سریع‌ترین شاسی بلندهای بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
تاپ‌گیر، فهرستی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است که دارای مدل‌هایی از جیپ، آلفا رومئو، بی‌ام‌و و پورشه است.
تبلیغات

معمولا طرفداران خودروهای شاسی‌بلند به دنبال امکانات بیش‌تر، تجهیزات لوکس و مد روز هستند؛ اما برخی افراد از یک خودروی شاسی‌بلند (با وجود وزن بالا)، انتظار سرعت زیاد نیز دارند. تب سرعت هیچ‌گاه فروکش نمی‌کند و همیشه جوانان به دنبال خودروهایی سریع و چابک هستند؛ در این میان تاپ‌گیر (TopGear)‌ لیستی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای بازار جهانی خودرو منتشر کرده است که ۱۰ مدل از بهترین خودروسازان در آن جای می‌گیرند. معمولا از حضور شاسی‌بلندهای آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو و لامبورگینی اوروس به همراه جیپ گرند چروکی در این لیست تعجب نمی‌کنیم و اینک، خودروهای جگوار F-Pace SVR و مازراتی لوانته تروفئو نیز به باشگاه سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا پیوستند. همین مسئله باعث شده است رقابت داغ‌تر شود و هر روز شاهد مدل‌های سریع‌تری باشیم. در این مقاله ۱۰ شاسی‌بلند سریع از دیدگاه وب‌سایت تاپ‌گیر بررسی خواهد شد و به برخی نکات جالب از این خودروها اشاره می‌شود. 

۱۰- بی‌ام‌و X5/X6

BMW X5M/X6M / شاسی‌بلند بی‌ام‌و X5/X6

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴.۲ ثانیه

مهم‌ترین نکته در مورد خودروهای تولیدی بی‌ام‌و X M این نیست که قدرت، سرعت یا سبک ظاهری متمایزی دارند. بلکه این چیزی است که آن‌ها بیش از هر خودروی دیگری، رانندگان دیگر را درباره بی‌نظیر و ناعادلانه بودنشان متحد می‌کنند. اگرچه بی‌ام‌و X5/X6 در این لیست به عنوان آخرین خودرو قرار می‌گیرد؛ اما این از کیفیت بالای رانندگی و راحتی بالای سرنشین نمی‌کاهد. 

۹- پورشه کاین توربو

Porsche Cayenne Turbo / شاسی‌بلند پورشه کاین توربو

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴.۱ ثانیه

پورشه کاین توربو جدید به اندازه همان مدل توربو S قدیمی سریع است که حاکی از عالی بودن برای آینده دارد. البته نمی‌توانیم شگفتی خود را پنهان کنیم؛ زیرا به نظر می‌رسد که این مقدار شتاب برای پورشه کاین کمی محافظه‌کارانه باشد. معمولا محصولات تولیدی پورشه بسیار سریع هستند و در این میان می‌توان به پورشه 911 اشاره کرد؛ اما بازار شاسی‌بلندهای کمی متفاوتبا خودروهای سبک است و عوامل دیگری نیز در این مسئله دخیل هستند. 

۸- جگوار F-Pace SVR

Jaguar F-Pace SVR / شاسی‌بلند جگوار F-Pace SVR

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۴.۱ ثانیه

به نظر می‌رسد جگوار قصد دارد پیشرانه ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندرش را در قالب بزرگ‌ترین خودروی خود قرار دهد. این پیشنهاد خوبی است؛ چراکه شاسی‌بلند جگوار F-Pace با دریافت این پیشرانه می‌تواند ۵۴۲ اسب بخار قدرت تولید کند و به بیشینه سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد.  

۷- بنتلی بنتایگا W12

Bentley Bentayga W12 / شاسی‌بلند بنتلی بنتایگا

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت‌: ۴.۰ ثانیه

بنتلی ادعا می‌کند که پیشرانه ۱۲ سیلندر W شکل با بهره‌گیری از ۶۰۸ اسب بخار قدرت، قادر است به بیشینه سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. تعجب‌آور نیست که قیمت پایه این شاسی‌بلند لوکس از ۲۲۵ هزار دلار شروع می‌شود؛ در ادامه باید بدانید که ملکه انگلستان با دیدن شاسی‌بلند بنتلی بنتایگا W12 دستور داد اولین خودروی خط تولید، فورا راهی قصر ناتینگهام شود. البته مدل‌ ارزان‌تر این شاسی‌بلند با پیشرانه کوچک‌تر خورجینی هشت سیلندر و سوخت دیزل، قادر است از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمانی کمتر از ۵ ثانیه طی کنند.  

۶- شاسی‌بلند مازراتی لوانته تروفئو 

Maserati Levante Trofeo / شاسی‌بلند مازراتی لوانته تروفئو

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۹ ثانیه

در نهایت شاسی‌بلند مازراتی لوانته به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر مجهز شد. پیشرانه ۳.۸ لیتری با توربوشارژ دوگانه توسط فراری ساخته شده است و می‌تواند ۵۸۲ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گفته می‌شود که بیشینه سرعت این خودروی فوق‌العاده ایتالیایی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ با این اوصاف مازراتی لوانته تروفئو یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهایی است که می‌توان خریداری کرد. 

۵- مرسدس AMG GLC 63 S

Mercedes-AMG GLC 63 S / شاسی‌بلند مرسدس AMG GLC 63 S

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۸ ثانیه

شاسی‌بلند مرسدس AMG GLC 63 S بزرگ‌تر و سنگین‌تر از خودروی مرسدس بنز C63 است که بر اساس آن طراحی و ساخته می‌شود؛ اما لزوما به معنای کندتر بودن نسبت به آن نیست. تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت از پیشرانه، می‌تواند بر مسائلی مانند وزن و خصوصیات فیزیکی غلبه کند. نسخه معمولی این کراس‌اور می‌تواند به بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و با بهره‌گیری از برخی گزینه‌های اختیاری پیشرانه، می‌تواند به بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد. 

۴- آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio / شاسی‌بلند آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳.۸ ثانیه

همانند خودروی آلفا رومئو جولیا QV، در شاسی‌بلند استلویو کوادریفوگلیو از پیشرانه ۲.۹ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژ دوقلو استفاده می‌شود که به معنی سرعت و چابکی بیش‌تر استلویو QV است. زمان کمتر از ۴ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، همراه با دست‌یابی به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی کمتر از ۹ ثانیه، این شاسی‌بلند را به یکی از سریع‌ترین خودروهای سایز بزرگی تبدیل می‌کند که خریداران علاقه‌مند می‌توانند بخرند. 

۳- لامبورگینی اوروس

Lamborghini Urus / شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۶ ثانیه

گفته می‌شود هنگامی که شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس به بازار بیاید، متأسفانه با پیشرانه خورجینی ۱۰ یا ۱۲ سیلندر عرضه نخواهد شد؛ اما در عوض یک نسخه ۶۵۰ اسب بخاری از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر ۴ لیتری مجهز به دو توربوشارژر (همان‌طور که در خودروهای آئودی و بنتلی دیده می‌شود) زیر کاپوت اوروس قرار خواهد گرفت. استفاده از این پیشرانه باعث می‌شود که نه‌تنها در زمان ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، بلکه دست‌یابی به بیشینه سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت نیز محقق شود. 

۲- جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

Jeep Grand Cherokee Trackhawk / شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۵ ثانیه

شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای موجود در رده سایز بزرگ، می‌تواند در زمان ۳.۵ ثانیه (واقعا عالی برای یک پیشرانه بنزینی و وزن بالا) از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. زیر کاپوت از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر هل‌کت با ۷۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌شود که به نوبه خود می‌تواند به سرعتی برسد که هیچ خودرویی با این مشخصات و وزن نتواند به آن دست یابد. 

۱- شاسی‌بلند الکتریکی تسلا مدل X P100D

Tesla Model X P100D / خودروی الکتریکی تسلا مدل X P100D

زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۲.۹ ثانیه

شاید انتظار داشتید سریع‌ترین شاسی‌بلند، یک خودروی مجهز به پیشرانه احتراق داخلی باشد و البته تعجبی هم ندارد؛ اما باید بدانید که عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند در این لیست به نسخه P100D خودروی الکتریکی تسلا مدل X می‌رسد که در مسابقه درگ واقعا فوق‌العاده است. اگر فردی نیاز به عملکرد بهتری از شاسی‌بلند تسلا داشته باشد، می‌تواند با پرداخت مبلغ اضافه حدود ۵۷ هزار دلار (قیمت تقریبی یک پورشه کیمن)، سرعت بیش‌تر و البته شعاع حرکتی کمتری دریافت کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات