نگاهی کوتاه به اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۹

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۹ به‌عنوان پرچم‌دار برند لوکس و زیرمجموعه نیسان، در گران‌ترین تیپ امکانات قابل توجهی ارائه می‌کند. در این مقاله، ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شاسی‌بلند بزرگ بررسی می‌شود.
تبلیغات

اینفینیتی از سال گذشته مدل فول شاسی‌بلند QX80 با نام لیمیتد Limited را عرضه کرده است. این مدل برای سال ۲۰۱۹ با چند تغییر و قیمت ۸۹ هزار و ۸۰۰ دلار دردسترس خواهد بود. امکانات استاندارد این مدل شامل سیستم چهارچرخ محرک و بسیاری تجهیزات دیگر می‌شود؛ مدل پایه‌ی QX80 با قیمت ۶۵ هزار و ۱۰۰ دلار و امکانات کمتر، عرضه می‌شود. مدل پایه به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود ولی اگر از فهرست بلند آپشن‌ها توجه شود، قیمت مدل پایه به ۸۰ هزار دلار هم خواهد رسید.

قیمت مدل لیمیتد QX80 بسیار بالا است؛ درواقع لینکلن نویگیتور مدل ۲۰۱۹ با قیمت پایه ۸۵ هزار و ۲۰۵ دلار فروخته می‌شود.

اینفینیتی QX80 لیمیتد مدل ۲۰۱۹ به جز پیشرانه‌ی ۴۰۰ اسب‌بخار که کاملا برای یک خودرو با وزن نزدیک به سه تن مناسب است، نکات مثبت دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تزئینات کروم

2019 Infiniti QX80 Limited

طراحی ظاهری اینفینیتی QX80 نسل جدید خاص و جالب است و به‌خصوص چراغ های خشن و تیز آن جلب توجه می‌کنند. مدل لیمیتد در بخش ظاهری تفاوت‌هایی جزیی با سایر مدل‌های QX80 دارد که تزیینات کرومی بخش از آن‌ها هستند. گرچه در بخش جلویی مدل لیمیتد می‌توان قطعات کرومی را مشاهده کرد اما خبری از قاب آینه‌های کرومی در نسخه گران‌تر نیست و از این نظر، ظاهر آن را نمی‌توان خیلی لوکس ارزیابی کرد. نسخه‌ی مدنظر ما دارای رنگ خاکستری Anthracite نیز بود که این رنگ به‌تنهایی ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

عقب خودرو

2019 Infiniti QX80 Limited

مانند بخش جلو، در عقب QX80 لیمیتد نیز قطعات کرومی به چشم می‌خورند که شامل قطعه‌ی تزیینی و کاور محافظ سپر هستند. نوار کروم در صندوق عقب تا چراغ‌های عقب ادامه داشته و فلاشرها را درون خود جای داده است. این مورد را باید اصلی‌ترین تفاوت QX80 لیمیتد با نسخه‌های عادی آن دانست که به‌خوبی نمای عقب این شاسی‌بلند بزرگ را لوکس جلوه می‌دهد.

پله‌های نورانی

2019 Infiniti QX80 Limited

درتیپ ارزان‌تر از لیمیتد که Luxe نام دارد، رکاب‌های جانبی به رنگ بدنه هستند اما در مدل لیمیتد، رکاب‌های کروم ظاهر بسیار شکیلی دارند. این رکاب‌ها از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و نکته‌ی جالب آن‌ها، نورپردازی داخلی است که در شب‌ با بازکردن درهای خودرو، نشان اینفینیتی روی زمین نقش می‌بندد. این نورپردازی را اصطلاحاً چراغ خوش آمدگویی (Welcome Light) می‌گویند.

رینگ‌های اسپرت

2019 Infiniti QX80 Limited

شاید بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری تیپ لیمیتد و لوکس اینفینیتی QX80 در طراحی رینگ‌های آن‌ها باشد؛ درحالی‌که مدل لوکس به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز شده و آپشن نمونه ۲۲ اینچی  وجود دارد، در مدل لیمیتد رینگ‌های ۲۲ اینچی که سطح آن‌ها به زیبایی ماشین‌کاری شده‌اند به چشم می‌خورند.

البته رینگ‌های زیبا و بزرگ ۲۲ اینچی در مسیرهای سخت و پر دست انداز سواری خشک‌تری دارند. به همین خاطر برای کسانی که کیفیت سواری برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد بهترین انتخاب، رینگ‌های استاندارد مدل لوکس هستند.

صندلی‌های راحت

2019 Infiniti QX80 Limited

صندلی‌های QX80 لیمیتد واقعا عالی هستند. این صندلی‌ها با پوشش چرمی و دو رنگ خاکستری، سیاه، ترکیب آلکانترا و دوخت‌های رنگی زیبا به‌نظر می‌رسند. تریم داخلی درها نیز مشابه با صندلی‌ها است و پوشش مشابهی را می‌توان روی کنسول مرکزی نیز مشاهده کرد. دیگر تفاوت مدل لیمیتد با سایر مدل‌ها وجود نوشته‌ی Limited روی صندلی‌های ردیف اول و دوم است.

چوب باکیفیت

2019 Infiniti QX80 Limited

تکمیل کننده‌ی تودوزی خاکستری مشکی کابین، تریم چوبی به رنگ نقره‌ای مات است که روی کنسول مرکزی جلو و عقب و داشبورد دیده می‌شود. این چوب‌ها آن قدر کیفیت بالایی دارند که لمس کردن آن‌ها حس خوبی را منتقل می‌کند. روی چوب کاری کنار دسته دنده نیز نشان لیمیتد را به چشم می‌خورد.

غربیلک فرمان

2019 Infiniti QX80 Limited

انتظار داشتیم که اینفینیتی در QX80 لیمیتد به‌عنوان یک خودروی لوکس از غربیلک فرمان چوبی با پوشش چرم استفاده کند، اما متاسفانه چنین نیست و تنها شاهد یک غربیلک فرمان چرمی بدون تزیینات چوبی هستیم. این مورد برای خودرویی که عنوان پرچم‌دار را یدک می‌کشد کمی عجیب است. البته در مقابل، ستون‌های A و B با چرم درجه پوشانده شده‌اند که کاملا حس بودن در یک فضای لوکس را به سرنشینان منتقل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات