مقایسه بهترین اسپرت‌های لوکس و چهاردر دنیا با مرسدس E 63 S

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مطلب به مقایسه‌ی مرسدس AMG E 63 S با آئودی RS7 اسپرت‌بک، بی‌ام‌و M6 گرن کوپه و لکسوس GS F، به‌عنوان محبوب‌ترین خودروهای دنیا در کلاس اسپرت چهاردر می‌پردازیم.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۷، مدل E 63 S از محبوبیت بالایی در میان علاقه‌مندان خودروهای اسپرت چهاردر برخوردار شده است. این مدل با قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار، توانایی‌های فنی یک ابرخودرو و آپشن‌های جذاب، مثل سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و جعبه‌دنده‌ی خودکار ۹ سرعته، به فروش بالای خود در بازار جهانی ادامه می‌دهد؛ اما این سؤال مطرح است که آیا این خودرو، واقعا بهترین محصول در کلاس خود محسوب می‌شود؟

برای صنعت خودروسازی آلمان، ساخت بهترین مدل در کلاس‌های مختلف از برندهای متفاوت چندان عجیب نیست. خارج از آلمان در گروه محصولات اسپرت و لوکس، تنها لکسوس می‌تواند ادعای رقابت کند؛ چراکه فروش قابل قبولی در اروپا و آمریکا دارد. با این اوصاف، چهار خودروی مرسدس بنز AMG E 63 S، آئودی RS7 اسپرت‌بک، بی‌ام‌و M6 گرن کوپه و لکسوس GS F، به‌عنوان محبوب‌ترین خودروهای دنیا در کلاس سدان‌های اسپرت و لوکس مطرح هستند. 

لکسوس GSF

لکسوس GSF، با پیشرانه‌ی ۵ لیتری ۸ سیلندر با آرایش V ارائه می‌شود. این خودرو به جهت استفاده نکردن از توربوشارژر، شتاب‌گیری خالص و خوشایندی ارائه می‌کند که قدرت ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۴ هزار دور بر دقیقه، بخشی از آن است. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۴.۶ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. لکسوس GSF ظرف ۱۰.۳ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حدود ۱۷ ثانیه بعد از شروع حرکت، سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیار می‌گذارد. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و با قیمت ۸۵ هزار دلار برای نسخه‌ی پایه ارائه می‌‌شود.

audi rs7

آئودی RS7 با بدنه‌ی اسپرت‌بک هم تولید می‌شود. این خودرو با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری و توئین توربو، ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و از دور موتور ۲۵۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. آئودی RS7 می‌تواند ظرف ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این مدل برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، ۷.۵ ثانیه و برای ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، به زمان ۱۲ ثانیه احتیاج دارد. میانگین مصرف سوخت آئودی RS7 حدود ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و قیمت آن، از ۱۳۰ هزار دلار، شروع می‌شود.

bmw m6 gran coupe

بی‌ام‌و M6 گرن‌کوپه، نسخه‌ی ۴ در از کوپه‌ی مشهور M6 است که به احتمال فراوان از سال ۲۰۱۸، فقط با بدنه‌ی دودر تولید خواهد شد. پیشرانه‌ی این محصول، ۴.۴ لیتری توئین‌توربو و ۸ سیلندر است که قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۶۰۰ دور در دقیقه به همراه دارد. زمان رسیدن M6 گرن‌کوپه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴ ثانیه و نهایت سرعت آن؛ ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این مدل برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۸ ثانیه و برای سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۳ ثانیه زمان می‌برد. میانگین مصرف سوخت M6 گرن‌کوپه، ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و آستانه‌ی قیمت آن، ۱۱۵ هزار دلار است.

مرسدس بنز AMG E63

روی کاغذ، مرسدس بنز AMG E 63 S برتر از دیگران به نظر می‌رسد. پیشرانه‌ی توئین توربوی ۴ لیتری، قدرت ۶۰۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر را از دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این خودرو ظرف ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای AMG E 63 S، تنها ۷.۵ ثانیه طول می‌کشد و در کمتر از ۱۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با آستانه‌ی قیمت ۱۰۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

هرچند از نظر شتاب و قدرت، مسلما مرسدس AMG E 63 S و آئودی RS7 برتری محسوسی نسبت به لکسوس و بی‌ام‌و دارند؛ نمی‌توان درباره‌ی راحتی استفاده و آرامش آن‌ها نیز به‌راحتی قضاوت کرد. سری جدید E63 از سیستم تعلیق پنوماتیک و هوشمند AMG استفاده می‌کند؛ اما آرامش بیشتری نسبت به دیگر خودروهای این گروه ندارد. فناوری به‌کاررفته در فنرهای پنوماتیک، در مقایسه با نمونه‌های قدیمی پیچیده‌تر است؛ اما آنچه به آزمایش‌کنندگان AMG E 63 S ثابت می‌شود، تعادل و آرامش بهتر در نسخه‌های سبک‌تر سری E، مانند E 63 استاندارد و E 43 است. آنچه نباید فراموش شود، توانایی بی‌نظیر E 63 S در کنترل قدرت بالای پیشرانه است؛ هرچند حتی در مود آرام (Comfort mode) باز هم کمی با خشک بودن فنرهای مواجه خواهد شد.

مرسدس Mercedes Benz Amg E63 S

درباره‌ی بی‌ام‌و M6 گرن‌کوپه، باید گفت با پکیج آپشن‌های مسابقه (Competition Package)، یک رانندگی هیجان‌انگیز و فرمان‌پذیر ارائه می‌شود که تعادل بسیار خوبی به همراه دارد. هرچند این خودرو فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود و از فنربندی سنتی استفاده می‌کند؛ اما طرفداران خاص خود را دارد. در مجموع، می‌توان برنده‌ی تست آرامش و راحتی سرنشینان را بی‌ام‌و M6 گرن‌کوپه دانست. از نظر کیفیت سیستم تعلیق و حفظ تعادل خودرو بر سر پیچ‌ها نیز می‌توان بی‌ام‌و را بهترین خودروی این گروه دانست.

مرسدس Mercedes Benz Amg E63 S

خودروهای شرکت‌کننده در این آزمون پیشرانه‌های قدرتمندی دارند که مسلما با صدای زیادی همراه است. استفاده از توربوشارژ در مقایسه با سیستم تنفس طبیعی صدای بیشتری تولید می‌کند که البته در درازمدت، آزاردهنده خواهد بود. برای آن‌ها که علاقه‌مند ایجاد صدای اضافه و کمی جلب توجه هستند، مرسدس E 63 S با خروجی صدای ۸۹ دسی‌بل گزینه‌ی بسیار مناسبی است و در عوض، لکسوس می‌تواند آرام‌ترین عضو این گروه باشد.

مرسدس Mercedes Benz Amg E63 S

جالب است بدانید که در آزمون شتاب در مسیر مستقیم، برای شناخت سریع‌ترین خودروی این آزمایش، آئودی RS7 با اختلاف ۰.۲ ثانیه مغلوب مرسدس E 63 S شد. هر دوی این خودروها از پیشرانه‌ای با قدرت مشابه ۶۰۰ اسب بخار استفاده می‌کنند و سیستم کواترو در آئودی و 4Matic در مرسدس را به همراه دارند که از بهترین فناوری‌های مدیریت دو دیفرانسیل جهان است.

در مجموع، می‌توان آزمایش چهار خودروی جذاب این گروه را به سه بخش تقسیم کرد که شامل صدای پیشرانه، سرعت در مسیر مستقیم و آرامش رانندگی می‌شود. مرسدس AMG E 63 S، در آزمون صدا و شتاب‌گیری برتر از دیگران است؛ اما در لذت رانندگی و فرمان‌پذیری، مغلوب بی‌ام‌و M6 گرن‌کوپه خواهد بود. این آزمون می‌تواند در سال ۲۰۱۸ جذابیت بیشتری داشته باشد؛ چراکه مدل F90 M5 از بی‌ام‌و، تا آن زمان عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات