آنچه از نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۹ انتظار داریم

شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
هفته‌ی آینده، بزرگ‌ترین شهر آمریکا، نیویورک، میزبان غول‌های خودروسازی جهان خواهد بود. در این مطلب، نمایشگاه خودرو نیویورک و رویدادهای احتمالی آن را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

از دیدگاه کارشناسان خودرو، شهر دیترویت و ایالت میشیگان در شمال آمریکا، به‌دلیل میزبانی از مهم‌ترین شرکت‌های خودروسازی این کشور، اهمیت بیشتری درمقایسه‌با دیگر نقاط دارند. با همین استدلال، می‌توان نتیجه گرفت نمایشگاه خودرو آمریکای‌شمالی در دیترویت نیز مهم‌تر از نمونه‌ی مشابه در نیویورک باشد. ازنظر وسعت زیربنا و تعداد بازدیدکننده، نمایشگاه دیترویت درمقایسه‌با نیویورک در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌گیرد؛ اما از دیدگاه علاقه‌مندان صنعت خودروسازی، نمایشگاه نیویورک هم محبوبیت فراوانی دارد. در سال‌های اخیر، بسیاری از مدل‌های معروف و پرفروش، مثل دوج چلنجر دیمون، لینکلن نویگیتور، مرسدس بنز GLC کوپه و هیوندای سوناتا ۲۰۱۸، در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شدند.

new york auto show

سابقه‌ی برگزاری نمایشگاه خودرو نیویورک به سال ۱۹۰۰ و ۱۱۹ سال قبل بازمی‌گردد. با‌این‌حساب، فقط یک سال جوان‌تر از نمایشگاه خودرو دیترویت است و پس از نمایشگاه‌های فرانکفورت آلمان و پاریس فرانسه و رقیب هم‌وطنش، چهارمین رویداد قدیمی مرتبط با صنعت حمل‌و‌نقل جهان به‌حساب می‌آید. امسال هم مثل دو دهه‌ی گذشته، منهتن، قلب اقتصادی آمریکا، میزبان نمایشگاه خودرو نیویورک خواهد بود. در این رویداد، ساختمان شیشه‌ای جویتز سنتر (Javits Center) با مساحت ۸۸,۰۰۰ مترمربع، پذیرای حدود یک میلیون نفر بازدیدکننده است. نمایشگاه خودرو نیویورک ۱۰ روز طول می‌کشد و بنابر آمار رسمی، صدها میلیون دلار به اقتصاد شهر کمک می‌کند.

امسال هم تیم نویسندگان زومیت اخبار نمایشگاه خودرو نیویورک را گسترده‌تر از دیگر وب‌سایت‌های فارسی‌زبان بازتاب خواهند داد. در ادامه‌ی مطلب، مهم‌ترین خودروهایی را معرفی کرده‌ایم که احتمالا در نیویورک ۲۰۱۹ رونمایی خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود مرسدس بنز و تویوتا و کادیلاک نگاه‌های زیادی به‌خود جلب کنند. گفتنی است تعدادی از تصاویر استفاده‌شده در این مطلب رندرهای گرافیکی هستند.

نسل جدید مرسدس بنز GLS

GLs 2020 render

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز در بازار آمریکا محبوبیت دارد. این خودرو پهن‌پیکر در بسیاری از نقاط جهان عرضه نمی‌شود و نوعی محصول طراحی‌شده برای کشورهای متموّل است. نسل اول GLS از سال ۲۰۱۳ تاکنون در خطِ‌تولید مرسدس بنز حضور دارد و به‌احتمال فراوان، هفته‌ی آینده در نیویورک با نسل دوم معرفی خواهد شد. مدل ۲۰۱۹ از ارزان‌ترین مدل GLS با پیشرانه‌ی ۳ لیتری دیزل و قدرت ۲۵۵ اسب‌بخار، ۷۰,۰۰۰ دلار قیمت دارد؛ اما در نسخه‌ی AMG GLS 63 با پیشرانه‌ی ۵.۵ لیتری بنزینی و قدرت ۵۸۰ اسب‌بخار، ۱۳۰,۰۰۰ دلار فروخته می‌شود. مرسدس AMG GLS 63 با وزن خالص ۲.۷ تن، تنها به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

مرسدس AMG A45

AMG A45 render

علاقه‌مندان خودروهای هاچبک با نسل قبلی A45 آشنا هستند. این خودرو سال ۲۰۱۳ معرفی شد و به‌دلایل مختلف محبوب شد. نسخه‌ی اول با قدرت ۳۶۰ اسب‌بخار و مدل فیس‌لیفت ۲۰۱۵ با قدرت ۳۷۶ اسب‌بخار برای محصولی ۱,۴۵۰ کیلوگرمی فراتر از انتظار بود و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در ۴ ثانیه فراهم می‌کرد. مرسدس AMG A45 با قیمت ۷۰,۰۰۰ دلاری در زمان تولید، یکی از هاچبک‌های گران دنیا بود. پیش‌بینی می‌شود نسل جدید این خودرو با دو نوع پیشرانه‌ی ۳۸۸ و ۴۱۶ اسب‌بخاری به‌زودی در نمایشگاه خودرو نیویورک یا فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شود.

مرسدس AMG GLC 63 کوپه

GLC Coupe 2020

نسل جدید GLC و GLC کوپه به‌تازگی معرفی شده‌اند و احتمالا نسخه‌ی AMG 63 از آن‌ها، در نیویورک رونمایی خواهد شد. قدرت مدل فعلی AMG GLC 63 درحدود ۴۷۰ اسب‌بخار است و حدود ۳.۵ ثانیه پس از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. مرسدس بنز تلاش می‌کند مدل‌های جدید برتری خود را درمقایسه‌با محصولات سری X M بی‌ام‌و و کراس‌اورهای پورشه حفظ کنند. میانگین قیمت AMG GLC 63 با بدنه‌ی استاندارد یا کوپه در بازار جهانی ۷۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ دلار است که البته با امکانات بیشتر، از مرز ۱۰۰,۰۰۰ دلار عبور می‌کند.

پورشه کاین کوپه توربو

Cayenne coupe render

باتوجه‌به اینکه کاین کوپه چند هفته قبل رونمایی شد، معرفی مدل توربو این شاسی‌بلند اسپرت محتمل است. نسخه‌ی استاندارد پورشه کاین کوپه پیشرانه‌ی توربوشارژ ۳ لیتری با قدرت ۳۴۰ اسب‌بخار دارد که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، به ۵.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. پیش‌بینی می‌شود مدل‌های توربو و توربو S از پورشه کاین کوپه به‌لطف بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری، ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت داشته باشد و در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. قیمت کاین کوپه حدود ۷۵,۰۰۰ دلار اعلام شده و می‌توان مطمئن بود نسخه‌ی توربو با قیمتی بیش از ۱۲۵,۰۰۰ دلار عرضه شود.

کادیلاک CTS و CT6

2020 Cadillac CT5 / کادیلاک

نسل جدید CT5 با زبان طراحی مدرن کادیلاک یک ماه پیش رونمایی شد و یقینا در نمایشگاه نیویورک، با استقبال عموم مواجه خواهد شد. در این سدان لوکس کامپکت، طرح جدیدی برای چراغ جلو دیده می‌شود که به‌احتمال فراوان، روی مدل جدید CTS و CT6 هم وجود خواهد شد. سدان‌های اندازه‌متوسط کادیلاک شامل CT6 و CTS برای رقابت با سری ۵ بی‌ام‌و و مرسدس بنزهای کلاس E آماده می‌شوند. این خودروها تقریبا ۵۰,۰۰ دلار قیمت دارند و از پیشرانه‌ی ۳۳۵ اسب‌بخاری استفاده می‌کنند که در ۵.۵ به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

فورد موستانگ SVO

Ford Mustang

درحالی‌که بسیاری از سازندگان خودروهای اسپرت نسخه‌های ارتقایافته و قدرتمند تولید می‌کنند، فورد تلاش می‌کند نمونه‌ای اقتصادی از موستانگ عرضه کند. این خودرو پسوند SVO خواهد داشت و احتمالا به پیشرانه‌ی ۲.۷ لیتر با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار مجهز خواهد بود. اولین‌بار فورد موستانگ SVO بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۶ تولید شد و محصول چندان موفقی نبود. مدل جدید SVO فاصله‌ی بین نسخه‌ی پایه با قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و قیمت ۲۷,۰۰۰ دلار تا موستانگ GT با قدرت ۴۶۰ اسب‌بخار و قیمت ۴۵,۰۰۰ دلار را پر خواهد کرد.

هیوندای ونو و کیا هابانیرو

hyundai venue render

گروه خودروسازی هیوندای و کیا برنامه‌ی جامعی برای تولید کراس‌اورهای کوچک دارد. این خودروها هیوندای ونو (ونیو) و کیا هابانیرو نام دارند. محصول ساخت هیوندای به‌عنوان مدلی تجاری رسما در نمایشگاه نیویورک رونمایی خواهد شد و کراس‌اور کیا با نمونه‌ای مفهومی پیش‌نمایش خواهد داشت. ونو و هابانیرو به‌ترتیب اندازه‌ی بدنه‌ی بزرگ‌تر از هیوندای کنا و کیا نیرو خواهند داشت؛ اما کوچک‌تر از توسان و اسپورتیج عرضه خواهند شد.

لینکلن کراس‌ایر

lincoln corsair render

کراس‌اور اندازه‌متوسط لینکلن MKC به تاریخ پیوسته است و مدل کاملا جدیدی با نام کراس‌ایر (Corsair) جایگزین آن خواهد شد تا بتواند با بی‌ام‌و سری X۴ و X۳ یا مرسدس بنزهای GLC رقابت کند. لیکلن کراس‌ایر احتمالا با پیشرانه‌ی مشابه MKC عرضه خواهد شد تا قدرت ۲۴۵ اسب‌بخار و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶.۵ ثانیه داشته باشد. قیمت این خودرو حدودا ۳۵,۰۰۰ دلار خواهد بود.

تویوتا هایلندر

highlander render

فروش و محبوبیت هایلندر در بازار جهانی بسیار چشمگیر است. این خودرو به‌عنوان شاسی‌بلندی پهن‌پیکر، اما کوچک‌تر و ارزان‌تر از لندکروزر، با تقاضای بسیار درخورتوجهی رو‌به‌رو شد. در سمت دیگر ماجرا، طراحی هایلندر از سال ۲۰۱۴ تاکنون، ثابت ماند و حالا نیاز به تغییر در آن احساس می‌شود. نسل جدید هایلندر در نیویورک رونمایی خواهد شد و به‌احتمال فراوان، چهره‌ای مشابه تویوتا راو 4 مدل ۲۰۱۹ خواهد داشت. نسخه‌ی درحال‌تولید هایلندر از پیشرانه‌ی تنفس‌طبیعی ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد و ۷ ثانیه پس از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و قیمتش تقریبا ۳۵,۰۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات