نگاهی عمیق به ام جی ZS مدل ۲۰۱۹

جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ام جی ZS کراس‌اور کوچک جدید از شرکت انگلیسی‌چینی ام جی است و وارد بازار بریتانیا نیز شده است.
تبلیغات

ام جی این روزها در کانون توجهات قرار دارد و محصولات خود را نسبت به گذشته کاملا متحول کرده است. قبلا ام جی خودروهای اسپرت و معمولا دو نفره تولید می‌کرد اما پس از آنکه این خودروساز انگلیسی در سال ۲۰۰۵ به دست SAIC چین افتاد مدیران جدید تصمیم گرفتند تا کلا خودروهای تولیدی ام جی را متحول کنند.

2019 MG ZS

ام جی پس از آن به معرفی محصولات سدان و شاسی‌بلند پرداخت و حالا جدیدترین شاسی‌بلند آن با نام ZS پیش روی ما قرار دارد و به‌زودی در بازار اروپا نیز عرضه خواهد شد. ام جی ZS یک شاسی‌بلند کوچک و ارزان‌قیمت است که رقبایی مانند نیسان جوک در بازار دارد.

2019 MG ZS

ام جی در سال‌های اخیر عملکرد خوبی را از خود نشان داده است و برای مثال در سال ۲۰۱۸ توانست فروش خود در بازار انگلستان را با ۱۹۴ درصد افزایش به ۹۰۹۴ دستگاه برساند. گرچه فروش زیر ۱۰ هزار دستگاه خیلی عدد زیادی نیست ولی برای این خودروساز بسیار خوب است. در حقیقت شاسی‌بلند جدید ام جی نقش زیادی در این افزایش فروش داشت چون ZS به‌تنهایی ۵۳۰۰ دستگاه فروش داشته است و بیش از نیمی از بازار ام جی را در اختیار خود دارد.

2019 MG ZS

ام جی ZS با دو نوع پیشرانه قابل سفارش است. پیشرانه‌ی اول ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با توان ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون‌متر و نمونه‌ی دوم یک لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با توان ۱۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۹ نیوتون‌متر هستند. مدل ۱.۵ لیتری قیمت پایین‌تری دارد و به همراه یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته عرضه می‌شود ولی مدل یک لیتری به جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه مجهز است.

2019 MG ZS

نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۳ سیلندر و جعبه‌دنده‌ی خودکار ام‌جی ZS به نظر انتخاب بهتری در مقایسه با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و جعبه‌دنده‌ی دستی است. امکانات استاندارد این خودرو شامل تودوزی چرمی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سیستم تهویه‌ی مطبوع، نمایشگر رنگی ۸ اینچی لمسی، کروز کنترل، بلوتوث، رادیوی دیجیتال، اپل کارپلی، اندروید اتو و کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان هستند. تیپ Exclusive به تجهیزات بیشتری مانند رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، سنسورهای پارک عقب و دوربین دید عقب نیز مجهز است.

2019 MG ZS
2019 MG ZS
2019 MG ZS
2019 MG ZS
2019 MG ZS

ام جی ZS نه‌تنها اتاق جاداری دارد بلکه فضای صندوق آن نیز نسبت به رقبایش بیشتر است چون در حالتی که صندلی های عقب سر جای خود هستند ۴۴۸ لیتر فضای بار وجود دارد. این فضا در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف دوم تا ۱۳۷۵ لیتر قابل افزایش است. 

2019 MG ZS
2019 MG ZS
2019 MG ZS
2019 MG ZS
2019 MG ZS

پیشرانه‌ی ۱ لیتری ام جی ZS با اینکه خیلی قوی نیست ولی عملکرد رضایت بخشی دارد، اما در مورد جعبه‌دنده نکاتی وجود دارد. جعبه‌دنده‌ی ZS با اینکه از نوع دوکلاچ است ولی در سبقت‌گیری‌ها و زمانی‌که نیاز به دنده معکوس باشد با کمی تأخیر عمل می‌کند. ام جی ZS با داشتن وزن ۱۲۳۹ کیلوگرمی می‌تواند در ۱۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

2019 MG ZS

از نظر مصرف سوخت نیز ZS نمره‌ی خوبی را دریافت می‌کند و به مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند. از نظر آلایندگی این خودرو در هر کیلومتر ۱۴۵ گرم دی اکسید کربن منتشر می‌کند. سواری ام جی ZS در بزرگراه مناسب است اما در مواجه با دست اندازها مقداری خشک‌تر از حد انتظار ظاهر می‌شود. میزان حمایت صندلی‌ها از بدن به‌خصوص در بخش تکیه گاه کاملا معمولی است و از سویی فرمان تنظیمات محدودی دارد.

2019 MG ZS

ام جی ZS را باید یک خودرویی با طراحی زیبا و مشابه مزدا CX-5 دانست که توانایی‌های حرکتی متوسطی را ارائه می‌کند و در آینده نقش بسیار مهمی را در افزایش فروش محصولات ام جی بازی خواهد کرد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات