جذاب ترین خودروهایی که به‌زودی رونمایی می‌شوند

شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
خودروسازان بزرگ از همین حالا شروع به معرفی فناوری‌های جدیدی کرده‌اند که در سال‌های آتی، شاهد ورود آن‌ها به خودروهای تولیدی خواهیم بود.
تبلیغات

در ماه گذشته، خودروهای متنوعی معرفی کرده‌ایم که برخی از آن‌ها در سال ۲۰۱۹ و برخی دیگر در سال‌های آتی به بازار خواهند آمد؛ اما بسیاری از افراد کنجکاو بودند اطلاعات بیشتری از خودروهایی داشته باشند که در آینده وارد بازار خواهند شد. به‌همین‌دلیل فهرستی نسبتا کامل از خودروهای سواری و وانت‌ها و شاسی‌بلند‌هایی آماده کرده‌ایم‌ که در آینده در خیابان‌ها خواهیم دید.

برخی از این مدل‌ها نسخه‌هایی به‌روزشده از خودروهایی هستند که در‌حال‌حاضر وجود دارند و برخی دیگر نیز مدل‌هایی کاملا جدید هستند که بیشتر آن‌ها تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند شد.

آلفارومئو مدل GTV

2020 alfaromeo GTV

این خودرو اسپرت بخشی از برنامه‌ی ۵ ساله‌ی گروه فیات کرایسلر است. آلفارومئو در سال‌های اخیر، با معرفی مدل شاسی‌بلند و سدان اسپرت توانسته مشتریان بیشتری جذب این برند کند. یکی دیگر از مدل‌های جدید این شرکت که در آینده در بازار خواهیم دید، خودرو کوپه‌ی ۴ نفره‌ای به‌نام GTV است که روی پلتفرم خودرو سدان جولیا ساخت خواهد شد. این مدل از موتوری هیبریدی با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار و سیستم 4WD بهره‌مند خواهد بود.

آئودی Sport EV

آئودی R8 E-tron

آئودی به‌تازگی مدل‌های اسپرت خود را از مدل‌های اصلی جدا کرده و آن‌ها را با نام کامل آئودی اسپرت به بازار عرضه خواهد کرد. مدل اسپرت EV نیز خودرویی برقی است که در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد. آئودی در دهه‌ی آینده، خودروهای برقی اسپرت زیادی معرفی خواهد کرد که این مدل نیز یکی از آن‌ها است. براساس اطلاعاتی که آئودی از این محصولات برقی داده، می‌توان اطمینان یافت اولین محصول از این سری نه خودرویی کراس‌اور، بلکه مدلی اسپرت خواهد بود.

بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه

bmw series 2

سال‌ها است که بی‌ام‌و مدلی برای رقابت با مرسدس بنز CLA کلاس ندارد؛ اما بی‌ام‌و تا اوایل سال ۲۰۲۰، خودرو کوپه‌ی چهاردر جدیدی با نام سری ۲ گرن کوپه به بازار خواهد فرستاد. گفته می‌شود این مدل از موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۲ اسب‌بخار استفاده خواهد کرد و در بازار آمریکا، تنها به‌صورت دودیفرانسیل عرضه خواهد شد.

بی‌ام‌و i4

2020 BMW i4

بی‌ام‌و i4 اولین محصول تمام‌برقی تولید انبوه بی‌ام‌و به‌شمار می‌رود و قرار است مشتریان بیشتری در‌مقایسه‌با مدل‌های i8 و i3 را جذب خود کند. در طراحی این مدل، از خودرو مفهومی Vision Dynamics Concept الهام گرفته شده و احتمالا با هربار شارژ بتواند حدود ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. زمان ورود به بازار این مدل برای اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

بی‌ام‌و M3 مدل ۲۰۲۰

bmw m3 cs

بی‌ام‌و چندی پیش اعلام کرده بود ۲۶ مدل خودرو جدید را تا سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد کرد که برخی از آن‌ها نسخه‌های جدید از محصولات فعلی این شرکت خواهند بود. در بین این مدل‌ها، تعدادی نسخه‌ی M نیز وجود دارند و یکی از آن‌ها مدل M3 است. درکنار این مدل، بی‌ام‌و مدلی از M4 را نیز در دست توسعه دارد. پیش‌بینی می‌شود این خودروها در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۲۰۲۰ رونمایی و در همان سال وارد بازار شوند.

بی‌ام‌و X3e

bmw x3 2018

در پاییز سال ۲۰۱۶، بی‌ام‌و از برنامه‌ی خود برای تولید نسخه‌ای الکتریکی از X3 خبر داد و تابستان گذشته نیز، به‌طور رسمی اعلام کرد این خودرو در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد. هنوز اطلاعات دقیقی از این مدل منتشر نشده و ممکن است با نام X3e یا iX3 وارد بازار شود. این کراس‌اور تمام‌برقی همچنین شباهت‌های زیادی با خودروهای سری i بی‌ام‌و خواهد داشت و قیمت آن هم در زمره‌ی گران‌ترین نسخه‌های X3 خواهد بود.

کادیلاک اسکالید EV

Cadillac Escalade

کادیلاک هم برای سال آینده برنامه‌ی گسترده‌ای برای لوکس‌ترین شاسی‌بلند خود دارد. مدل جدید اسکالید از موتور V8 با حجم ۴ لیتر استفاده خواهد کرد و احتمالا درکنار این مدل، نسخه‌ای هیبریدی نیز قابل‌انتخاب خواهد بود. همچنین بنابر شنیده‌ها، کادیلاک قصد دارد تعلیق عقب یک‌تکه‌ی اسکالید را کنار بگذارد و از سیستم تعلیق چنداتصالی و شاید بادی در این خودرو استفاده کند. در بخش طراحی داخلی نیز، نسل آینده‌ی اسکالید با کادیلاک Escala Concept شباهت‌های فراوانی خواهد داشت و خواهد توانست با محصولات مرسدس بنز و بی‌ام‌و رقابت کند. 

فورد Baby Bronco

ford bronco

فورد برونکو یکی از شاسی‌بلندهای محبوب فورد است که بیشتر موردتوجه آفرودسواران قرار دارد؛ اما فورد برنامه‌ای برای تولید نسخه‌ای کوچک‌تر از این خودرو را نیز با نام Baby Bronco در سر دارد که ممکن است همین امسال از آن رونمایی شود. این مدل همانند نسخه‌ی بزرگ‌تر برونکو از طراحی تهاجمی و آفرود بهره می‌برد که به‌خوبی آن را از خودروهای کراس‌اور متمایز می‌کند.

فورد اکسپلورر ST

Ford Explorer

نسل جدید فورد اکسپلورر در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد و تا اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. درکنار نسخه‌های عادی این خودرو، فورد برنامه دارد نسخه‌ی اسپرت ST از این مدل را نیز با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخاری تولید کند. تغییرات این مدل شامل رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی و ترمزهای قدرتمند نیز هستند و می‌تواند به حداکثر سرعتی ۲۴۰ کیلومتربرساعت نیز دست پیدا کند.

جنسیس G70 کوپه

Genesis G70 / جنسیس G70

جنسیس G70 سدان در مدل ۲۰۱۹ خود محصولی قوی است و آینده‌ی خوبی برای آن می‌توان تصور کرد؛ اما جنسیس به این راضی نیست و برای رقابت با کوپه‌های لوکس آلمانی، مدل کوپه‌ی این خودرو را نیز رونمایی خواهد کرد. مدل کوپه‌ی G70 نیز مانند مدل سدان از موتور ۴ سیلندر توربو یا V6 تویین‌توربو استفاده خواهد کرد و قیمت آن نیز تفاوت زیادی با نسخه‌ی سدان نخواهد داشت. جنسیس همچنین، ممکن است در آینده مدل استیشن واگن از G70 را نیز معرفی کند.

جنسیس GV80

جنسیس GV80

برند جنسیس بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، سه مدل کراس‌اور معرفی خواهد کرد. اولین مدل از این سری با نام CV80 تولید خواهد شد. جنسیس GV80 روی پلتفرم مدل G70 ساخته خواهد شد و ازنظر طراحی نیز، به خودرویی مفهومی شبیه خواهد بود که جنسیس در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی کرده بود. هنوز اطلاعاتی از قیمت و نسخه‌های این کراس‌اور لوکس دردسترس نیست.

کراس‌اور الکتریکی جنرال موتورز

شورولت FNR-X/ chevrolet

در نمایشگاه خودرو شانگهای، شورولت شاسی‌بلندی مفهومی به‌نام FNR-X را رونمایی کرد و پس‌از‌آن، مدیراجرایی جنرال موتورز به‌طور رسمی از برنامه‌ی این شرکت برای تولید کراس‌اور برقی در سال ۲۰۲۰ خبر داد. جزئیات فنی این خودرو هنوز منتشر نشده؛ اما احتمالا روی پلتفرم شورولت بولت ساخته خواهد شد. شعاع حرکتی این خودرو چیزی درحدود ۳۸۰ کیلومتربرساعت و قدرت آن نیز حدود ۲۰۰ اسب‌بخار خواهد بود.

کراس‌اورهای الکتریکی هیوندای

Hyunadi CUVs

هیوندای اخیرا اعلام کرده ۸ خودرو شاسی‌بلند جدید تولید خواهد کرد که اولین آن‌ها با نام کُنا وارد بازار شده است. همچنین، هیوندای نسل‌های جدید توسان و سانتافه و سانتافه اسپرت را نیز به‌زودی معرفی خواهد کرد. دیگر برنامه‌ی این شرکت تولید شاسی‌بلند شهری و شاسی‌بلند بزرگ ۸ نفره هستند. برای بخش فنی این خودروها از موتورهای دیزلی و پلاگین هیبریدی و حتی پیل سوختی استفاده خواهد شد.

هیوندای سانتاکروز

santa cruz

در سال ۲۰۱۵، هیوندای خودرو پیکاپ مفهومی به‌نام سانتاکروز را رونمایی کرد و اعلام شد این خودرو تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد. نسخه‌ی نهایی سانتاکروز روی پلتفرم سانتافه ساخته خواهد شد؛ اما مشخص نیست کدام موتور روی این مدل نصب شود. مدل مفهومی از موتور ۲ لیتری توربودیزل بهره‌مند بود؛ ولی این به آن معنا نیست که الزاما مدل نهایی نیز از همین موتور استفاده می‌کند.

جگوار F-Type

جگوار F-Type SVR

با وجود اینکه علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت از این خبر خوشحال نبودند، جگوار قبلا اعلام کرده بود مدل‌های خود را به‌مرور برقی خواهد کرد و خودرو اسپرت F-Type نیز از این تصمیم مستثنی نیست. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات این مدل به بیرون درز نکرده و مشخص نیست چه قیمتی هم خواهد داشت.

جیپ رانگلر پلاگین هیبرید

Jeep Wrangler

دو سال پس از معرفی نسخه‌ی جدید رانگلر، جیپ به‌زودی نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو را نیز به شوروم‌های خود خواهد فرستاد. احتمالا بخش فنی این شاسی‌بلند با کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی یکسان باشد و در حالت برقی، بتواند تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند. در ماه‌های آتی، مدل اکودیزل این خودرو نیز معرفی خواهد شد.

کیا موهاوی ۲۰۲۰

نسل جدید کیا موهاوی به‌عنوان مدلی کوچک‌تر از تلوراید و بزرگ‌تر از سورنتو به‌زودی در خطِ‌تولید کیا موتورز قرار خواهد گرفت.

لندروور دیفندر ۲۰۲۰

Land Rover Defender

به‌نظر می‌رسد به‌زودی پس از مدت‌ها انتظار، مدل جدید دیفندر به بازار خواهد آمد. لندرور دیفندر جدید در‌حال‌حاضر به‌صورت استتارشده شکار شده و احتمالا تا اواخر امسال رونمایی شود.

خودرو سواری لندروور

Land rover Roadster

شایعات بسیاری وجود دارند که می‌گویند لندروور تا سال ۲۰۲۰، مدل سواری نیز خواهد ساخت. این خودرو با همکاری جگوار ساخته خواهد شد و پلتفرم آن نیز با جگوار XJ یکسان است. لندرور همچنین، با هدف کاهش مصرف سوخت خودروهایش این مدل را به‌صورت برقی نیز تولید خواهد کرد. اطلاعات بیشتر و جزئیات قیمتی این مدل هنوز اعلام نشده‌اند.

مزدا Speed3

مزدا 3 Mazda

مزدا سال گذشته در لس آنجلس، نسل جدید مزدا ۳ هاچ‌بک و سدان را معرفی کرد. این مدل از نسل جدید موتورهای Skyactic-X استفاده می‌کنند. این موتور جدید سوپرشارژر ۳۰ درصد سوخت کمتری مصرف می‌کند و از اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. افزون‌براین، مزدا تولید نسخه‌ای اسپرت از مزدا ۳ را نیز در برنامه دارد که با نام مزدا Speed3 وارد بازار خواهد شد.

 مزدا RX-9

2020 mazda RX-9

مزدا RX-9 خودرو اسپرت کوپه‌ی جدیدی است که براساس مدل مفهومی RX-Vision ساخته خواهد شد. گرچه مشخصات این کوپه هنوز مشخص نیست، احتمالا از موتور ونکل استفاده خواهد کرد.

مرسدس بنز EQC

Mercedes benz EQC

مرسدس بنز EQC اولین خودرو تمام‌برقی مرسدس بنز در بازار است و نسخه‌ی نهایی آن نیز چندی پیش در استکهلم معرفی شد. این مدل اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود.

نیسان Z مدل ۲۰۲۰

Nissan Z

مدل فعلی نیسان 370Z از سال ۲۰۰۹ روی خطِ‌تولید قرار دارد. نیسان برنامه دارد نسل جدید این خودرو را به‌زودی معرفی کند و احتمالا پلتفرم مشترکی با مرسدس بنز خواهد داشت.

پل‌استار ۳ و ۴

Polestar 1

پل‌استار به‌عنوان برند اسپرت ولوو دو مدل ۱ و ۲ را در‌حال‌حاضر تولید می‌کند؛ اما قصد دارد یک شاسی‌بلند و یک خودرو کروک را نیز به محصولات خود اضافه کند که این مدل‌ها نیز روی پلتفرم خودروهای ولوو ساخته خواهند شد. محصولات پل‌استار در نمایندگی‌های ولوو فروخته می‌شوند؛ ولی هنوز قیمت این دو مدل جدید مشخص نشده است.

پورشه ۹۱۱ هیبرید

پورشه ۹۱۱

صحبت‌های زیادی درباره‌ی تولید نسخه‌ای هیبریدی از پورشه ۹۱۱ وجود دارد و به‌نظر می‌رسد پورشه نسل جدید این خودرو را به‌صورت هیبرید هم رونمایی کند. پیشرانه‌ی هیبریدی پورشه ۹۱۱ از توربوشارژر نیز بهره‌مند خواهد بود.

پورشه تایکان

porsche taycan

پورشه تایکان اولین خودرو تمام‌برقی پورشه است. این سدان برقی قبلا با نام Mission E به‌عنوان خودرویی مفهومی در سال ۲۰۱۵ رونمایی شده بود و حالا آماده‌ی ورود به خطِ‌تولید است. پورشه تایکان سال آینده وارد بازار خواهد شد.

Redspace REDS

رداسپیس REDS / Redspace

Redspace برندی چینی است که کریس بنگل، طراح مشهور خودرو، آن را در چین تأسیس کرده است. محصولات Redspace فاصله‌ی زیادی با بی‌ام‌وهایی دارند که کریس بنگل قبلا طراحی می‌کرد؛ اما همچنان طراحی آن‌ها درخورتوجه است. یکی از محصولات این برند خودرویی با نام REDS است. خودرو REDS خودرویی پیشرفته با مفاهیم آینده‌نگرانه است. روی سقف این خودرو پنل‌های خورشیدی نصب شده‌اند و درهای آن نیز تنها با فشردن یک کلید بازمی‌شوند. مشخصات بیشتری از این خودرو تمام‌برقی موجود نیست؛ ولی احتمالا تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار آسیا خواهد شد.

تویوتا 86

Toyota 86

تویوتا قصد دارد محصول جدید را روی پلتفرم مدل ۸۶ تولید کند. این خودرو نیز مانند ۸۶ با کمک سوبارو ساخته خواهد شد و زمان ورود به بازار آن دهه‌ی آینده است. ازنظر ظاهری، باتوجه‌به تصاویر کامپیوتری که از این خودرو کوپه‌ی اسپرت منتشر شده، می‌توان زبان طراحی آن را به مدل C-HR شبیه دانست. این خودرو بعد از سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

فولکس واگن گلف ۲۰۲۰

Volkswagen Golf

فولکس واگن با وجود درگیربودن در ماجرای رسوایی خودروهای دیزلی خود، تولید مدل‌های جدید را متوقف نکرده است و مدل جدید گلف در سال‌های آینده معرفی خواهد شد. فولکس واگن در نسل آینده‌ی گلف، مدل تمام‌برقی را حذف خواهد کرد؛ چون خودروهای برقی فولکس واگن با نام سری ID عرضه خواهند شد؛ اما گلف جدید به موتور پلاگین هیبرید نیز مجهز خواهد شد که مشخصات آن فعلا معلوم نیست.

 فولکس واگن I.D.Crozz

فولکس‌واگن I.D. کروز / VW i.D crozz

فولکس واگن از خودروهای دیزلی آرام‌آرام در‌حال‌حرکت به خودروهای برقی است. اولین محصول تمام‌برقی این شرکت مدل I.D.Crozz خواهد بود که اول وارد بازار آمریکا می‌شود. براساس اطلاعاتی که فولکس واگن از این خودرو در نمایشگاه خودروِ لس‌آنجلس منتشر کرد، I.D.Crozz از دو موتور برقی استفاده می‌کند که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب نصب می‌شود و مجموع قدرت آن‌ها به ۳۰۲ اسب‌بخار می‌رسد. شعاع حرکتی این خودرو نیز ۵۰۰ کیلومتربرساعت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات