استون مارتین Rapid AMR؛ سدان بزرگ لوکس با پیشرانه V12

شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
استون مارتین Rapid AMR قوی‌ترین نسخه از سدان استون مارتین است. در این خودرو، به روش دیرین استون مارتین از موتور V12 تنفس‌طبیعی استفاده شده است.
تبلیغات

استون مارتین رپید AMR یکی از محصولات جدید استون مارتین روی پلتفرم VH این شرکت است. پلتفرم VH انعطاف‌پذیری فراوانی دارد و به این سازنده امکان می‌دهد خودروهای گوناگونی روی این پلتفرم تولید کند. استون مارتین رپید در کلاس خودرویی است که تاحدودی ازمُدافتاده محسوب می‌شوند؛ یعنی خودروهای سدان چهارنفره با موتورهای پرحجم. باوجوداین، این خودرو از جذابیت لازم برای موفقیت در بازار برخوردار است.

استون مارتین AMR

مدل AMR به تعداد محدود ۲۱۰ دستگاه تولید خواهد شد و قدرت موتور ۵۹۵ اسب‌بخاری آن درمقایسه‌با مدل رپید S، تقریبا ۳۵ اسب‌بخار بیشتر و قیمتش نیز ۶۰,۰۰۰ دلار گران‌تر است. پلتفرم VH استون مارتین روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند و با پایان تولید مدل ونکوئیش S، حالا رپید AMR آخرین خودرویی است که روی این پلتفرم تولید می‌شود. در‌حال‌حاضر، تولید رپید AMR شروع شده و همچنان می‌توان آن را از نمایندگی‌های استون مارتین خرید.

استون مارتین AMR

استون مارتین رپید AMR درمقایسه‌با مدل استاندار این خودرو ترمزهای قوی‌تر و نرم‌تری دارد که از سرامیک کربن ساخته شده‌اند و درون رینگ‌های ۲۱ اینچی اختصاصی این مدل قرار دارند.

رپید را باید از آخرین محصولات V12 استون مارتین دانست. موتور ۶ لیتری تنفس‌طبیعی AMR با حجم ۵,۹۳۵ سی‌سی موتور جدیدی نیست و نسخه‌ی ابتدایی آن در سال ۱۹۹۹ روی مدل DB7 ونتیج معرفی شد. در مدل AMR، با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده قدرت این موتور به ۵۹۵ اسب‌بخار در ۷,۰۰۰ دوربردقیقه و گشتاورش به ۶۳۰ نیوتن‌متر در ۵,۵۰۰ دوربردقیقه رسیده است. در این مدل، نیروی تولید‌شده با استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۸ دنده‌ی خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و می‌تواند این سدان ۱,۹۹۵ کیلوگرمی را در ۴.۲ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند و درنهایت نیز، به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت دست یابد.

Aston Martin Rapide AMR

جعبه‌دنده‌ی استون مارتین رپید AMR در قسمت عقب قرار گرفته تا به تقسیم وزن بهتر کمک کند. همچنین برای چسبندگی بیشتر، دیفرانسیل خودرو از نوع لغزش محدود (LSD) است. رپید AMR با فاصله‌ی محوری ۲,۹۸۹ میلی‌متری تعادل بسیار مناسبی روی جاده دارد و ازاین‌نظر، یکی از بهترین‌های بازار است. نکته‌ی منفی این خودرو وزن ۱,۹۹۵ کیلوگرمی آن است؛ به‌طوری‌که فقط از بنتلی کنتیننتال GT سبک‌تر است؛ اما در بین خودروهای سنگین‌وزن، رپید AMR یکی از رانندگی‌های لذت‌بخش‌ را دارد. با تمام این‌ها، نباید از عمر ۹ ساله‌ی این خودرو نیز چشم‌پوشی کرد.

Aston Martin Rapide AMR

نسخه‌ی AMR سواری خشک‌تری درمقایسه‌با رپید استاندارد دارد و همین خشکی سواری فرمان‌پذیری بهتری برای این مدل فراهم می‌کند. باتوجه‌به این تغییرات، همچنان می‌توان نمره‌ی قبولی ربه کیفیت سواری AMR داد. مواجه‌ی سیستم تعلیق این خودرو با دست‌اندازهای کوچک بسیارخوب است؛ اما با رسیدن به دست‌اندازهای بزرگ کمی آزاردهنده می‌شود.

Aston Martin Rapide AMR

سیستم فرمان نیز عملکردی بسیار رضایت‌بخش و البته تیز دارد. قفل‌تاقفل این فرمان فقط ۳ دور است و کنترل مناسبی در پیچ‌ها به راننده می‌دهد. ارزش فرمان‌پذیری مناسب استون مارتین AMR را وقتی درک خواهید کرد که بدانید این خودرو فاقد سیستم‌های پیشرفته‌‌ای همچون سیستم تعلیق بادی و سیستم فرمان‌پذیری محورعقب و سیستم کنترل حرکات بدنه است.

Aston Martin Rapide AMR

استون مارتین رپید AMR درمقایسه‌با رقبا فضای داخلی کوچکی دارد. دیگر نقصی که در این خودرو مشاهده می‌شود، سیستم اطلاعات و سرگرمی و رهیاب ماهواره‌ای قدیمی استون مارتین است. استون مارتین رپید AMR با اینکه جزو آخرین محصولاتی است که روی پلتفرم VH ساخته می‌شوند و در‌مقایسه‌با رقبایش ازنظر فناوری قدیمی‌تر است؛ اما بازهم مشتریان خود را دارد و شیفتگان موتورهای سنّتی V12 آن را خواهند پسندید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات