جذاب‌ترین ماکت‌های خودرو ساخت آمالگام

جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
آمالگام یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین تولیدکننده‌های ماکت خودرو است که محصولات آن با قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند.
تبلیغات

بسیاری از علاقه‌مندان که امروز به‌دنبال خرید یا تجربه‌ی رانندگی با خودروی رؤیاهای خود هستند، چند دهه پیش سرگرم اسباب‌بازی‌های خودرو هم بوده‌اند. اما این به‌معنی کنارگذاشتن کامل ماکت و اسباب‌بازی خودرو نمی‌شود؛ درواقع اگر واقعا به‌دنبال بهترین‌ها باشیم، یک ماکت خودرو می‌تواند گران‌تر از نمونه‌ی واقعی تمام شود.

به این برندها توجه کنید؛ Minichamps، Spark، Ixo، Norev، Schuo و ... . اگر این نام‌ها آشنا به‌نظر برسد، قطعاً شما طرفدار ماکت‌های خودرو هستید. جمع‌آوری ماکت‌های خودرو می‌تواند یک سرگرمی پرخرج باشد یا باتوجه به سلیقه فرد، در حد یک کلکسیون کوچک و ارزان‌قیمت تمام شود.

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مثل انواع محصولات مختلف موجود در بازار، ماکت‌های خودرو ساخت برندهای مختلف هم از لحاظ قیمت طبقه‌بندی مشخصی دارند. یکی از مشهورترین تولیدکنندگان این بازار جالب، شرکت آمالگام کالکشن (Amalgam Collection) است؛ درواقع محصولات این برند، اوج کیفیت یک ماکت خودرو را به نمایش می‌گذارند. دلایل ویژه بودن ماکت‌های آمالگام، مختلف است؛ برای مثال از شباهت بالای ماکت به نمونه‌ی واقعی تا کیفیت ساخت و کمیاب بودن در محصولات این شرکت وجود دارند. درکنار این موارد، قیمت بالا را هم قرار دهید تا شهرت انواع ماکت‌های آمالگام قابل درک شود.

در این مقاله تعدادی از جذاب‌ترین و خواستنی‌ترین ماکت‌های تولیدی این شرکت را در مقیاس ۱:۱ بزرگ تا کوچک‌تر ۱:۱۸ بررسی می‌کنیم؛ انتظار قیمت‌های کمتر از ۵۰۰ دلار، برای ماکت‌های آمالگام نداشته باشید.

فراری 250GTO

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۱۸

قیمت: ۶۸۵ دلار

همان‌طور که در ادامه‌ی این فهرست خواهید دید، به‌نظر می‌رسد که فراری، یکی از محبوب‌ترین برندهای خودروسازی نزد متخصصان آمالگام است. ماکت ۱:۱۸ فراری 250GTO با شماره ۱۹ براساس نمونه‌ی سال ۱۹۶۲ و برنده‌ی مسابقه لمانز ساخته شده است. هنرمندان آمالگام برای طراحی و تولید این ماکت خاص، به‌صورت مستقیم با مهندسان فراری در تماس بوده‌اند. این نمونه، یکی از ارزان‌ترین محصولات آمالگام شمرده می‌شود.

فراری 250LM

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۸

قیمت: ۱۶ هزار و ۶۲۵ دلار

ماکت فراری 250LM که براساس نمونه‌ی واقعی در مسابقات ۲۴ ساعته سال ۱۹۶۵ ساخته شده، بیانگر توجه فوق‌العاده به جزییات در نگاه هنرمندان آمالگام است. متخصصان این شرکت تمام صدمه‌های رو بدنه که در طول مسابقه به نمونه‌ی واقعی وارد شده بود را هم طراحی کرده‌اند. حتی شکاف بالای گلگیر سمت راست بدنه‌ی آلومینیومی 250LM که بر اثر پارگی تایر هنگام مسابقه ایجاد شد هم در این ماکت مشاهده می‌شود. این نمونه، گران‌ترین ماکت محصولات فراری است که آمالگام هم‌اکنون ارائه می‌کند؛ ماکت ۱:۴ خودروی فرمول یک فراری SF71H با قیمت ۱۶ هزار و ۴۱۹ دلار در مقام دوم قرار می‌گیرد که هنوز برای فروش در دسترس نیست.

ماکت‌های جشن ۷۰ سالگی فراری

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۱۸ و ۱:۸

قیمت: شروع از ۶۹۵ دلار

به مناسبت جشن ۷۰ سالگی فراری، مجموعه‌ی آمالگام ماکت‌های ۱:۱۸ و ۱:۸ ۳۵۰ دستگاه بهترین خودروهای تاریخ این شرکت ایتالیایی شامل مدل‌های 488GTB، 488 اسپایدر، کالیفرنیا T، F12 برلینتا و GTC4 Lusso را با طرح و رنگ ویژه‌ی آبی-سفید عرضه کرد. تمام ماکت‌های این مجموعه به‌صورت اختصاصی در مدت زمانی محدود قابل سفارش بودند.

فراری F430 اسپایدر

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۸

قیمت: ۶ هزار و ۸۶۰ دلار

F430 یکی از ماندگارترین محصولات تاریخ مدرن فراری است. متخصصان آمالگام برای جاودانه کردن این مدل، ماکت ۱:۸ آن را با جزییات باورنکردنی عرضه می‌کنند. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴.۳ لیتری این کروک ایتالیایی زیبا، کاملاً در مقیاس کوچک، در این ماکت به‌نمایش گذاشته شده است.

فراری لافراری آپرتا

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۸

قیمت: ۱۱ هزار و ۸۴ دلار

ماکت ارزشمند فراری لافراری آپرتا (LaFerrari Aperta) تنها در ۲۰۹ نمونه تولید شده و درواقع مشابه نمونه‌ی واقعی، ماکت لافراری آپرتا، هم کمیاب و هم گران‌قیمت است. بسیاری از علاقه‌مندان محصولات خودرو نمی‌توانند لافراری آپرتا را در گاراژ منزل خود داشته باشند که به‌نظر می‌رسد حتی نمایش ماکت در ویترین اتاق هم غیرممکن باشد.

مک‌لارن آلتیمیت ویژن گرن توریزمو

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۸

قیمت: ۸ هزار و ۳۲۴ دلار

مدل متفاوت مک‌لارن Ultimate Vision Gran Turismo، به‌طور انحصاری برای بازی ویدیویی گرن توریزمو طراحی شده است. ماکت ۶۰ سانتی‌متری آمالگام در سه طرح و رنگ مختلف و تنها در ۹۲ نمونه عرضه شد؛ البته مدیربخش طراحی مک‌لارن همان‌طور که در خلق آلتیمت ویژن گرن توریزمو برای بازی ویدیویی گرن توریزمو اسپرت (Gran Turismo Sport) حضور داشته، به‌طور مستقیم ناظر طراحی ماکت آن هم بوده است. ۹۰ نمونه از این ماکت برای فروش گذاشته شد و دو نمونه‌ دیگر، در مرکز طراحی مک‌لارن (اولین نمونه از ماکت) و منزل کازونوری یامائوچی (دومین نمونه از ماکت)، خالق سری بازی‌های گرن توریزمو جاخوش کرده‌اند.

مک‌لارن سنا

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۸

قیمت: ۸ هزار و ۳۲۴ دلار

باتوجه به قیمت پایه ۸۳۷ هزار دلار، تولید محدود و البته پیش‌فروش تمام نسخه‌های سوپراسپرت مک‌لارن سنا (McLaren Senna)، تنها راه باقی‌مانده برای در اختیار گرفتن این مدل، خرید ماکت آن است. با کیفیت‌ترین ماکت موجود از مک‌لارن سنا، محصول آمالگام با قیمت بیش از ۸ هزار دلار است. متخصصان این شرکت نمونه‌ی سفارشی از سنا را هم ارائه می‌دهند؛ در این نمونه امکان تغییر رنگ بدنه، طرح رینگ‌ها و رنگ کابین وجود دارد. این ماکت هنوز برای فروش در دسترس نیست و پیش‌فروش آن برای ماه اول سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود.

پیشرانه W16 بوگاتی شیرون

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۴

قیمت: ۹ هزار و ۵۰۵ دلار

متخصصان آمالگام علاوه‌بر عرضه‌ی ماکت‌های بزرگ و و کوچک انواع مدل‌های خودرو، برخی قطعات شامل فرمان فرمول یک و پیشرانه هم طراحی می‌کنند. ماکت بزرگ پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی بوگاتی شیرون را باید، یکی از بی‌نظیرترین محصولات این شرکت به شمار آورد. باورکردنی نیست که تولید این ماکت با حداقل ۱۰۴۰ قطعه‌ی ریز و درشت ۲۵۰۰ ساعت وقت لازم دارد (تقریبا مشابه نمونه‌ی واقعی) و پس از آن، باید ۲۲۰ ساعت دیگر صرف سرهم‌بندی آن کرد. انواع خودروهای بوگاتی شامل 57SC آتلانتیک، شیرون، EB110، مدل‌های مختلف ویرون، تایپ 57، تایپ 35 و تایپ 57G در مقیاس مختلف ۱:۸ تا ۱:۱۲ توسط مجموعه‌ی آمالگام عرضه می‌شود، اما ماکت پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی شیرون، بزرگ‌ترین ساخته‌ی این شرکت از محصولات بوگاتی است.

پورشه 919 هیبرید

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۸

قیمت: ۱۰ هزار و ۳۰۰ دلار

برای تولید پورشه 919 هیبرید محصول سال ۲۰۱۴ مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در مقیاس ۱:۸ با استفاده از انوع روش‌های مدرن مثل پرینت دیجیتال، بیش از سه هزار ساعت زمان نیاز است. تمام بخش‌های این ماکت، از کابین تا قوای محرکه هیبرید توربوشارژ ۲ لیتری دقیقاً مشابه نمونه واقعی طراحی شده است. گران‌ترین ماکت‌های آمالگام از محصولات پورشه، چند نمونه‌ی ۱:۸ با قیمت ۱۱ هزار و ۳۱۶ دلار هستند.

خودروی فرمول یک فراری SF16H

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

مقیاس ۱:۸

قیمت: ۵ هزار و ۴۶۰ دلار

مجموعه‌ی آمالگام ارتباط نزدیکی با فرمول یک دارند که این مورد را می‌توان در انواع ماکت‌های خودرو و فرمان این شرکت مشاهده کرد. ماکت SF16H همان خودروی فرمول یک فراری سباستین فتل و کیمی رایکونن در سال ۲۰۱۶ است (خودروی هر دو راننده با شماره‌ی متفاوت عرضه می‌شود) که در مقیاس مختلف ۱:۱۲ و ۱:۸ با قیمت‌های به‌ترتیب یک هزار و ۹۸۵ دلار و ۶ هزار و ۴۶۰ دلار فروخته می‌شود. فرمان همین خودرو با مقیاس واقعی ۱:۱ و با جزییات کامل، ۳ هزار و ۵۷۲ دلار قیمت خورده است.

Amalgam Collection / ماکت خودرو امالگام

فهرست قرار داده شده که به انتخاب تحریریه‌ی وبسایت موتور1 است، بخش بسیار کوچکی از محصولات پرتعداد آمالگام را شامل می‌شود. این شرکت مدل‌های مختلف برندهای خودروسازی شامل آلفارومئو، استون مارتین، آئودی، بنتلی، بی‌ام‌و، بوگاتی، فراری، هوندا، جگوار، لامبورگینی، لوتوس، مک‌لارن، مرسدس بنز، نیسان، پاگانی و پورشه را در کلاس‌های مختلف مفهومی، جاده‌ای و مسابقه‌ای درکنار کابینت‌های مخصوص نمایش ماکت خودرو تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات