مقایسه‌ی دو نسل از بی‌ام‌و سری ۵

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مقاله به مقایسه‌ی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۵ با نام G30 با نسل قبلی آن یعنی F10 خواهیم پرداخت.
تبلیغات

بی‌ام‌و با پرده‌برداری از نسل جدید سری ۵ با کد نام G30 روزهای جذاب و هیجان انگیزی را سپری می‌کند. این سدان اسپرت کاملا از نو طراحی شده است و از سال آینده وارد بازار خواهد شد. در این خودرو نه تنها طراحی بیرونی تغییر کرده است بلکه کیفیت کابین آن نیز بهبود یافته و لیست تجهیزات استاندارد خودرو نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در ادامه همراه زومیت باشید. 

بی‌ام‌و سری ۵ جدید حد نهایت قابلیت‌های اسپرت، لوکس و ظرافت را نشان می‌دهد و به نظر می رسد که بی‌ام‌و یک برگ برنده در دستان خود دارد. طراحی اتاق G30 در مقایسه با اتاق نسل قبلی بروزتر و لوکس‌تر است و البته اگر اسپرت‌تر نباشد از این نظر چیزی از نسخه‌ی قبل کم ندارد.   

بی ام و

اکنون در نمای جلویی، چرغ‌های اصلی خودرو به جلوپنجره‌ی معروف کلیوی شکل بی‌ام‌و متصل شده است و البته پهنای جلوپنجره نیز نسبت به قبل افزایش یافته است. چراغ‌های اصلی مدل جدید به صورت استاندارد از نوع LED هستند و می‌توان آن‌ها را نمونه‌ی تکامل یافته‌ی چراغ‌های بی‌ام‌و که در نسل قبلی به شکل دو دایره بودند، دانست. این چراغ‌ها در نسل جدید به طور استاندارد از نوع هوشمند هستند.

بی ام و

در کل اگر به نمای جلوی مدل جدید نگاه کنید متوجه تغییرات و پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با نسل F10 خواهید شد. دماغه‌ی خودرو بلند‌تر و ارتفاع آن کوتاه‌تر شده است و ظاهری خشن به خودرو بخشیده است. می‌توان این نسل را زیباترین بدنه‌ی سری ۵ پس از اتاق E39 نامید.

بی ام و

نقطه‌ی قوت سری ۵ جدید را باید در نمای جانبی آن جست. نمای جانبی مدل جدید در قیاس با اتاق F10 بسیار عضلانی‌ و اسپرت است. طراحی ستون C مشهور بی‌ام‌و که Hofmeister Kink نام دارد در این مدل به بهترین نحو انجام شده است و خط جانبی بدنه که شکلی شبیه به چوب هاکی دارد به زیبایی با ستون C ترکیب شده است. 

قوس‌های به کار رفته در بخش جلویی نیز ظاهر سری ۵ جدید را بسیار عضلانی نشان می‌دهند. البته این بدان معنا نیست که اتاق F10 به اندازه‌ی کافی عضلانی نبود، بلکه این مشخصه در اتاق G30 کرد بیشتری دارد و عضلانی بودن اتاق جدید را بیشتر می‌توان حس کرد. 

بی ام و

در قسمت عقب، چراغ‌های عقبی که شکلی شبیه به حرف L انگلیسی دارند تا لبه‌های عقبی نمای جانبی خودرو کشیده شده‌اند و این کشیدگی حتی از نسل قبلی سری ۵ نیز بیشتر است. وجود این کشیدگی در چراغ‌ها سبب شده تا پهنای بصری خودرو بیش از آنچه هست دیده شود. از طرفی طراحی عقب خودرو حالتی کوتاه و کم ارتفاع دارد و ظاهر خودرویی اسپرت با ارتفاع کم را به خودرو بخشیده است. 

بی ام و

با ورود به داخل کابین مشاهده خواهید کرد که بی‌ام‌و سری ۵ ترکیب مناسبی بین اسپرت بودن، لوکس بودن و تکنولوژی را ایجاد کرده است. همچنین سعی شده تا کابین خودرو ظاهری همانند یک اتاق بیزنس داشته باشد و برای نیل به این هدف، بسیاری از بخش‌های کابین با الهام از سری ۷ جدید طراحی شده‌اند. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر پیشرفت بسیار زیاد کابین سری ۵ جدید در مقایسه با نسل قبلی شود. این پیشرفت شامل کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین، تکنولوژی‌های موجود در کابین تا جزئیات دیگر می‌شود.

بی ام و

در کل باید گفت که اتاق G30 ظاهر خارجی و داخلی بسیار بهتری نسبت به نسل فعلی سری ۵ دارد و از بسیاری جهات نظیر طراحی، تکنولوژی، عملکرد و البته لوکس بودن پیشرفت قابل توجهی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات