پوشش زومیت از نمایشگاه خودروی دیترویت 2018

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
طی روزهای آینده نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، میزبان علاقه‌مندان این صنعت است. زومیت نیز پوشش گسترده‌ای از مهم‌ترین رویداد حمل و نقل امریکا خواهد داشت.
تبلیغات

جالب است بدانید که در تقویم نمایشگاه‌های خودروی دنیا، دیترویت، فرانکفورت، ژنو، پاریس و توکیو از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. این ۵ شهر، میزبان بیشترین بازدیدکننده در میان فستیوال‌های مربوط به صنعت خودرو هستند. از نظر قدمت، نمایشگاه خودروی دیترویت، پس از فرانکفورت و تنها با ۲ سال اختلاف؛ قدیمی‌ترین گردهمایی خودروسازان در تاریخ این تجارت محسوب می‌شود و از سال ۱۸۹۹، میزبان فعالان و علاقه‌مندان وسایل نقلیه‌ی موتوری است.

Detroit auto show

امسال هم، شهر دیترویت ایالت میشیگان در مهد خودروسازی امریکا، برگزارکننده‌ی نمایشگاه خودوری امریکای شمالی یا اختصارا نایاس (North American International Auto Show: NAIAS) خواهد بود. این رویداد، در روزهای ۲۴ دی‌ماه، لغایت ۸ بهمن‌ماه امسال، به روی خبرنگاران و علاقه‌مندان، گشوده خواهد شد. مثل هر سال، مرکز نمایشگاه‌های بین‌الملی دیترویت، موسوم به کوبو سنتر (Cobo Center) با مساحت تقریبی ۹۳ هزار متر مربع، از صدها هزار بازدیدکننده، پذیرایی خواهد کرد. از دید کارشناسان، نمایشگاه خودروی دیترویت، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به اقتصاد ایالت میشیگان، کمک می‌کند.

طبق روال هرساله، تیم نویسندگان زومیت در کنار علاقه‌مندان صنعت خودرو و فناوری‌های مرتبط با آن، خواهند بود تا در کم‌ترین زمان، بازتاب‌دهنده‌ی اخبار نمایشگاه باشند. در فاصله‌ی ۴ روز مانده به آغاز این رویداد، مروری خواهیم داشت بر مهم‌ترین محصولاتی که احتمالا در دیترویت، رونمایی می‌‌شوند.

آکورا RDX

acura RDX

برند آکورا به عنوان زیرمجموعه‌ی لوکس هوندا فعالیت می‌کند. هرچند که فروش محصولات آکورا در امریکا، قابل مقایسه با لکسوس تویوتا و اینفینیتی نیسان نیست، اما با کیفیت عالی و فناوری‌های پیش‌رو شناخته می‌شود. نسل جدید از کراس‌اور RDX، می‌تواند نویدبخش روزهای بهتر برای آکورا باشد.

مدل قبلی این خودرو که امروزه در بازار ایالات متحده دیده می‌شود، آستانه‌ی قیمت ۳۷ هزار دلار دارد و با رقبایی قدرتمندی نظیر بی‌ام‌و X۳ و پورشه ماکان در کلاس کراس‌اورهای لوکس سایز متوسط، مواجه است. آکورا RDX فعلی، پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۸۰ اسب بخار و زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه ارائه می‌کند، اما با میانگین مصرف سوخت ۱۰.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، چندان مقرون به صرفه نیست.

فورد موستانگ شلبی GT500

mustang GT500 Ford

بیش از ۲ سال از معرفی نسل جدید موستانگ می‌گذرد، اما هنوز از نسخه‌ی قدرتمند و همیشه جذاب شلبی GT500، رونمایی نشده است. در حال حاضر، قوی‌ترین مدل موستانگ که به صورت استاندارد کارخانه تولید می‌شود، شلبی GT350 است که در نسخه‌ی GT350 R، قدرت ۵۲۶ اسب بخار و زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۳ ثانیه فراهم می‌کند. این شرایط، البته رضایت‌بخش به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با نمونه‌های ۶۵۰ اسب بخاری شورولت کامارو و مدل ۸۰۰ اسب بخاری دوج چلنجر SRT دیمون، حرفی برای گفتن ندارد. با این اوصاف، می‌توان اطمینان داشت که رونمایی از فورد موستانگ شلبی GT500، در آینده‌ی نزدیک و احتمالا هفته‌ی آینده در دیترویت، انجام شود.

برند چینی GAC

شاید در نگاه اول GAC را با JAC که مدتی‌ است در کشورمان حضور دارد، اشتباه بگیرید؛ اما GAC برندی با ادعای جهانی است که در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد. برند GAC هم‌اکنون با تولید ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزاردستگاه خودرو در سال، دارای رتبه دهم بزرگ‌ترین خودروساز چین است . مهم‌ترین محصولGAC ، خودرویی است به نام ترامپچی (Trumpchi) که بیشترین حجم تبلیغات این شرکت را به خود اختصاص داده است. این تولیدکننده‌ی چینی، هنوز موفق به کسب استانداردهای امریکا برای محصولات خود نشده است، اما در دیترویت ۲۰۱۸ نیز، حضور خواهد داشت.

هوندا اینسایت

honda insight 2019 / هوندا اینسایت

تصاویری محدود از سدان هیبریدی هوندا با نام اینسایت منتشر شده است. این خودرو، بر اساس پلت‌فرم آکورد عرضه می‌شود، اما احتمالا با بدنه‌ای کوچک‌تر و پیشرانه‌ی هیبرید، تنوع‌دهنده‌ی سبد هوندا خواهد بود. جزئیات بیشتری از شرایط فنی اینسایت، منتشر نشده است.

هیوندای ولوستر

veloster 2019

درحالیکه نسل جدید هیوندای i30 برای تولید در سال ۲۰۱۸ اماده می‌شود، رونمایی از مدل جدید ولوستر، جالب به نظر می‌رسد. هاچبک مشهور هیوندای i20، در بازار امریکا حضور نخواهد داشت و در عوض، ولوستر برای این ناحیه در نظر گرفته شده است. مدل فعلی ولوستر، با آستانه‌ی قیمت ۲۲ هزار دلار و پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۶ لیتری به قدرت ۲۰۰ اسب بخار، فروش خیره‌کننده‌ای در بازار امریکا ندارد و همچنان زیر سایه‌ی هیوندای الانترا و مزدا 3 دیده می‌شود.

جیپ چروکی

Jeep Cherokee 2019

تصاویر نهایی از مدل ۲۰۱۸ جیپ چروکی منتشر شده، اما چندان مورد پسند طرفداران این کراس‌اور، قرار نگرفته است. این احتمال وجود دارد که مدیران جیپ، با ارائه‌ی سپر جدید و رینگ‌های بزرگ‌تر به صورت آپشن انتخابی، زیبایی مدل چروکی را افزایش دهند. به هر صورت، این خودرو به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات جیپ، باید به رقابت با هوندا C-RV، مزدا CX-5 و هیوندی توسان برود که همگی در آستانه‌ی قیمت ۲۵ هزار دلار هستند.

کیا سراتو (فورته)

kia concept

با توجه به تغییر شکل موفق در ظاهر هیوندای الانترا، می‌توان اطمینان داشت که نسل جدیدی از کیا سراتو نیز، در آینده‌ی نزدیک معرفی شود. این خودرو که در بازار امریکا با نام فورته شناخته می‌شود، تغییر چندانی از سال ۲۰۱۴ تاکنون نداشته است. سدان‌های کوچک و مشهور کره‌ای، از گذشته با پلت‌فرم و پیشرانه‌های مشترک تولید می‌شده‌اند، اما در سال‌های اخیر، فروش و محبوبیت النترا، افزایش بیشتری داشته است.

مرسدس G کلاس

G class

مدل جدیدی از این شاسی‌بلند محبوب و اصیل مرسدس بنز، یقینا در نمایشگاه خودروی دیترویت، رونمایی خواهد شد. این خودرو که از حدود ۳۰ سال پیش تا کنون، تغییر ظاهری چندانی به خود ندیده است، با نسل دوم و چهره‌ای مدرن‌تر، روی صحنه می‌رود. احتمال زیادی وجود دارد که همزمان با معرفی مرسدس G کلاس استاندارد، نسخه‌ی AMG از این مدل نیز، به نمایش گذاشته شود.

فولکس جتا

jetta render

مدل جتا در کلاس سدان عرضه می‌شود و به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای آلمانی در بازار جهانی، فروش قابل توجهی دارد. آستانه‌ی قیمت ۱۹ هزار دلار و پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۰ اسب بخار، کاملا راضی‌کننده به نظر می‌رسد و همچنان در رقابت با مزدا 3 صندوقدار، هوندا سیویک سدان و هیوندای الانترا، محبوب و پرفروش است. از سویی دیگر، ۸ سال از معرفی آخرین مدل جتا با ظاهر فعلی می‌گذرد و نیاز به رونمایی نسل جدید برای این محصول، احساس می‌شود. با توجه به زبان طراحی مدرن فولکس واگن در پاسات و آرتئون، می‌توان امیدوار بود که جتا هم برای حضور در دیترویت ۲۰۱۸، چهره‌ای مشابه آنها در سایز کوچک‌تر داشته باشد.

تویوتا آوالون

avalon

از دید بسیاری از علاقه‌مندان دنیا خودرو، مدل آوالون از تویوتا، نسخه‌ای لوکس‌تر و پهن‌پیکرتر از کمری است که هزینه‌های خرید کمتری در مقایسه با لکسوس دارد. با توجه به اینکه مدل جدید کمری، سال گذشته در دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد، می‌توان اطمینان داشت که طبق سنت تویوتا، نسخه‌ی تازه‌ای از آوالون نیز در نمایشگاه امسال، رونمایی شود. تقریبا همه‌ی مردم دنیا، با کمری و کورولا در کلاس بدنه‌ی سدان خانوادگی و سدان کامپکت، آشنایی دارند، اما از فروش بسیار خوب آوالون در بازار امریکا، بی‌خبر هستند. در گروه سدان‌های بزرگ، امروزه می‌توان با آستانه‌ی قیمت ۳۴ هزار دلار، صاحب تویوتا آوالون XLE، همراه پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتر ۲۶۸ اسب بخار شد که زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه و راحتی قابل قبولی فراهم می‌کند. محصولاتی نظیر تویوتا آوالون، کیا کادنزا و نیسان ماکزیما، حتی در بازار امریکا هم محبوب‌تر از مدل‌های ساخت شورولت، بیوک و کرایسلر هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات