تنها فراری الکتریکی دنیا؛ 308 GTS مدل ۱۹۷۶

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فراری 308 GTS مدل ۱۹۷۶ یکی از خودروهای کلاسیک با پیشرانه‌ی مدرن الکتریکی است که آماده‌ی حراج در آریزونا می‌شود.
تبلیغات

الکتریکی شدن خودروهای آینده به‌سرعت نزدیک می‌شود و هر چند ممکن است برخی از این تحول ناراضی باشند؛ اما به‌ هر حال دنیای خودرو با شتاب زیادی به سمت پیشرانه‌های الکتریکی حرکت می‌کند. اما نظر شما درباره خودروهای کلاسیک با فناوری مدرن در قوای محرک چیست؟ یکی از این خودروها فراری 308 GTS مدل ۱۹۷۶ است که تبدیل به یک محصول الکتریکی شده و به‌زودی در یک حراجی به فروش می‌رسد.

Ferrari 308 GTS/ فراری

این فراری کلاسیک خودروی معمولی نبود و قبل از تبدیل شدن به خودروی الکتریکی از پیشرانه قدرتمند خورجینی هشت سیلندر در زیر کاپوت خود استفاده می‌کرد؛ فراری 308 GTS در عوض حالا از نیروی الکتریکی تولیدشده توسط سه موتور HPEVS AC-51 بهره می‌برد. با وجود تغییرات ایجادشده در سیستم محرک، جعبه‌دنده دستی پنج سرعته سر جای خود باقی می‌ماند؛ باتری ۴۷ کیلووات ساعت در جعبه‌های سفارشی آلومینیومی و فیبر کربنی قرار گرفته است و نیروی الکتریکی موتورها را تأمین می‌کند. حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ادعا شده است و موتورهای الکتریکی  قدرت و سرعت فراری را کاهش نداده‌اند.

فراری 308 GTS علاوه بر تغییر پیشرانه، تحولاتی نیز در سیستم تعلیق داشته است؛ فنربندی با استفاده از کویل‌اورهای QA1 کاملا بازسازی شده و راحتی بهتری در اختیار راننده قرار می‌دهد. دیگر قطعات اضافهشده شامل ترمزهای مسابقه‌ای جیرودیسک، چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی کارخانه BBS از فراری 360 و تبدیل سپر یورو هستند. درون اتاق خودرو فضای داخلی با استفاده از چرم ایتالیایی سیاه با کیفیت بالا همراه با یک سرعت‌سنج و تاکومتر سفارشی بازسازی شده است که ابهت بیش‌تری به این فراری کلاسیک می‌بخشد.

Ferrari 308 GTS/ فراری

بهینه‌سازی‌های زیادی در داخل و خارج خودرو انجام شده است؛ از جمله بدنه و رنگ که این فراری مدل ۱۹۷۶ با سقف تارگا را عالی‌تر از قبل می‌کند. به نظر می‌رسد این پروژه با وسواس و دقت بسیاری انجام شده باشد؛ چرا که امکانات استفاده‌شده در آن بسیار لوکس و مشتری‌پسند هستند. الکتریکی کردن خودرو باعث خاموش شدن ابدی پیشرانه قدرتمند فراری می‌شود؛ اما مطمئن باشید که موتور الکتریکی قادر است هواداران زیادی جذب این اسب خرامان (اشاره به لوگوی فراری) کند.

خودروی الکتریکی فراری 308 GTS در حراجی بارت-جکسون در اسکاتس‌دیل آریزونا به فروش خواهد رسید و باید دید کدام مشتری خوش‌شانسی می‌تواند آن را تصاحب کند. هنوز کسی قیمت خاصی برای این خودرو پیشنهاد نکرده است؛ اما هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار برای فراری الکتریکی تصور می‌شود. در میان خودروهای الکتریکی فراری، می‌توان به سوپراسپرت هیبریدی لافراری اشاره کرد که تولید آن از سال ۲۰۱۴ شروع شد و امروزه بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات