نگاهی عمیق به مرسدس AMG S63 کابریولت مدل 2018

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
نسخه‌ی جدید مرسدس AMG S63 با سقف نرم جمع‌شونده، شهریورماه امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. در این مطلب، نگاهی عمیق به ویژگی‌ها و توانایی‌های این خودرو خواهیم داشت.
تبلیغات

اگر چه مدل روباز کلاس S در حال حاضر یک کانورتیبل شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است؛ ولی مدل بروزشده ۲۰۱۸ ثابت می‌کند که هنوز هم جای کار زیادی برای بهبود دارد. البته نباید ناامید شد؛ چرا که مهندسان و طراحان مرسدس AMG خوب بلدند کار خود را انجام دهند.

فناوری‌های بیشتر

به نظر می‌رسد مدل مرسدس AMG S63 در مقایسه با مدل سال ۲۰۱۷، ۲۶ اسب بخار بیشتر قدرت دارد؛ پنل داشبود آن باظرافت و زیباتر شده است و فناوری‌های بیشتری در داشبورد وجود دارد و چراغ‌های عقب OLED درخشان در قسمت عقب خودرو، ظاهر خودرو را کمی برجسته‌تر می‌کند. رانندگی و حتی تماشای این خودرو واقعا جذاب است و همه‌ی این‌ها وقتی دلپذیر می‌شود که راننده و سرنشینان نیز در حداکثر راحتی باشند.

مرسدس AMG روباز S63 2018/mercedes

زیبا و جذاب

با کمی دقت در ظاهر خودروی مرسدس AMG S63 مدل ۲۰۱۸ می‌توان گفت که با وجود کاهش قدرت، یکی از زیباترین مدل‌های S-Class است و در کل خودرویی افسانه‌ای و بسیار جذاب به‌حساب می‌آید. تناسب افسانه‌ای صندلی‌ها و رنگ بدنه با پوشش بزرگ تونو پشت صندلی‌ها و منحنی‌های ظریف زبان طراحی ملقب به خلوص نفسانی مرسدس بنز، ظاهر این خودروی کابریولت (کانورتیبل) را بیش از پیش به رخ می‌کشد؛ به ویژه اسپیکرهای برمستر (Burmester) که هنگام پایین بودن سقف کیفیت مطلوبی دارند و در حالتی که سقف بالا باشد نیز عملکردی دارند که انگار سرنشین در یک خودروی کوپه نشسته است.

مرسدس AMG روباز S63 2018/mercedes

سریع و پرشتاب

خودروی روباز مرسدس AMG S63 واقعا یک موشک است؛ حتی اگر این کابریولت به‌طور قابل توجهی سنگین‌تر از سدان و کوپه‌ی هم‌نژاد خود باشد. حتی بدون استفاده از حالت کنترل شروع حرکت، این خودرو انگار دارد منفجر می‌شود و آماده‌ی دستور حرکت و شتاب‌گیری است. هنگام استفاده از حالت شروع مسابقه نیز باید عملکرد خودروی روباز S63 را از نزدیک دید؛ اگر کسی به دنبال فخر فروختن نباشد، بی‌شک خودروی S63 نسبت به S65 عملکرد بهتری دارد. باید بدانید هیچ دلیلی وجود ندارد که برای قدرت و شتاب بیشتر، خودروی کابریولت مرسدس AMG S65 مجهز به پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر را بخرید. در واقع خودروی کابریولت S63 در زمان صفر تا شصت مایل بر ساعت (صفر تا صد کیلومتر بر ساعت) نسبت به خودروی کابریولت S65 حدود ۰.۶ ثانیه سریع‌تر است.

مرسدس AMG روباز S63 2018/mercedes

تنظیم تعادل دلپذیر

در مدل‌های AMG، سیستمی با نام شروع مسابقه (Race start) وجود دارد که به راننده امکان می‌دهد بیش‌ترین شتاب ممکن برای خودرو را تجربه کند. هنگام استفاده از سیستم شروع مسابقه در حالت اسپرت پلاس، جهت راحتی راننده دقت بسیاری به کار رفته است. سیستم تعلیق هوایی خودروی کابریولت S63 شرایط کاملا آرام و راحتی برای سرنشینان فراهم می‌کند؛ طوری که انگار خودرو روی جاده سر می‌خورد یا شبیه حس پرواز را به سرنشین القا می‌کند.

سیستم کنترل راحتی انرژی

وظیفه‌ی سیستم کنترل راحتی انرژی‌،‌ افزایش راحتی و آرامش سرنشینان خودرو است. وضعیت آب‌ و هوا، سیستم صوتی، گرم‌کن صندلی‌ها،‌ ماساژور، سیستم نورپردازی اتاق و سیستم خوشبوکننده‌ی هوا تحت کنترل رایانه‌ هستند. در کل شش حالت را می‌توان برای کنترل راحتی انرژی انتخاب کرد. این ۶ حالت شامل Freshness ،Warmth ،Vitality ،Joy ،Comfort و Training می‌شود. برای هر کدام از این حالت‌ها، موسیقی منحصربه‌فردی قرار داده شده است که با توجه به آن، قسمت‌های مختلف خودرو تغییر می‌کنند.

مرسدس AMG روباز S63 2018/mercedes

مسدودکننده‌های هوشمند باد

نکته مهم در هر خودروی کابریولت، اذیت کردن باد است که موهای سرنشینان را به هم می‌ریزد و چشم‌های آن‌ها را اذیت می‌کند؛ اما خودروی کابریولت S-Class توانایی دفع کردن باد را برای مقابله با هر دو مسئله دارد. با لمس یک دکمه، مسدودکننده‌ای به شکل مش پشت صندلی‌های عقب بالا می‌رود، و دیگری که ایرکپ (AirCap) نامیده می‌شود، از بالای هدر شیشه جلوی خودرو بالا می‌آید و از اذیت نیروی باد جلوگیری می‌کند. این دو با همدیگر کاری باورنکردنی در کاهش سرعت حرکت باد انجام می‌دهند؛ هرچند ایرکپ جلوی آن بسیار مناسب‌تر به نظر می‌رسد. البته اگر کسی به ظاهر خودروی کابریولت اهمیت زیادی می‌دهد، بهتر است هنگام تردد در مسیرهای شهری ایرکپ را پایین بیاورد.

مرسدس AMG روباز S63 2018/mercedes

سقف کابریولت فوق‌العاده 

در بعضی موارد راننده مجبور خواهد شد سقف قابل تبدیل را بالا ببرد؛ اما این اجباری نیست. در داخل سقف بالای سر یک زیرسری پارچه‌ای ظریف است که به‌عنوان بالش فانتزی نرم استفاده می‌شود. علاوه بر این، سقف چندلایه‌‌ی خودروی کابریولت S63 مانع نفوذ سروصدای بسیار زیاد زوزه‌ی باد می‌شود؛ طوری که داخل خودرو بسیار آرام و بدون صدا و شبیه کوپه S کلاس است. هیچ نگرانی در مورد صدا وجود ندارد و به همین علت از سقف چندلایه استفاده شده است تا هر گونه صدا و اختلال صوتی وارد کابین نشود.

مرسدس AMG روباز S63 2018/mercedes

معایب

اگر چه شاسی خودروی کابریولت مرسدس AMG‌ S63 فوق‌العاده سفت و سخت است؛ هنوز هم هنگام حرکت روی سرعت‌گیرهای بزرگ و عمیق، لرزش‌ها و تکان‌های قابل تشخیصی وجود دارد. البته این لرزش‌ها بیشتر هنگام استفاده از حالت تعلیق اسپرت و رانندگی اسپرت پلاس تقویت می‌شود. رانندگان زیادی وجود دارند که دوست ندارند در هر سرعت‌گیری زیاد تکان بخورند؛ ولی به‌ هر حال تفاوت خودروی کابریولت با کوپه شاید در همین موضوع باشد.

یکی از چیزهایی که در خودروی کابریولت S63‌ از دست رفته، دخالت راننده و حس فرمان است؛ حسی که باعث افزایش لذت رانندگی و حتی تمرکز راننده می‌شود. با این حال فرمان قدرتمند مرسدس AMG‌ S63 اطلاعات زیادی به انگشتان راننده انتقال نمی‌دهد.

رقبا

رقبای مدل کابریولت مرسدس AMG‌ S63 نسخه‌های کانورتیبل بنتلی کنتیننتال GT و بی‌ام‌و سری 6 هستند. بنتلی کنتیننال GT کابریولت مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر خطی ۶ لیتری و جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک و حالت تمام چرخ محرک است. در سوی دیگر بی‌ام‌و سری 6 که احتمالا با توقف تولید در سال آینده مواجه خواهد شد، مجهز به پیشرانه هشت سیلندر ۴.۴ لیتری ۴۰۷ اسب بخاری برای مدل BMW 650i یا نمونه‌ی ۶ سیلندر سه لیتری با دو توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت در مدل BMW 640i است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد. هر دو پیشرانه‌ی بی‌ام‌و سری 6 دودَر، با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می‌شوند.

مشخصات مدل کابریولت مرسدس AMG‌ S63

گالری تصاویر

مرسدس AMG روباز S63 2018/mercedes
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات