دلایل برتری مینی ون‌ها بر کراس اوورها

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مینی‌ون‌ها هنوز هم گزینه‌ی بهتری نسبت به کراس اوورها برای خانواده‌ها هستند. در این مقاله برای اثبات این موضوع ۸ دلیل را ذکر خواهیم کرد. در ادامه‌ی مطلب همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مدت‌ها قبل از اینکه کراس‌اوورها به بازار بیایند، مینی‌ون‌‌ها بازار خودروهای خانوادگی را در تسخیر داشتند و برای این موفقیت خود دلیل خوبی نیز وجود داشت. مینی‌ون ها خودروهای انعطاف پذیر و سودمندی هستند و می‌توانید افراد زیادی را در آن‌ها جا دهید. تمامی این مشخصه‌ها در خودروهای کراس اوور که امروزه تبدیل به پرطرفدارترین کلاس خودرویی تبدیل شده‌اند، چند درصدی کاهش داشته‌اند. خودروهای کراس‌اوور مانند چاقوهای نیروهای ویژه هستند؛ آن‌ها می‌توانند کارهای بسیاری را به خوبی انجام دهند اما در انجام هیچ کدام از آن کارها بهترین نیستند. در سمت دیگر مینی‌ون ها در یک مورد عملکردی بسیار عالی دارند و آن قابلیت حمل نفرات و وسایل زیاد آن هم در راحتی کامل است. در ادامه هشت دلیل را ذکر خواهیم کرد که ثابت می‌کنند مینی‌ون‌ها هنوز هم گزینه‌های بهتری از کراس‌اوورها برای مصارف خانوادگی هستند.

ردیف سوم کاملا قابل استفاده

مینی ون

تعداد زیادی از کراس‌اوورهای کامپکت و سایز متوسط دارای ردیف سوم صندلی‌ها هستند اما ردیف سوم آن‌ها آنقدر تنگ و کوچک است که گاها حتی کودکان نیز به سختی در آن جای می‌گیرند. در طرف مقابل یعنی مینی‌ون‌ها، صندلی های ردیف سوم نه فقط برای کودکان بلکه برای بزرگ‌سالان نیز بسیار راحت است و می توانید به راحتی هفت سرنشین را با خود به سفر ببرید، بدون اینکه کسی از سرنشینان درخواست توقف برای استراحت را داشته باشد.

قابلیت بیشتر در پیکربندی داخل کابین

مینی ون

انعطاف پذیری مهم‌ترین مشخصه‌ی مینی‌ون‌ها است و هیچ کراس‌اووری در تعداد چیدمان‌های ممکن برای داخل کابین نمی‌تواند با مینی‌ون‌ها رقابت کند. صندلی های قابل جدا شدن، ردیف سوم تا شونده در کف خودرو، صندلی های خلبانی ردیف دوم که هریک بطور جداگانه می‌توانند تنظیم می‌شوند، تنها بخشی از توانایی های مینی‌ون‌ها در قابلیت تغییر در چیدمان داخلی کابین هستند. این انعطاف پذیری آن‌ها این اجازه را به شما می‌دهد که هر تعداد نفرات یا وسایلی را که بخواهید بتوانید در خودرو جای دهید.

فضای بار بزرگ

مینی ون

آیا وسایلی با ابعاد بزرگ را می‌خواهید حمل کنید؟ آیا به خودرویی نیاز دارید که بتواند تمام وسایل شما را در خود جا دهد؟ مینی‌ون‌ها راه حل مناسبی برای این مشکل هستند. مینی‌ون‌ها دارای فضای حمل باری برابر و حتی بهتر از کراس‌اوورهای فول سایز هستند؛ بنابراین با داشتن خودروهایی چون هوندا اودیسه یا کرایسلر پاسیفیکا هیچ مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت. این خودروها در صورت تا کردن یا جدا کردن صندلی‌های ردیف دوم و سوم می توانند وسایل و بار زیادی را در خود جای دهند.

فضاهای زیاد برای قرار دادن اشیا

مینی ون

اگر می‌خواهید برای سرگرم کردن کودکان در سفرهای طولانی تعداد زیادی گجت الکترونیکی و یا اسباب بازی را با خود حمل کنید، مینی‌ون‌ها گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. فضاسازی هوشمندانه‌ در داخل مینی‌ون‌ها سبب شده تا آن‌ها دارای فضاهایی در زیر صندلی‌ها و در کف خودرو داشته باشند و می‌توان از این فضاهای فراوان برای وسایل کوچک کودکان استفاده کرد.

طراحی کاربردی

مینی ون

مینی‌ون‌ها جذاب‌ترین خودروها نیستند اما طراحی آن‌ها طوری شکل گرفته است که برای انجام وظیفه‌ی اصلی خود کاملا مناسب و پاسخگو هستند. شکل ظاهری جعبه مانند و درهای تقریبا چهارگوش آن‌ها این قابلیت را در مینی‌ون‌ها ایجاد کرده است که بتوان از وسایل منزل تا ساک‌های بزرگ پوشاک و جعبه‌ها را به راحتی در داخل آن‌ها قرار داد.

تمرکز بیشتر روی خانواده

مینی ون

مینی‌ون‌ها به زیبایی کراس اوورها نیستند اما یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن‌ها این است که در طراحی آن‌ها همواره خانواده‌ها در نظر گرفته شده‌اند. به جز داشتن فضاهای زیاد در داخل کابین برای قرار دادن اشیای کوچک، نصب صندلی مخصوص کودک در مینی‌‌ون‌ها بسیار ساده است و قفل آن‌ها در دسترس است. این خودروها برای والدین طراحی شده‌اند و قرار نیست در هنگام نصب صندلی مخصوص کودک حتی در ردیف سوم هم جایی از بدن خود را بشکنید.

دسترسی آسان به ردیف دوم و سوم

مینی ون

گرچه دسترسی به ردیف دوم صندلی‌ها در کراس اوورها نیز به راحتی امکان پذیر است اما مینی‌ون ها با داشتن درهای کشویی این دسترسی را بسیار ساده‌تر کرده‌اند. بنابراین در هنگام سوار کردن کودکان به خودرو یا فرستادن آن‌ها به صندلی‌های ردیف سوم نیازی ندارید تا با درب‌های لولایی کشتی بگیرید. در عوض در مینی‌ون‌ها به راحتی و با فشردن یک کلید می‌توانید درها را باز کنید و نگرانی از بابت برخورد درها با ماشین کناری نیز وجود ندارد.

امکانات خانواده پسند

مینی ون

مینی‌ون‌ها دارای امکاناتی هستند که در جاده نیز به راحتی هرچه بیشتر خانواده‌ها کمک می‌کند. هوندا اودیسه و کرایسلر پاسیفیکا، هر دو خودروهایی هستند که دارای جارو برقی هستند که در صورت ریختن مواد غذایی در خودرو می‌تواند بسیار مفید باشد و حتی اگر بچه‌ها غذا را به بیرون از خودرو نیز بریزند شما می توانید آن‌ها را تمیز کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات