سدان‌های پلاگین هیبرید مرسدس بنز برای سال ۲۰۱۹ معرفی شدند

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
محصولات پلاگین هیبرید جدید مرسدس بنز، در کلاس‌های E، C و S عرضه می‌شوند.
تبلیغات

مرسدس بنز یکی از اولین خودروسازان ارائه‌کننده‌ی محصولات پلاگین هیبرید (Plug-in Hybrid) در بازار جهانی است. مدل S500 پلاگین هیبرید با کد S500e  که اواخر سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد، آغازگر خودروهای پاک این برند آلمانی محسوب  می‌شود؛ پس از آن مدل‌های C350e، E350e، GLC350e و GLE500e عرضه شدند.

مرسدس بنز به توسعه‌ی خودروهای پلاگین هیبرید ادامه داد و به‌تازگی چهار مدل جدید معرفی کرده است. آئودی قبلاً مدل پلاگین هیبرید Q7 با پیشرانه‌ی V6 توربودیزل و موتوربرقی را معرفی کرده است، بنابراین مرسدس بنز اولین خودروساز آلمانی در این کلاس نیست؛ اما این برند، برای اولین بار از این نوع پیشرانه در مدل سدان استفاده کرده است. در ادامه مدل‌های پلاگین‌ هیبرید جدید مرسدس را معرفی می‌کنیم.

مرسدس بنز C300 de

Mercedes Benz C class hybrid

اولین مدل پلاگین هیبرید دیزلی مرسدس بنز مدل C300 de با پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر و کد OM654 است؛ این پیشرانه با بلوک آلومینیومی، می‌تواند ۱۹۴ اسب بخار قدرت تولید کند. درکنار پیشرانه‌ی دیزل، موتوربرقی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار  هم قرار دارد که مجموع قدرت مرسدس C300de را به ۳۶۰ اسب بخار و گشتارو آن را به ۷۰۰ نیوتون متر می‌رساند. مرسدس بنز C300de با محرک محور عقب، چهار نوع حالت رانندگی مختلف شامل حالت‌های هیبرید، الکتریکی، E-SAVE و E-CHARGE دارد.

Mercedes Benz C class hybrid

در حالت الکتریکی حداکثر سرعت این خودرو به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود؛ اما در حالت E-SAVE، انرژی برای پیشرانه‌ی برقی در شرایط مورد نیاز ذخیر می‌شود. باتری مورد استفاده در این مدل ظرفیتی معادل ۱۳.۵ کیلووات ساعت دارد که ۹.۴ کیلووات ساعت آن در حالت تمام الکتریکی قابل مصرف است؛ شعاع حرکتی در حالت تمام برقی، ۵۶ کیلومتر خواهد بود.

مرسدس بنز E300 de و E300e

Mercedes Benz E class hybrid

مرسدس E300de از قوای محرکه‌ی مشابه با E300de،  همان پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر ۱۹۴ اسب بخاری با کد OM654 به همراه موتور الکتریکی ۱۲۲ اسب بخاری استفاده می‌کند. باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی مدل C300de نیز در این مدل وجود دارد. خریداران E300de در صورت تمایل می‌توانند پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید بنزینی با کد E300e را انتخاب کنند.

در نسخه‌ی بنزینی از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژر با قدرت ۲۱۱ اسب بخار استفاده شده است؛ اما موتور الکتریکی ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به این ترتیب مجموع قدرت این مدل به ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۰۰ نیوتون متر می‌رسد که مشابه مدل E300de است.

Mercedes Benz E class hybrid

باتری مدل‌های E300de و E300e  یکسان هستند؛ ظرفیت ۱۳.۵ کیلووات ساعت بین دو مدل مشابه است. اما در نسل قبل E کلاس هیبرید که با کد E350e شناخته می‌شد، از باتری بسیار کوچک‌تر  با ظرفیت ۶.۴ کیلووات ساعت استفاده شده بود. به‌لطف استفاده از  فناوری‌های جدید، مهندسان مرسدس باتری‌ با ظرفیت تقریباً دو برابر با همان ابعاد قبلی تولید کرده‌اند. مدل‌های پلاگین هیبرید مرسدس بنز E کلاس در مقایسه با نسخه‌های استاندارد، فضای صندوق عقب کمتری  دارند؛ فضای صندوق عقب این مدل‌ها ۱۷۰ لیتر کمتر از یک E کلاس عادی است و تنها ۳۷۰ لیتر گنجایش دارد.

مرسدس S560e

Mercedes S560e

در انتهای مطلب به قوی‌ترین مدل پلاگین هیبرید مرسدس می‌رسیم که در بسیاری از بخش‌ها با مدل  قبلی S500e یکسان است. S560e از پیشرانه‌ی بنزینی V6 با حجم ۳ لیتر  و دو توربوشارژر بهره می‌برد؛ این پیشرانه‌ توانایی تولید ۳۶۷ اسب بخار قدرت دارد. اما در مدل قبلی قدرت آن ۳۳۳ اسب بخار بود. موتور الکتریکی نیز همان نمونه‌ی ۱۲۲ اسب بخاری است که در کنار پیشرانه‌ی ۶ سیلندر مجموع قدرت مدل S560e را به ۴۷۶ اسب بخار می‌رساند.

Mercedes-Benz S 560 e

باتری مرسدس S560e با مدل S500  متفاوت است. در مدل قبلی از باتری ۸.۷ کیلووات ساعت و ۲۲ آمپر استفاده شده بود؛ اما S560e از باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی ۳۷ آمپر بهره‌مند است که در حالت الکتریکی، شعاع حرکتی آن به ۵۰ کیلومتر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات