جذاب ترین مدل‌های سفارشی لندرور

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
لندرور به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین شاسی‌بلندهای آفرود جهان، در انواع مدل‌های سفارشی و خاص تولید شده است. در این مطلب، ۱۲ نمونه از جذاب‌ترین لندرورهای دنیا معرفی می‌شود.
تبلیغات

لندرور نامی افسانه‌ای با پیشینه‌ای بیش از ۷۰ سال است. این برند بریتانیایی در تاریخ حیات خود مجموعه‌ای از بهترین ماشین‌های آفرود را برای افراد ماجراجو تولید کرده است؛ با وجود اینکه محصولات این شرکت با مشکلات فنی زیادی به‌خصوص در بخش اطمینان و دوام مواجه بودند، اما لندرور توانسته خود را به‌عنوان مطرح‌ترین گزینه‌ی آفرود سواران جا بیاندازد و موقعیت و شهرت این برند را نمی‌توان با هیچ شرکت دیگری مقایسه کرد.

اگر تاریخچه‌‌ی لندرور را بررسی کنید، اطلاعات جالبی در مورد برخی خودروهای خاصی که این شرکت تولید کرده است، به دست خواهید آورد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تا ۱۲ مدل از خاص‌ترین تولیدات لندرور را معرفی کنیم.

لندرور دیفندر Works V8

Land Rover Defender Works V8

لندرور دیفندر نسخه‌های خاص زیادی داشته اما مدل Works V8 را باید خاص‌ترین آن‌ها دانست. از این مدل با پیشرانه‌ی V8 و حجم ۵ لیتر که سال پیش رونمایی شد، تنها به تعداد محدود ۱۵۰ دستگاه تولید شده است. این پیشرانه با نمونه‌ی مورد استفاده در جگوار F تایپ یکسان است و توان خروجی آن به ۴۰۰ اسب بخار می‌رسد. لندرور در مدل Works V8 بخش‌های دیگری نظیر سیستم ترمز و تعلیق را نیز تقویت کرده است. در کابین مدل Works V8 شاهد طراحی لوکس‌تری در مقایسه با نمای داخلی ساده‌ی سایر دیفندرها هستیم.

لندرور 101 FC Judge Dredd

Land Rover 101 FC Judge Dredd

لندرور  101 FC Judge Dredd به هیچ لندرور دیگری شباهت ندارد و حتی نشان لندرور که معمولا به رنگ سبز و طلایی استفاده می‌شود نیز در این مدل به شکل دیگری دیده می‌شود. مدل  101 FC Judge Dredd بیشتر از یک لندرور شبیه به خودروهای نظامی است. این خودرو اولین بار در فیلم Judge Dredd با بازی سیلوستر استالونه دیده شد. در این فیلم شرکت لندرور تنها خودروساز باقی‌مانده روی زمین است. شاسی مدل 101 FC Judge Dredd به رنگ زرد طراحی خاصی دارد و لاستیک‌های آن نیز شبیه خودروهای فضایی و با طرح آینده نگرانه‌ هستند.

لندرور Cuthbertson سری 2

Land Rover Cuthbertson Series II Tracked

تصور کنید ترکیب یک لندرور با یک تانک چقدر می‌تواند هیجان انگیز باشد؛ این دقیقاً چیزی است که در لندرور ساخت جیمز ماتبرستون به چشم می خورد. او یک لندرور سری 2 را خریداری کرد و چرخ‌های آن را با نمونه‌ی نظامی شن‌رو جایگزین کرد. از این خودروی خاص تنها به تعداد محدود ۲۰ دستگاه به تولید رسید و حداکثر سرعت آن نیز همانند تیراژ تولید آن محدود بوده و تنها ۳۲ کیلومتر بر ساعت است.

لندرور دیفندر 110 فیلم Tomb Raider

Land Rover Defender 110 Tomb Raider film car

اگر به یاد داشته باشید، شخصیت لارا کرافت در فیلم توم ریدر (Tomb Raider) یک دستگاه لندرور دیفندر داشت. این مدل در مقایسه با سایر دیفندرهایی که دیده‌اید بسیار خاص است؛ امکاناتی نظیر رول کیج خارجی، لاستیک زاپاس روی کاپوت و سینی زیر مخصوص شن نوردی در خودروی مخصوص این شخصیت فیلم‌های سینمایی و بازی‌های ویدئویی وجود داشت.

لندرور بعدها بر اساس خودروی لارا کرافت مدلی مجاز برای تردد در خیابان را تولید کرد که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفت.

لندرور دیفندر Heritage Edition سری 90 مدل ۲۰۱۶

Land Rover Defender 90 Heritage Edition 2016

لندرور مدل Heritage Edition را در سال ۲۰۱۶ و برای ادای احترام به مدل دیفندر قدیمی به تولید رساند. این مدل شباهت زیادی با نسخه‌های قدیمی دیفندر دارد و همانند قدیم بدنه‌ی آن به رنگ سبز نعنایی رنگ آمیزی شده و آرم لندرور نیز به شکل قدیمی ‌آن مورد استفاده قرار گرفته بود.

لندرور دیفندر SVX اسپکتر ۲۰۱۴

Land Rover Defender SVX Spectre 2014

محصولات گروه لندرور همیشه جایگاه خاصی در سری فیلم‌های جیمز باند دارند. در فیلم اسپکتر نیز مانند سایر فیلم‌های قبلی مأمور 007، شاهد استفاده از لندرور دیفندر سری اسپرت SVR بودیم. لندرور ۱۰ دستگاه مدل دیفندر را با نام SVX اسپتکتر تولید کرد که کاملا مشخصات مشابه با ماشین‌های مورد استفاده در فیلم را دارند و برای تردد در خیابان نیز مجاز و قانونی هستند.

لندرور دیسکاوری Camel Trophy مدل ۹۱

Land Rover Discovery Camel Trophy 91

مسابقات Camel Trophy در بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ برگزار می‌شد. این مسابقات یکی از مشهورترین مسابقات خودروهای خارج جاده در جهان بودند و تمامی شرکت‌کنندگان از خودروهای لندرور به رنگ خاکی  استفاده می‌کردند. البته در اوایل از محصولات جیپ نیز در مسابقات Camel Trophy استفاده می‌شد اما بعدها با کنار گذشته شدن آفرودر آمریکایی، این مسابقات در انحصار محصولات لندرور قرار گرفت. گرچه بسیاری از خودروهای Camel Trophy پس از مسابقات تغییر کاربری پیدا کردند اما برخی از آن‌ها هنوز هم به همان شکل اولیه حفظ شده اند.

لندرور دیسکاوری G4 Challenge مدل ۲۰۰۳

Land Rover Discovery G4 Challenge 2003

پس از مسابقات camel Trophy رقابت‌های G4 Challenge بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ در این سری مسابقات محصولات لندرور با رنگ نارنجی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. این مسابقات بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ برگزار می‌شد. از خودروهای مسابقات G4 Challenge تعداد ۲۹۷ دستگاه سالم باقی مانده‌اند و در اختیار مالکان خصوصی هستند. برای این خودروها حتی باشگاه ویژه‌ای هم تأسیس شده است.

لندرور سری 2 پلنگ صورتی SAS مدل ۱۹۶۸

Land Rover Series IIA Pink Panther SAS desert car 1968

زمانی که در سال ۱۹۶۸ نیروهای ویژه‌ی بریتانیا تصمیم گرفتند لندرورهایشان را به کشور عمان ببرند آن‌ها را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کردند. رنگ صورتی را باید بهترین استتار در صحراهای خاورمیانه دانست و همین رنگ سبب شد تا این خودروها با لقب پلنگ صورتی شناخته شوند.

این مدل‌ها، برخلاف اسمشان خودروهای کاملا جنگی بودند و تجهیزاتی مانند مسلسل، نارنجک‌های دودزا و جعبه‌ی مهمات داشتند.

رنجروور کانورتیبل Octopussy

Range Rover Convertible Octopussy

پیش از آنکه رنجروور مدل کانورتیبل ایووک را معرفی کند مدلی روباز از رنجروور توسط جیمز باند مورد استفاده قرار گرفته بود. این رنجروور خاص با نام Octopussy در سال ۱۹۸۳ تولید شد. پس از آن برخی از مالکان رنجروور اقدام به بریدن سقف خودروی خود کردند تا اینکه در سال ۲۰۱۵ بالاخره مدل روباز جدید معرفی شد.

رنجروور شش چرخ آتش نشانی

Range Rover TACR2 six-wheel fire engine

بسیاری از خودروهایی که در فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند جذابیت خاصی ندارند و از بین آن‌ها می‌توان به ماشین‌های حمل چمدان اشاره کرد؛ اما برخی دیگر نیز همانند لندرور TACR2 که یک آتش نشان شش چرخ است بسیار خاص و جذاب هستند. این مدل توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گرفت و ضمن داشتن سه محور، به نردبان و آژیر هم مجهز شده بود. امروزه در فرودگاه‌های مدرن انگلیس تنها تعداد محدودی از این مدل باقی مانده اند.

رنجروور Trans Americas Expedition

Range Rover Trans Americas Expedition

در سال ۱۹۷۱ یک ماجراجوی انگلیسی به نام میجور جان بلاشفورد اسنل تصمیم گرفت تا سفری را از آلاسکا آغاز کند و به جنوبی‌ترین نقطه‌ی قاره آمریکا یعنی Tierra del Fuego برود. برای این منظور تیم او از دو دستگاه رنجروور سفارش سوئیس استفاده کردند. این تیم توانستند سفری به مسافت ۲۸ هزار و ۹۷۰ کیلومتر را طی کنند و حتی از جنگل‌های معروف Darien Gap نیز عبور کردند. بلاشفورد اسنل ۸۲ ساله، هر دو رنجروور این سفر را به شکل اولیه حفظ کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات