مقایسه تماشایی مرسدس بنز AMG E63 S با کادیلاک CTS-V

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی AMG از مرسدس E کلاس، با عنوان قدرتمندترین سدان اروپا شناخته می‌شود. مدل CTS-V کادیلاک هم سریع‌ترین خودروی ۴ در ساخت آمریکا است. همراه فیلم کوتاه، بیننده‌ی مقایسه‌ی فنی این خودروها باشید.
تبلیغات

در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی اینترنتی Head 2 Head، سوپرسدان‌های ساخت مرسدس بنز و کادیلاک، رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. کارشناسان این برنامه، مرسدس E63 S AMG و کادیلاک CTS-V را به جاده‌های زیبای بین شهری در حومه‌ی لس‌آنجلس برده‌اند تا توانایی‌های فنی آن‌ها، به چالش کشیده شود.

 کادیلاک CTS-V

آنچه جذابیت مقایسه بین E63 S و CTS-V را افزایش می‌دهد، عطش آن‌ها به دریفت و رانندگی پرهیجان است. در تست‌های مسیر مستقیم (Drag) و مسیر مارپیچ به شکل ۸، سدان مرسدس ثابت می‌کند که برتری محسوسی در شتاب‌گیری دارد؛ اما محصول اسپرت کادیلاک، در آزمایش ترمزگیری بهتر از رقیب آلمانی عمل می‌کند.

مرسدس بنز AMG E63

فرمان‌پذیری CTS-V، کارشناسان برنامه را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ درحالی‌که جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت کادیلاک، به‌خوبی گیربکس ۹ سرعته‌ی مرسدس ارزیابی نمی‌شود. از نظر جذابیت داخل کابین و کیفیت مواد به‌کاررفته هم محصول ساخت آلمان با آپشن‌های AMG، برتری محسوسی نسبت به کادیلاک دارد. شتاب‌گیری E63 S، فراتر از انتظار است و کاملا هماهنگ با مسیر جاده سرعت می‌گیرد؛ اما از نظر ترمزگیری و قابلیت اعتماد، به‌خوبی کادیلاک CTS-V نخواهد بود.

 کادیلاک CTS-V

در تست نهایی برنامه، روی پیست، راحتی و نرم بودن فنربندی مرسدس همراه با وزن بالاتر E63 S، باعث می‌شود تا شاهد فرمان‌پذیری و مانور بهتری در کادیلاک باشیم. تعلیق بسیار خوب CTS-V، توازن بسیار خوبی برای محصول آمریکایی فراهم می‌کند؛ ولی به دلیل سرعت عملکرد جعبه‌دنده، مغلوب مرسدس بنز E63 S AMG می‌شود و زمان بیشتری در پیست ثبت می‌کند.

مرسدس بنز AMG E63

در بازار آمریکا، آستانه‌ی قیمت مرسدس AMG E63 S، حدود ۱۰۵ هزار دلار است؛ درحالی‌که با سیستم دو دیفرانسیل 4Matic، پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۶۰۰ اسب بخار و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۳ ثانیه ارائه می‌شود. ارزان‌ترین نمونه از کادیلاک CTS-V، به قیمت ۸۷ هزار  دلار قابل خرید است؛ ضمن اینکه با دیفرانسیل عقب و همراه پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری ۶۴۰ اسب بخار با زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۷ ثانیه تولید می‌شود.

در ادامه‌ی مطلب، پیشنهاد می‌کنیم تماشای این قسمت از برنامه‌ی Head 2 Head را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات