گرفتن در این فهرست را دارد.

۲. KTM 690 مدل ۲۰۰۷

 2007 KTM 690

به‌ندرت پیش می‌آید که یک قطعه به‌تنهایی طراحی وسیله‌ای را خراب کند اما در کی تی ام ۶۹۰ این اتفاق افتاده است. کی تی ام ۶۹۰ موتورسیکلتی اسپرت با قابلیت آفرود است. نمای کلی ۶۹۰ جذاب است اما وقتی به قسمت جلویی می‌رسید، یکی از عجیب‌ترین و بدترین دماغه‌های ممکن را شاهد خواهید بود. گلگیر این مدل به طرز عجیبی با دماغه‌ی موتورسیکلت یکپارچه است. اگزوز ۶۹۰ نیز با سایر قسمت‌ها همخوانی چندانی ندارد و زاویه‌ی آن مقداری عجیب جلوه می‌کند. فضای زیر باک بنزین ۹۶۰ هم کمی خالی بوده و این از نظر بصری جالب نیست. نمای کلی کی تی ام ۶۹۰ انسان را به یاد شخصیت کمیک Spy Vs Spy می‌اندازد.

۳. هوندا DN-01

Honda DN-01

بسیاری از افراد به طنز می‌گویند که نام این موتورسیکلت مخفف عبارت Do Not Own One یعنی «این را نخرید» است. با اینکه هوندا سعی داشت تا یک طرح آینده‌نگرانه در این مدل پیاده کرده و یک موتورسیکلت کروز با ارتفاع پایین و طراحی جدید تولید کند ولی طرح نهایی به گونه‌ای است که هیچ شباهتی به موتورسیکلت‌های کروز ندارد. شاید به‌جز اتصال یک طرفه‌ی چرخ عقب که بسیار جالب است، از نظر طراحی نتوانید دلیل دیگری برای خرید هوندا DN-01 پیدا کنید. 

۴. بوئل RR 1000 Battletwin

 BUELL RR 1000 BATTLETWIN

در اینجا نیز مانند بی‌ام‌و K1 شاهد فدا شدن زیبایی در راه آیرودینامیک هستیم. این مدل بوئل همان‌طور که به خوبی هوا را می‌شکافد، می‌تواند با طراحی زشت خود چشم بیننده‌ها را شکاف دهد. بدنه‌ی این مدل بسیار زشت است و گلگیرها هم یادآور بی‌ام‌و K1 هستند. البته این موتورسیکلت آمریکایی بدون برخی پنل‌های بدنه طراحی خوبی دارد ولی متاسفانه سازنده هیچ وقت آن را بدون بدنه به فروش نرساند.

۵. بی‌ام‌و R1200ST

 BMW R1200ST

بی‌ام‌و مدتی تلاش می‌کرد تا جلوپنجره‌ی کلیوی شکل دوتایی خود را که در خودروها استفاده می‌کند، به دنیای موتورسیکلت نیز وارد کند ولی نتیجه‌ی کار بسیار افتضاح از آب درآمد. مدل R1200ST بهترین مثال برای این مورد و بدقیافه‌ترین آن‌ها است. در این مدل نیز مانند کی تی ام ۶۹۰ یک طراحی فوق‌العاده بد را در نمای جلو شاهد هستیم. شیشه‌ی جلوی بزرگ در کنار چراغ‌های افقی یکی از بدترین نماهای جلو را برای این مدل به ارمغان آورده‌اند.

۶. آپریلیا Starck Moto sixpointfive

 Starck Moto sixpointfive

این موتورسیکلت توسط طراح فرانسوی فیلیپ استارک طراحی شده است. با وجود طرح خیلی خاص، مدل فوق مورد توجه قرار نگرفت طراحی کلی و به‌خصوص اگزوزها طوری بود که نظر مثبت کم‌تر کسی را به خود جلب می‌کرد.

۷. MV X Zagato F4Z

MV X Zagato F4Z

زاگاتو یک سازنده‌ی خودروهای سفارشی مستقل در میلان ایتالیا است. این شرکت براساس خودروهای اسپرت و جذابی که وجود دارند، خودروهایی خاص و منحصر‌به‌فرد تولید می‌کند. زاگاتو معمولا از محصولات استون مارتین و مازراتی به‌عنوان پایه‌ای برای طرح‌هایش استفاده می‌کند. اما در مورد موتورسیکلت‌ها زاگاتو تصمیم گرفت ایده‌ی خود را روی محصولی از ام وی آگوستا پیاده کند. برای این منظور، یک ام وی آگوستای تامبورینی مدل F4 انتخاب شد. محصول زاگاتو مانند بسیاری از موتورسیکلت‌های فهرست حاضر، طراحی نامناسبی در قسمت جلو دارد. قسمت عقب این موتورسیکلت کاملا از چرم پوشیده شده است ولی این مسئله نیز تحت شعاع طراحی بد جلوی موتورسیکلت قرار دارد. این طرح اولین تجربه‌ی زاگاتو در بخش موتورسیکلت بود ولی باید اعتراف کرد که بهتر است زاگاتو تمرکز خود را روی خودروها بگذارد.

۸. موربیدلی v8

 Morbidelli v8

ایده‌ی تولید موتورسیکلت ۸ سیلندر جالب است ولی این مسئله کاملا توسط طراحی بسیار بد بدنه‌ی این مدل به حاشیه رفته است. حتی سازندگان این موتورسیکلت می‌دانستند که محصولشان طراحی خوبی ندارد چون پس از رونمایی رسمی از آن بارها طرح را مورد بازبینی و تغییرات قرار دادند. مشکل دیگر این موتورسیکلت نیز قیمت آن بود به طوری که در سال ۱۹۹۸ به قیمت ۹۰ هزار یورو (حدود ۱۰۰ هزار دلار) وارد بازار شد.

۹. جوهمر J1

 Johammer J1

این موتورسیکلت توسط سازنده‌ی اتریشی به تولید رسید و طراح آن دو شخص به نام‌های لئونی و ژان ماری لانیکزاک بودند.Johammer J1 یک موتورسیکلت الکتریکی است و باید اعتراف کرد یکی از بدترین طرح‌ها را بین وسایل نقلیه‌ی دو چرخ دارد. طراحی این مدل آن‌قدر عجیب است که در نگاه اول شاید حتی نتوانید حدس بزنید که جلو و عقب موتورسیکلت کدام طرف است. در طراحی آینه‌ها نیز از شاخک‌های حشرات الهام گرفته شده و نتیجه‌ی کار نیز به بدترین نحو ممکن از آب درآمده است.

۱۰ . بیموتا مانترا

 Bimota Mantra

بیموتا به‌عنوان سازنده‌ی ایتالیایی، طرح‌های زیبایی می‌سازد اما مدل مونترا یک استثنا است و باید آن را در فهرست بدترین‌ها قرار داد. قسمت جلو و عقب این موتورسیکلت همخوانی خوبی ندارند و بخش عقب نیز کاملا فاقد جذابیت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات