نگاهی عمیق به فولکس‌ واگن آرتئون مدل ۲۰۱۹

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
سدان لوکس فولکس واگن آرتئون ۲۰۱۹ دربرابر بی‌ام‌و سری ۴، مرسدس بنز سی کلاس و کیا استینگر چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟
تبلیغات

به عقیده بسیاری، فولکس‌واگن آرتئون جایگزینی برای فولکس‌واگن پاسات CC است اما براساس اعلام مدیران این شرکت، سدان جدید و لوکس فولکس‌واگن یک مدل کاملاً جدید محسوب می‌شود که با ترکیب خصوصیات ظاهری یک خودروی هاچ بک و فضای داخلی یک سدان، کابین لوکس و پیشرانه قدرتمندی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

فولکس واگن آرتئون

کلاوز بیشکوف طراح آرتئون معتقد است، با معرفی و رونمایی از آرتئون فصل جدیدی در تاریخ محصولات این شرکت شروع خواهد شد. این خودرو یک مدل تقریباً لوکس و مجهز در کلاس بدنه خودروهای سدان فست‌بک است که از طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد. خودروی لوکس فولکس‌واگن بر پایه پلتفرم MQB شرکت پرسابقه آلمانی ساخته شده است. فولکس آرتئون یک خودرو با ابعاد نسبتاً بزرگ است و از این نظر آن را می‌توان با رنو تالیسمان، کیا استینگر و تویوتا آوالون مقایسه کرد.

فولکس واگن آرتئون

شرکت فولکس‌واگن در طراحی آرتئون به‌نوعی ساختارشکنی کرده و نمونه‌ای لوکس و متفاوت با تمام تولیدات خود را روانه بازار کرده است. در بخش جلویی، چراغ‌ها باریک و مدرن بوده و با ساختاری مشابه با جلوپنجره با سه خط موازی طراحی‌ شده‌اند که به همراه ورودی‌های هوای تعبیه‌شده روی سپر جلو، ظاهری مدرن و مهاجم برای آن رقم می‌زند. در موتور و کاپوت نیز کشیده و با ارتفاع نسبتاً کوتاه برای چنین خودرویی طراحی شده است.

فولکس واگن آرتئون

در نمای کناری، خط جانبی اصلی از بخش بالایی چراغ‌های جلویی آغاز می‌شود و پس از عبور از بالای دستگیره‌های در بدون شیب تا چراغ‌های عقب امتداد پیدا می‌کند. خط سقف نیز باتوجه‌به ساختار فست‌بک این خودرو، با شیبی نسبتاً تند برای یک خودروی سدان نمایی زیبا را به وجود آورده است که موجب کاهش فضای موجود برای سر سرنشینان خواهد شد. در بخش عقبی نیز چراغ‌ها کشیده و کوتاه بوده و درکنار خروجی‌های اگزوز دوگانه، نمایی زیبا را برای آن رقم خواهند زد.

آرتئون در یک‌سو، خودرویی محافظه‌کارانه و راحت مانند بیوک لاکراس و تویوتا آوالون است. از سوی دیگر، دارای طراحی جذاب‌تر مثل کیا استینگر یا نیسان ماکسیما است. درمجموع طراحی خارجی فولکس‌واگن آرتئون را هرچند نمی‌توان محافظه‌کارانه دانست، اما با توازن میان جذابیت و وقار و بهره‌گیری از اصالت طراحی این شرکت به نمونه‌ای مناسب برای خریداران در بین خودروهای سدان لوکس با قیمت متوسط تبدیل‌ شده است.طراحی داخلی و کابین فولکس‌واگن آرتئون شباهت‌های زیادی با فولکس‌واگن اطلس نسل جدید داشته و در ساخت آن از مواد اولیه باکیفیت بالا استفاده‌ شده است. نمای داخلی لوکس بوده و جاگذاری ابزار و تجهیزات رفاهی در مکان‌ مناسب و مطلوبی صورت گرفته است.

فولکس واگن آرتئون

صندلی‌های مجهز به سیستم تهویه، با چرم مرغوب روکش شده و با دربرگرفتن راننده و سرنشینان، فضای کافی برای آن‌ها فراهم می‌کنند. باتوجه‌به پهنای بالای فولکس‌واگن آرتئون، فضای کافی برای سرنشینان صندلی‌های ردیف دوم نیز وجود دارد؛ اما باتوجه‌به فرم سقف، سرنشینان بلندقد با اندکی مشکل مواجه خواهند شد.

فولکس واگن آرتئون

طول محور خودرو نسبت به پاسات CC تقریباً ۱۲ سانتی‌متر و بدنه آن ۶ سانتی‌متر افزایش داشته است. این سدان بزرگ دارای فضای داخلی کابین بسیار خوبی است، سرنشینان عقب دارای فضای بسیار خوبی هستند. ازنظر فضای سرنشینان عقب، آرتئون در رتبه پایین‌تری نسبت به تویوتا آوالون و بالاتر از پاسات قرارمی گیرد. ارتفاع سقف نیز بسیار خوب است و آرتئون در این زمینه از پاسات بهتر عمل کرده است. البته هنوز برای افراد قدبلند ممکن است کمی کوچک باشد ولی سرنشینان با قد متوسط هیچ نگرانی نخواهند داشت. یکی از نکات جالب‌توجه در طراحی آرتئون حجم صندوق‌عقب این خودرو است.

فولکس واگن آرتئون

پرچم‌دار فولکس‌واگن دارای بیش از ۵۶۵ لیتر گنجایش صندوق‌عقب است که از کیا استینگر وتویوتا آوالون بیشتر است؛ البته با خواباندن صندلی‌های عقب فضای بار آرتئون به رقم شگفت‌انگیز ۱۵۵۷ لیتر می‌رسد. درمجموع فضای داخلی کابین آرتئون برای یک خانواده ۵ نفرِ با قد متوسط بسیار کافی و مناسب است و از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

شروع قیمت آرتئون از ۳۵۸۴۵ دلار شروع می‌شود که رقم بالایی برای این کلاس محسوب می‌شود. مدل‌های مختلف آرتئون دارای تجهیزات استانداردی هستند که ازجمله می‌توان به رینگ و تایرهای ۱۸ اینچی، سیستم ورود بدون کلید و فناوری استارت /استاپ، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۹ اینچی هماهنگ با اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم کنترل تهویه سه‌گانه، صندلی‌های گرم‌شونده جلو و سیستم هشدار نقاط کور، سیستم تعلیق تطبیقی هوشمند، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم سنجش میزان سطح هوشیاری راننده اشاره کرد.

فولکس واگن آرتئون

با افزودن تجهیزاتی مانند سیستم رهیابی ماهواره‌ای، سانروف، صندلی‌های چرمی، کیلومتر شمار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به مدل پایه آرتئون SE و پرداخت ۳۹۹۹۵ دلار می‌توان مدل SEL را خریداری کرد.

درعین‌حال، می‌توان با پرداخت ۴۴،۹۴۵ دلار تیپ پرمیوم آرتئون را با تجهیزات کامل‌تری شامل فرمان گرم‌کن‌دار، صندلی ماساژور راننده، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، صندلی‌های گرم‌شونده عقب، سیستم در صندوق‌عقب خودکار و دیگر تجهیزات ایمنی مانند سیستم حرکت بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های خودکار جلو و سیستم کمک پارک خریداری کرد.

فولکس واگن آرتئون

فولکس‌واگن آرتئون ۲۰۱۹ در حال حاضر با تخفیف ۲۵۰۰ دلاری فروخته می‌شود. صرف‌نظر از تیپ‌های مختلف، آرتئون همراه‌با یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ باقدرت ۲۶۸ اسب‌بخار عرضه می‌شود. این پیشرانه ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور ۱۹۵۰ ارائه می‌کند که رقم کافی برای به حرکت درآوردن فولکس‌واگن آرتئون است. این خودرو تنها به جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار مجهز شده است که عملکرد بسیار نرم و قابل‌قبولی به همراه دارد.

فولکس واگن آرتئون

درحالی‌که فولکس‌واگن آرتئون به‌صورت استاندارد با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، می‌توان با پرداخت ۱۸۰۰ دلار سیستم چهارچرخ متحرک را نیز برای مدل‌های SE و SEL سفارش داد. مجهزترین مدل آرتئون یعنی پرمیوم نیز به‌صورت پیش‌فرض با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. این سیستم به‌صورت یکپارچه عمل کرده و در هنگام کار ۵۰ درصد قدرت پیشرانه را به محور عقب منتقل می‌کند. در جاده‌های پرپیچ‌وخم کوهستانی، آرتئون پریمیوم با سیستم چهارچرخ متحرک، پیچ‌های مسیر را دقیقاً مانند فولکس‌واگن گلف طی می‌کند. البته جای تعجب نیست؛ زیرا هر دو خودروی گلف و آرتئون از پلتفرم MQB فولکس‌واگن بهره می‌برند. کیفیت بسیار خوب، رانندگی با آرتئون را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

فولکس واگن آرتئون

از رقبای این خودرو می‌توان به بی‌ام‌و سری ۴، مرسدس بنز سی کلاس، کیا استینگر و آئودی A۵ اشاره کرد که قیمت بالاتری نسبت به آرتئون دارند. فولکس‌واگن آرتئون خودرویی است لوکس که با قیمتی مناسب، سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی و کمکی رانندگی مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. ظاهر خودرو اندکی متفاوت با خودروهای لوکس موجود در بازار است ولی کابین مجهز و وسیع را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. سواری باتوجه‌به سیستم تعلیق هوشمند نرم است و فرمان نیز با دقت بالا، راننده را به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌کند. کابین آرام است و صدای سایش تایرها با سطح مسیر و وزش باد نیز به‌سختی وارد آن می‌شود. سیستم کمکی رانندگی سنجش میزان هوشیاری راننده نیز نقش بسزایی در ایمنی سرنشینان ایفا می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات