نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸؛ برندها و خودروهای مورد انتظار

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، با حضور خودروسازان بزرگ اروپایی، از جمله مرسدس بنز و بی ام و، با غیبت برخی برندها همچون فولکس واگن، فورد و نیسان، از ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.
تبلیغات

همانند سال‌های گذشته، امسال نیز نمایشگاه خودروی پاریس یا به زبان فرانسوی موندیال دل‌اتومبیل (Mondial de l'Automobile)، به مدت ۱۰ روز از ۱۲ تا ۲۲ مهرماه سال جاری میزبان جدیدترین محصولات خودروسازان بزرگ، به‌خصوص برندهای اروپایی است. موتور شوی پاریس، قدیمی‌ترین نمایشگاه با محوریت صنعت خودروسازی است که اولین دوره‌ی آن، در سال ۱۸۹۸ برگزار شد. در ۱۲۰ سالگی نمایشگاه خودروی پاریس، با اینکه چند برند شناخته‌شده مانند فولکس واگن، فورد و نیسان حضور نخواهند داشت، اما دیگر خودروسازان با جدیدترین محصولات خود در قالب مدل‌های جدید تولیدی یا کانسپت‌هایجذاب در عروس شهرهای دنیا، حاضر می‌شوند. در ادامه‌ی مطلب، به بررسی جدیدترین خودروهای برندهای مختلف و غایبین بزرگ در پاریس، پرداخته‌ایم.

آئودی؛ نسل جدیدA1 در کنار ای-ترون و Q3

Audi A1 2019 / آئودی A1

خودروساز اینگولشتات، بالاخره پس از ۸ سال نسل جدید هاچ‌بک جذاب A1 را تولید می‌کند. A1 جدید رسماً اوایل تابستان سال جاری معرفی شد، اما پاریس اولین مکانی است که این هاچ‌بک ۲۰۰ اسب بخاری آلمانی به‌نمایش عمومی گذاشته می‌شود. A1 جدید که همانند فولکس واگن پولو و سئات ایبیزا از پلتفرم MQB استفاده می‌کند در مقایسه با نسل پیش خود بزرگ‌تر شده است؛ با این وجود، نسل دوم A1 رقیب آلمانی مینی انگلیس، کوچک‌ترین محصول آئودی است که به‌زودی به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

AUDI e-tron
2019 Audi Q3 crossover / کراس‌اور آئودی Q3 مدل 2019
2019 Audi Q3 crossover / کراس‌اور آئودی Q3 مدل 2019
Audi A1 2019 / آئودی A1
Audi A1 2019 / آئودی A1

نسل دوم کراس‌اور Q3 دیگر محصول احتمالی آئودی در پاریس است که دو ماه پیش معرفی شد. Q3 جدید هم از در مقایسه با نسل اول خود، بزرگ‌تر شده است؛ افزایش حجم صندوق عقب، وجود نمایشگرهای جدید آئودی در کابین (به‌صورت استاندارد) و پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی از ویژگی‌های Q3 مدل ۲۰۱۹ است. ای-ترون (E-Tron) پروژه‌ی مورد انتظار آئودی است که به احتمال بسیار زیاد، در پاریس کاملاً پرده‌برداری می‌شود. آئودی ای-ترون با ابعاد مشابه مرسدس بنز GLE، از دو موتور برقی با قدرت مجموع ۳۶۰ اسب بخار و شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر استفاده می‌کند. بر اساس شایعات موجود، آئودی ای-ترون قیمتی نزدیک به رقیب اصلی خود، جگوار I-Pace خواهد داشت. خودروساز اینگولشتات، احتمالاً مدل ۲۰۱۹ سدان A4، رقیب سری 3 بی‌ام‌و را هم در پاریس داشته باشد.

بی‌ام‌و؛ Z4، X5 و نسل جدید سری 3

BMW Z4 2019

موردانتظارترین نمایش بی‌ام‌و در پاریس، رونمایی از نسل هفتم سری 3 است؛ مقامات خودروساز اصیل مونیخ، رسماً معرفی جدیدترین مدل سری 3 با کد G20 را در فرانسه تأیید کرده‌اند؛ قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تاریخ بی‌ام‌و نیز با قدرت ۲۵۲ اسب بخار در این مدل نصب شده است. بی‌ام‌و با عرضه‌ی سری 3 جدید در سال ۲۰۱۹ امیدوار است که بازار از دست رفته‌ی خود در اروپا به‌دست مرسدس C کلاس را دوباره در اختیار بگیرد.

2019 BMW 8 Series coupe / بی‌ام‌و سری 8 مدل 2019
بی ام و / BMW X5 2019
2019 BMW 8 Series coupe / بی‌ام‌و سری 8 مدل 2019
BMW Z4 2019
BMW Z4 2019

غرفه‌ی بی‌ام‌و در پاریس، نسل جدید رودستر Z4 و کراس‌اور X5 را هم به‌نمایش خواهد گذاشت. Z4 جدید پیش از این به‌صورت کامل در فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸ مونته‌ری کالیفرنیا رونمایی شده است و به‌خصوص باتوجه به طراحی نه‌چندان جذاب آن، هیجان قابل توجهی برای نمایش دوباره‌ی آن در فرانسه وجود ندارد. مشخصات Z4 در مدل M40i با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی و ۳۴۰ اسب بخار قدرت تأیید شده است، اما جزئیات تمام تیپ‌‎ها، برای اولین بار در پاریس اعلام می‌شود. محصول دیگر بی‌ام‌و، نسل جدید X5 است که البته چند ماه از معرفی رسمی آن می‌گذرد. مدل جدید i3 نیز با شعاع حرکتی بیشتر در کنار نسل جدید سری 8 به نمایشگاه می‌رسند.

سیتروئن و DS؛ کراس‌بک 3 و C5

Citroen DS

DS 3 Crossback محصول فرانسوی‌ها برای رقابت با بی‌ام‌و X1 و جگوار E-Pace در خانه حضور پیدا می‌کند. بر اساس شایعه‌ها و باتوجه به توقف تولید نسل دوم، احتمال معرفی نسل سوم سدان سیتروئن C5 نیز وجود دارد. از طرفی پژو هم 508 جدید را رونمایی کرده است، بنابراین نمایشگاه خودروی پاریس فرصت مناسبی برای معرفی سیتروئن C5 خواهد بود.

کیا؛ مدل نهایی پروسید

Kia Proceed Concept

مدل شوتینگ بریک و زیبای کیا سید (Ceed) با نام پروسید (Proceed) سال گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. تا امروز تنها یک تصویر ناواضح از چراغ‌های عقب پروسید منتشر شده است و پاریس فرصت خوبی برای رونمایی از مدل تولیدی این کره‌ای جذاب خواهد بود. مدل تمام برقی کیا نیرو (Niro) هم در غرفه‌ی کیا خواهد بود.

لکسوس؛ مدل‌های جدید LC و RC

Lexus RC 2019

لکسوس به‌عنوان برند زیرمجموعه و لوکس تویوتا، با دو مدل LC تولید محدود زرد رنگ و RC فیس‌لیفت ۲۰۱۹ در پاریس حاضر می‌شود. اطلاعات بیشتری از احتمال رونمایی محصولی جدید از این برند ژاپنی وجود ندارد.

مرسدس‌بنز؛ A و B کلاس، EQC برقی و AMG A35

Mercedes benz EQC

هاچ‌بک A کلاس جدید در آمستردام رونمایی شد و قرار بر این است که مدل سدان آن در پاریس معرفی شود. با ۳۳ سانتی‌متر طول بیشتر از مدل هاچ‌بک، A کلاس سدان رقیب اصلی آئودی A3 خواهد بود. البته پیش از این نسخه‌ی بازار چین A کلاس سدان رونمایی شده است، اما بر اساس گفته‌های مقامات مرسدس‎ بنز، مدل بازار اروپا طراحی متفاوتی خواهد داشت. B کلاس را که می‌توان مدل ون A کلاس نامید، در دو نسل عرضه شده است؛ هنوز هیچ تصویری از نسل سوم B کلاس منتشر نشده است اما این ون آلمانی، با زبان طراحی مشابه A کلاس همراه خواهد بود؛ با این تفاسیر، حداقل در نمای جلو تفاوت بزرگی بین A و B کلاس نخواهیم دید.

Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
2019 Mercedes-Benz A-Class sedan / سدان مرسدس بنز کلاس A‌ مدل 2019
2019 Mercedes-Benz A-Class sedan / سدان مرسدس بنز کلاس A‌ مدل 2019

مدل پرفرمنس و AMG مرسدس A35 با قدرت ۳۰۰ اسب بخار برای رقابت با آئودی S3 و فولس واگن گلف R تولید می‌شود که تصاویر غیررسمی و جاسوسی آن با پوشش استتار منتشر شده است. بدون شک بخشی از غرفه‌ی مرسدس، در اختیار اولین کراس‌اور تمام برقی اشتوتگارتی‌ها موسوم به EQC خواهد بود. EQC مجهز به باتری لیتیوم یون ۸۰ کیلووات ساعت است تا مسافتی در حدود ۳۲۰ کیلومتر را طی کند و همراه با سیستم شارژ سریع DC، برای دریافت انرژی از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری، به زمانی حدود ۴۰ دقیقه نیاز دارد. مدل ۲۰۱۹ مرسدس GLE هم به‌نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

پژو؛ 508 استیشن و 208 جدید

پژو ۵۰۸  Peugeot 508

پژو 208 جدید یا در پاریس موتور شو پیش‌رو یا در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رونمایی خواهد شد. مدل جدید در بخش طراحی با نسل اول محصول سال ۲۰۱۲، تفاوت قابل توجهی خواهد داشت چرا که زبان طراحی جدید پژو همراه آن است. علاوه بر این مدل استیشن واگن پژو 508 SW نیز در پاریس نمایش داده می‌شود؛ باتوجه به اینکه تصاویر رسمی پژو 508 SW مدت‌ها پیش منتشر شده است، هیجان زیادی برای آن وجود ندارد. شاید تیپ جدیدی از این مدل (مثلاً آف‌رود) و البته یک کانسپت جدید هم از پژو معرفی شود.

پورشه؛ ماکان فیس لیفت

2019 Porsche Macan / شاسی‌بلند پورشه ماکان مدل 2019
2019 Porsche Macan / شاسی‌بلند پورشه ماکان مدل 2019
2019 Porsche Macan / شاسی‌بلند پورشه ماکان مدل 2019
2019 Porsche Macan / شاسی‌بلند پورشه ماکان مدل 2019
2019 Porsche Macan / شاسی‌بلند پورشه ماکان مدل 2019

کوچک‌ترین کراس‌اور اسپرت پورشه از سال ۲۰۱۴ بدون تغییرات قابل توجه ظاهری عرضه می‌شود. اولین فیس لیفت ماکان (Macan) بیشتر از هر چیزی، در نمای عقب تغییر کرده است؛ طرح اتصال چراغ‌های عقب توسط نوار باریک و طولی LED چهره‌‎ی تهاجمی‌تری به این کراس‌اور کامپکت آلمانی داده است. اولین مدل‌های تولیدی ماکان ۲۰۱۹ فقط با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲۴۵ اسب بخاری و قیمت پایه‌ی حدود ۶۴ هزار دلار عرضه می‌شوند.

رنو؛ نسل جدید کلیو

Renault Logo

نسل پنجم رنو کلیو (Clio) در خانه به‌نمایش گذاشته می‌شود؛ نسل فعلی در سال ۲۰۱۲ عرضه شد که حالا زمان مناسبی برای بازنشستگی آن محسوب می‌شود. پلتفرم رنو کلیو جدید با نیسان مایکرا (Micra) مشترک است و علاوه بر پیشرانه‌ی ۳ سیلندر توئینگو، نمونه‌ی ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر مرسدس A کلاس هم در این هاچ‌بک فرانسوی وجود دارد. احتمال رونمایی از کانسپت جدید هم توسط رنو در پاریس وجود دارد.

سئات؛ شاسی‌بلند ۷ سرنشینه

SEAT Logo

اطلاعات زیادی از شاسی‌بلند بزرگ با سه ردیف صندلی سئات Tarraco در دسترس نیست، اما احتمالاً تشابه زیادی بین محصول جدید سئات، با اشکودا کودیاک (Skoda Kodiaq) و فولکس واگن تیگوان وجود داشته باشد. تنها تصاویر این مدل با پوشش استتار منتشر شده و اطلاعاتی از مشخصات فنی آن اعلام نشده است.

اشکودا؛ مدل‌های جدید شاسی‌بلندها

Skoda

خودروساز چک با حمایت فولکس واگن، تیپ‌های جدیدی از مدل‌های Karoq و Kodiaq با کدهای Scout، Sportline و vRS معرفی می‌کند. کودیاک vRS با پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل و ۲۳۶ اسب بخار قدرت، مدتی پیش با رانندگی سابین اشمیتز و زمان ۹ دقیقه و ۲۹.۸۴ ثانیه، رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند ۷ سرنشینه‌ی پیست نوربرگ‌رینگ را ثبت کرد. در کنار شاسی‌بلندهای جدید، مدل مفهومی اشکودا ویژن RS هم به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

سوزوکی؛ نسل جدید جیمنی

Suzuki Jimny

خودروساز ژاپنی سوزوکی با نسخه‌ی اروپایی نسل جدیدی شاسی‌بلند جذاب جیمنی (Jimny) به پاریس می‌آید؛ اطلاعات بیشتری در مورد محصولات دیگر سوزوکی در دسترس نیست.

تویوتا؛ کرولا استیشن 

Toyota Corolla Touring Sports

مدل استیشن تویوتا کرولای جدید با نام تورینگ اسپرتز (Touring Sports) و مدل ۲۰۱۹ راو4، در پاریس به‌نمایش گذاشته خواهند شد. هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است، اما شاید موردانتظارترین محصول تویوتا،  نسل جدید کوپه‌ی اسپرت سوپرا هم پس از معرفی کانسپ مسابقه‌ای، در پاریس رونمایی شود.

هیوندای؛ i30N پرفورمنس

hyundai i30n halo

خودروساز کره‌ای هیوندای مدل پرفورمنس هاچ‌بک i30 N را به‌ پاریس می‌آورد.

وین‌فست؛ نمایش سدان و شاسی‌بلند

Vinfast

خودروساز ویتنامی وین‌فست (Vinfast) با محصولات جدید خود شامل Sedan 02 و SUV 02 در پاریس حاضر خواهد شد. این دو مدل مفهومی توسط استودیوی پینین‌فارینا طراحی شده‌اند.

غایبین نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸

Paris Motor Show 2018

شرکت‌های بزرگی در نمایشکاه امسال شرکت نخواهند کرد و تمرکز خود را بر دیگر نمایشگاه‌های سال جاری معطوف کرده‌اند؛ این شرکت‌ها شامل فهرست زیر هستند (تأیید رسمی مبنی بر عدم حضور در پاریس ۲۰۱۸).

  • آلفارومئو
  • فراری
  • مازراتی
  • جیپ
  • فورد
  • مزدا
  • میتسوبیشی
  • نیسان
  • سوبارو
  • اوپل
  • فولکس واگن
  • فیات
  • ولوو
  • بنتلی
  • اینفینیتی
  • لامبورگینی
  • مینی
  • استون مارتین
  • تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات