کم فروش ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 7 دقیقه
پس از انتشار فهرست پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸، در این مقاله کم‌فروش‌ترین‌های این کشور را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

در این مقاله، خودروهایی را معرفی خواهیم کرد که در سال ۲۰۱۸ فروش درخورتوجهی در بازار آمریکا نداشتند. گرچه در این فهرست مدل‌های مهمی هم حضور دارند، باید قبول کرد در بازار آمریکا نتوانسته‌اند به فروش چشمگیری دست پیدا کنند.

۱۵. جگوار F-Type

جگوار F-Type SVR

جگوار F-Type یکی از خودروهای اسپرت پرطرفدار است؛ مخصوصا مدل V8 این خودرو با داشتن ۵۷۵ اسب‌بخار قدرت، گزینه‌ی بسیار جذابی است. مدل پایه‌ی جگوار F-Type هم که به موتور شش‌سیلندر مجهز است، ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت دارد و با قیمت پایه‌ی ۶۰ هزار و ۷۵۰ دلار عرضه می‌شود. با وجود اینکه F-Type خودرو گرانی نیست، فروش خوبی را تجربه نکرده است و جگوار در سال ۲۰۱۸، فقط ۲۲۶۸ دستگاه از این خودرو را در بازار آمریکا فروخته که درمقایسه‌با سال گذشته، کاهش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

۱۴. جگوار XF

Jaguar XF

سدان تولید انبوه جگوار در بازار، حتی از مدل F-Type نیز عملکرد بدتری داشته و آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۸، تنها ۲۲۰۸ دستگاه از این خودرو را خریده‌اند. فروش جگوار XF در‌مقایسه‌با سال پیش، ۵۱ درصد کاهش پیدا کرده است. جگوار XF طراحی مناسبی دارد و ازنظر فنی نیز خودرویی نسبتا قدرتمند و اسپرت محسوب می‌شود؛ اما گویا مشتریان ترجیح می‌دهند پول این خودرو را صرف خرید کراس‌اور یا شاسی‌بلند کنند.

۱۳. جنسیس G90

جنسیس G90

مدل G90 به‌عنوان پرچم‌دار جنسیس شناخته می‌شود و برای سال ۲۰۲۰ نسل جدیدی از این خودرو با امکانات و قابلیت‌های بیشتر به بازار خواهد آمد. باوجوداین، نسل فعلی G90 چندان عملکرد خوبی در بازار نداشته و فروش آن با ۵۱ درصد کاهش درمقایسه‌با سال گذشته، به ۲۱۳۶ دستگاه رسیده است.

۱۲. مرسدس‌بنز SL کلاس

مرسدس بنز SL

دیدن مرسدس بنز در فهرست خودروهای ناکام عجیب است؛ اما پرچم‌دار خودروهای اسپرت روباز این شرکت، یعنی مدل SL کلاس، در سال ۲۰۱۸، فقط ۲۱۲۶ دستگاه فروخته شده و فروشش در‌مقایسه‌با سال قبل، ۲۷ درصد افت کرده است. قیمت پایه‌ی مرسدس‌بنز SL کلاس ۹۰ هزار دلار است و از این نظر، از بسیاری از رقبای خود نیز قیمت گران‌تری دارد.

۱۱. مرسدس‌بنز SLC

Mercedes Benz SLC

گویا خودروهای دونفره‌ی مرسدس‌بنز در آمریکا چندان محبوب نیستند و مدل کوچک SLC نیز کاهش فروش ۳۰ درصدی در سال ۲۰۱۸ را شاهد بوده است. با وجود اینکه نسخه‌های AMG این مدل بسیار قدرتمند هستند، این ویژگی نتوانسته به فروش این خودرو کمک چندانی کند. در‌حال‌حاضر، مرسدس‌بنز در دوراهی توقف تولید یا ادامه‌ی تولید این مدل است و این به‌خوبی نشان می‌دهد SLC خودرو موفقی نیست. شایان ذکر است در سال ۲۰۱۸، تنها ۱۹۹۳ دستگاه از این خودرو فروخته شده است.

 ۱۰. لکسوس LC

لکسوس LC

لکسوس LC یکی از خودروهای جدید سال ۲۰۱۸ بود. این مدل با قیمت پایه‌ی ۹۲ هزار دلاری به بازار عرضه شد و البته، فروشش با افزایش ۱۴ درصدی موجه شده است. با وجود اینکه گویا بازار روی خوشی به محصولات اسپرت لکسوس نشان داده و فروش آن‌ها رو‌به‌افزایش است، همچنان فروش کمی دارند؛ به‌طوری‌که همین مدل LC، فقط به تعداد ۱۹۷۹ دستگاه فروخته شده است.

۹. آکورا RLX

آکورا RLX

آکورا RLX نیز از آن دسته خودروهایی است که فروش آن‌ها رو‌به‌افزایش است؛ اما همچنان جزو محصولات ناموفق بازار برای آکورا  محسوب می‌شود. فروش RLX در سال ۲۰۱۸، تنها ۱۹۳۱ دستگاه بوده که این تعداد در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۷، افزایش ۵۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد. مدل ۲۰۱۸ این خودرو ازنظر طراحی نیز خودرویی پذیرفتنی است.

۸. تویوتا میرای

toyota mirai

تویوتا میرای خودرو بسیار ناشناخته‌ای است؛ چون تویوتا آن را فقط در ایالات متحده‌ی آمریکا و آن‌هم به‌صورت محدود عرضه کرد. در آمریکا نیز زیرساخت‌های کافی برای خودروهای پیل‌سوختی هیدروژنی وجود ندارد و همین نکته را باید یکی از عوامل ناکامی میرای دانست. میرای در سال ۲۰۱۸ به فروش ۱۷۰۰ دستگاه دست یافت.

۷. آئودی A8

Audi A8 / سدان آئودی A8

قیمت لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین سدان آئودی از ۸۳ هزار و ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود. این خودرو امکانات و فناوری‌های نوین زیادی دارد؛ اما به‌‌نظر می‌رسد این قابلیت‌ها در جذب خریداران خودروهای لوکس به‌سمت A8 چندان موفق نبوده‌اند. فروش آئودی A8 در سال ۲۰۱۸ با کاهش ۵۰ درصدی درمقایسه‌با سال قبل روبه‌رو شده بود و فقط ۱۵۹۹ دستگاه از آن فروخته شد.

۶. جگوار XJ

jaguar xj 2018

 مدل XJ در سال ۲۰۱۸، فروش ۱۵۷۹ دستگاه را تجربه کرد که کاهش ۴۸ درصدی درمقایسه‌با سال پیش را نشان می‌دهد. از یک سو، این خودرو با‌توجه‌به قیمت پایه‌ی ۷۵ هزار و ۷۰۰ دلاری، مشتریان محدودی دارد و از سوی دیگر، بازار آن را خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور نیز تهدید می‌کنند.

۵. فیات 500L

مدل ۵ در فیات 500L با استقبال درخورتوجهی در بازار آمریکا موجه نشده و تنها ۱۴۱۳ دستگاه فروخته است. به این نکته نیز باید توجه کرد که بازار آمریکا هیچ‌وقت بازار هدف این مدل نبوده و خودروهای بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهد.

۴. آئودی TT

Audi TT

حضور آئودی TT در اینجا تعجب‌‌آور است. TT خودرویی اسپرت با طراحی چشم‌نواز و قیمت پایه‌ی ۴۴ هزار دلاری است. باوجوداین، خریداران TT ترجیح می‌دهند تا زمان به‌بازارآمدن نسل بعدی این خودرو در سال ۲۰۱۹ صبر کنند. همین مسئله سبب شده این خودرو در سال ۲۰۱۸ فقط ۱۲۸۹ دستگاه فروخته شود.

۳. اسمارت فورتو

15th Anniversary Edition Smart Fortwo

اسمارت ابعاد بسیار کوچکی دارد و خودرویی شهری به‌شمار می‌آید. مدل دونفره‌ی این خودرو نه‌تنها در سال ۲۰۱۸، بلکه هیچ‌وقت خودرو محبوبی در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا نبوده است. گفتنی است در سال ۲۰۱۸، فروش این خودرو با ۵۸ درصد کاهش درمقایسه‌با سال قبل به ۱۲۷۶ دستگاه رسید.

۲. کیا K900

Kia K900

کیا امسال مدلی کاملا جدید از لوکس‌ترین خودرو خود را معرفی کرد؛ اما گویا بازار هنوز به مدل جدید K900 اقبال نشان نداده است. اگرچه K900 جدید در تمامی بخش‌ها بهتر از نسل قبلی‌اش است، فروش ۳۵۴ دستگاهی این مدل نشان می‌دهد K900 کم‌فروش‌ترین خودرو در کلاس خودش است.

۱. آلفارومئو 4C

Alfa Romeo 4C

وزن سبک و موتورمیانی و طراحی زیبا از نکات اصلی‌ آلفارومئو 4C هستند. بااین‌حال، تمامی این ویژگی‌ها درکنار قیمت ۶۶ هزار و ۹۰۰ دلاری، نتوانسته 4C را نجات دهد و فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸، فقط ۲۳۸ دستگاه بود. آلفارومئو اعلام کرده در سال جاری، تولید مدل کوپه‌ی 4C را متوقف و فقط نسخه‌ی اسپایدر روباز 4C را تولید خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات