سوپرلوکس روسی آئوروس سنات، آماده فروش شد

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروی لوکس آئوروس سنات، جایگزین مرسدس‌بنز کلاس S برای استفاده تشریفاتی ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) شده است. این محصول ساخت روسیه، به بازار جهانی هم، عرضه خواهد شد.
تبلیغات

روسیه کشوری با دستگاه‌ امینتی قدرتمند است و البته امنیت رئیس جمهور این کشور نیز اهمیت زیادی دارد به همین دلیل بعد از سالیان متمادی که خودروهای رئیس جمهور و دولت این کشور را مرسدس‌بنز تامین می‌کرد، اکنون و بعد از چند سال، تلاش برای ساخت خودرویی روسی، نتیجه داده و "آئوروس سنات" حاصل معرفی شده است.

این خودرو که با نام تجاری آئوروس تولید شده، توسط موسسه‌ی مرکزی علمی و تحقیقاتی خودرو و پیشرانه‌ی روسیه طراحی شده است. Aurus Senat در دو مدل تولید خواهد شد. مدل استاندارد برای عرضه به بازار در نظر گرفته شده است و مدل طویل‌تر که با پکیج مخصوص امنیتی و رفاهی مثل کیت ضد گلوله دارد، مخصوص ولادمیر پوتین و احتمالا سایر سیاستمداران و افراد دولتی کاخ کرملین ساخته خواهد شد. احتمال عرضه‌ی مدل بزرگ‌تر به بازار کم است، ولی احتمال می‌رود که برای رقابت با مرسدس‌بنز میباخ، تولید شود.

Aurus

در حالی که شما نمی‌توانید به نمایندگی‌های (فروشنده محلی) کادیلاک مراجعه کنید و خودروی رئیس جمهور آمریکا یعنی ترامپ را نشان دهید و بگویید که یک نسخه کوچک‌تر از  لیمبوزین ترامپ را برای خرید می‌خواهید، روس‌ها به زودی این فرصت را ایجاد خواهند کرد که یک نسخه کوچک از خودروی رسمی ولادیمیر پوتین، در سال ۲۰۱۹ میلادی به فروش برسد. خودروساز انتظار دارد در سال اول ۱۵۰ عدد Aurus Senat را به فروش برساند. در حالی که فروش این خودرو در ابتدا فقط در روسیه در دسترس است، آئوروس قصد دارد در نهایت سدان دیگری با هدف صادرات را ارائه کند و بتواند تولید ۱۰,۰۰۰ خودرو در سال داشته باشد.

رولز رویس

طراحی بیرونی

طراحی بیرونی Aurus Senat، شباهت بسیاری به محصولات رولزرویس دارد. این شباهت به گونه‌ای است که در برخورد با آئوروس سنات، در نمای بیرونی امکان این که شما آن را با فانتوم یا گوست اشتباه بگیرید، بسیار بالا است. در نمای روبرو، چراغ‌ها و جلو پنجره، کاملا کپی شده است. در نمای کناری، با طراحی کاملا شبیه به مدل گوست مواجه‌ایم. اما در نمای پشتی و قسمت چراغ‌ها، پای برندی دیگر برای کپی برداری به طراحی باز شده است، چراکه شباهت زیادی با بنتلی کانتیننتال دارد.

Aurus

 در مجموع می‌توان طراحی کلی بیرون Aurus Senat را خوب ارزیابی کرد. طول کلی نسخه‌ی استاندارد ۵۳۶۰ میلی‌متر است و فاصله‌ی محوری نیز ۳۳۰۰ میلی‌متر است. برای مقایسه می‌توان به مشخصات  رولزرویس فانتوم اشاره کرد که طول ۵۷۶۲ میلی‌متر و فاصله‌ی محوری ۳۵۵۲ میلی‌متر دارد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی آئوروس سنات، از برند مورد علاقه‌ی ولادمیر پوتین یعنی مرسدس‌بنز کپی برداری شده است. البته این کپی برداری در تمام بخش‌ها نیست و از دیگر برندها نیز الگو برداری شده است. مثلا طراحی خروجی‌ها و کلید‌های کنترلی HVAC (سیستم تهویه‌ی مطبوع) شبیه به مدل‌های جدید هیوندای است.

رودری‌ها شباهت خاصی به دیگر مدل‌ها ندارند و حاصل ذوق و خلاقیت طراح هستند. در نمای داخلی از متریال باکیفیتی مثل چوب، آلومینیوم و چرم استفاده شده تا بتواند فضای لوکس و مورد انتظار را ایجاد کند. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و با چرم مرغوب پوشیده شده‌اند. در برخی مدل‌ها، یخچال و فضای مخصوص نگهداری نوشیدنی هم وجود دارد.

Aurus

پیشرانه

آئوروس، از ترکیب یک پیشرانه‌ی بنزینی و یک موتور برقی استفاده می‌کند. موتور بنزینی ۴.۴ لیتری توئین توربو به کمک موتور الکتریکی در مجموع می‌تواند ۵۹۸ اسب‌بخار قدرت در اختیار قرار دهد که از طریق یک گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد. زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت نیز کمتر از ۶ ثانیه است.

آپشن‌ها

آئوروس سنات، مجموعه ای از سیستم های مدرن شامل کنترل کروز انطباقی، سیستم هشدار برخورد، کنترل و نظارت نقاط کور، ترمز اتوماتیک اضطراری، فناوری ترمز خودکار و تشخیص برخورد با عابران پیاده را در اختیار دارد. مسافران ردیف عقب هم می‌توانند با نمایشگر اختصاصی، سیستم‌های سرگرمی و مولتی‌مدیا سرگرم شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات