با کیا سراتو 2017 بیشتر آشنا شوید

جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
فیس لیفت نسل سوم کیا سراتو در دو مدل هاچ بک و سدان از این هفته در برخی از بازارهای جهان عرضه خواهد شد. در ادامه به مشخصات و جزئیات این خودرو نگاهی عمیق خواهیم داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسل سوم کیا سراتو برای سال ۲۰۱۷ یک فیس لیفت را تجربه کرده است تا چهره‌ای بروز پیدا کند. امکانات رفاهی و ایمنی خودرو نیز نسبت به قبل افزایش یافته است و کیا سراتو به امکاناتی در زمینه‌ی ایمنی فعال مجهز شده است که پیش از این در خودروهای کلاس بلاتر مشاهده می‌شد. این خودرو در دو بدنه‌ی هاچ بک و سدان به تولید می‌رسد و عرضه‌ی آن در بازار استرالیا از هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد.

کیا سراتو

برای سال ۲۰۱۷ سراتو همانند قبل در چهار تیپ با نام های S، S پریمیوم، Si و SLi عرضه خواهد شد. که هر دو مدل سدان و هاچ‌بک در این تیپ ها قابل سفارش خواهند بود.   

قیمت پایه‌ی این خودرو در پایین‌ترین مدل (S) است از ۱۹ هزار و ۹۹۰ دلار آغاز می شود و به ۳۲ هزار و ۴۹۰ دلار در بالاترین مدل (SLI) می‌رسد.

کیا سراتو

برخلاف نسل پیشین که با دو نوع پیشرانه قابل سفارش بود، کیا سراتو ۲۰۱۷ تنها با یک پیشرانه عرضه خواهد شد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری از نوع بنزینی بوده و توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه و ۱۹۲ نیوتون‌‌متر گشتاور را در دور موتور ۴۰۰ دور بر دقیقه دارا است. این پیشرانه از استاندارد یورو ۵ برخوردار است. این همان پیشرانه‌ای است که در مدل‌های دیفرانسیل جلوی کیا اسپرتج نیز بکار رفته، منتهی در کیا اسپرتج، این پیشرانه دارای حدود ۳ اسب بخار قدرت بیشتری است.

کیا سراتو

مصرف سوخت کیا سراتو ۲۰۱۷ نیز نسبت به قبل کاهش یافته است؛ این کاهش مصرف سوخت چه در مدل‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و چه نمونه‌‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار به ارمغان آمده است. مصرف سوخت ترکیبی کیا سراتو قبلی در مدل ۱.۸ لیتری ۷.۳  تا ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود و در مدل ۲ لیتری نیز به میزان ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود اما در مدل فیس لیفت شده، مصرف سوخت ترکیبی به رقم ۷.۱ لیتر کاهش یافته است.

کیا سراتو

مدل S که نمونه‌ی پایه‌ی کیا سراتو محسوب می‌شود، بصورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی مجهز است؛ اما سایر تیپ‌ها همگی از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار بهره‌مند هستند. تمامی مدل‌ها نیز به صورت دیفرانسیل جلو هستند.

کیا سراتو اِس به عنوان مدل پایه از امکاناتی چون صندلی‌های پارچه‌ای، نمایشگر TFT ۳.۵ اینچی، سیستم ورود بدون کلید، بلوتوث، سیستم صوتی با شش عدد بلندگو، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دستی، سنسور پارک عقب، چراغ‌های مه شکن، رینگ‌های ۱۶ اینچی و شش عدد ایربگ برخوردار است.

کیا سراتو

با پرداخت ۵۰۰ دلار می‌توان این مدل را با سیستم سرگرمی و رسانه‌ای مجهز به نمایشگر ۷ اینچی و Android Auto به همراه چراغ‌های خودکار سفارش داد. به زودی امکان سفارش سیستم سرگرمی و رسانه‌ای همگام سازی شده با Apple CarPlay نیز میسر خواهد شد.

کیا سراتو

مدل S پریمیوماز امکانات افزوده‌ای نسبت به S برخوردار است که بدین شرح است؛ رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، چراغ‌های خودکار، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سیستم مکان‌یابی جی‌پی‌اس و دوربین دید عقب. در این مدل از مواد نرم در داشبورد استفاده شده است تا ظاهری با کیفیت‌تر و مرغوب‌تر به خودرو داده شود.

کیا سراتو

سراتو SI نیز به جز امکانات بالا به آپشن‌های دیگری نظیر: سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار نزدیک شدن خودروی پشتی، استارت دکمه‌ای، صندلی‌های چرمی، چراغ‌های اصلی کرومی رنگ و آینه‌های تاشو برقی مجهز است.

کیا سراتو

سراتو SLI به عنوان کامل‌ترین نسخه‌ی این خودرو از امکاناتی مانند رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، پدال‌های اسپرت آلومینیومی، شیفترهای پشت فرمان، سیستم تهویه‌ی مطبوع دو نقطه‌ای،‌ لامپ‌های روشنایی در روز از نوع LED، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت به صورت برقی، گرمکن صندلی برای سرنشینان جلو، سردکن صندلی برای راننده، چراغ‌های اصلی زنون HID،‌ سیستم هشدار خروج از خط و سیستم هشدار برخورد از جلو برخوردار است.

کیا سراتو

در مدل فیس لیفت شده‌ی سراتو، کیا اقدام به استفاده از مواد جدیدی در داشبورد، کنسول و رودری ها کرده است که سبب شده کیفیت ظاهری کابین فراتر از نسل قبلی باشد.

کیا سراتو

تمامی مدل‌های کیا سراتو فیس لیفت به طور استاندارد به سیستم ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم جلوگیری از حرکت رو به عقب خودرو در سراشیبی، سیستم مدیریت پایداری و چراغ خطر اضطراری مجهز هستند.

کیا سراتو

سراتوهای مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار به سیستم انتخاب حالت رانندگی نیز مجهز هستند که در اکثر محصولات گروه کیا-هیوندای استفاده شده است. در این سیستم، راننده این امکان را دارد که سه نوع حالت رانندگی را برای تنظیم پیشرانه و فرمان خودرو انتخاب کند. این حالت‌ها شامل نرمال، اقتصادی و اسپرت هستند.

کیا سراتو

مانند تمامی محصولات تولیدی کیا موتورز، سراتو نیز همراه با گارانتی هفت ساله به فروش خواهد رسید.  

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو کیا در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز کره‌ای را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات