بی ام و M4 GTS و تکنولوژی گران قیمت تزریق آب

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ ام‌ و تکنولوژی تزریق آب را معرفی و تجاری‌سازی کرده است تا بار دیگر قدرت بالای خود را به رخ بکشد. خنک کاری قطعات خودرو با آب امری طبیعی است اما خنک کاری محفظه احتراق پیشرانه خودرو با آب کمی عجیب و پیچیده به نظر می‎رسد. با زومیت همراه باشید تا از جزئیات این فناوری بیشتر مطلع شوید.
تبلیغات

خودروی جدید بی ام و M4 GTS بسیار گران قیمت است و نزدیک به ۱۰۰.۰۰۰ دلار گران‎تر از نمونه‌ی استاندارد M4 است. قسمتی از این افزایش قیمت به دلیل اضافه کردن سیستم تزریق آب (Water Injection System) است.

ویدئوی بسیار جالب EVO دید بسیار خوبی از خودروی ۴۹۳ اسب بخاری به شما می‎دهد که قسمت بسیار مهیج و جالب آن بر سیستم نوین تزریق آب  این خودرو تمرکز دارد.

BMW M4 GTS

تزریق آب امری معمول برای خنک کاری قطعات مختلف خودرو است که سال‌ها قدمت دارد. ایده آن از جت‌های جنگنده جنگ جهانی دوم شروع شد و امروزه به یک راه حل ساده تبدیل شده است.

تزریق آب به داخل محفظه ورودی احتراق موجب به بخار شدن آن می‌شود. به محض به بخار تبدیل شدن آب، خود فرآیند تبخیر به خنک کاری هر موردی کمک می‌کند. این عمل موجب خنک‌تر شدن عملیات احتراق می‌شود. هر چه دمای احتراق پایین‌تر باشد می‌توان از سوختی که دارای عدد اکتان پایین‌تری است استفاده شود، درنتیجه تراکم بیشتر می‌شود و قدرت هم افزایش می‌یابد. تمام این مزیت‌ها بدون ایجاد کوبش (Knocking) در پیشرانه‌ی احتراق داخلی رخ می‌دهد. اساساً هر چه احتراق موجود در پیشرانه‌ها خنک‌تر صورت پذیرد، موجب تولید توان بیشتر خواهد شد.

بررسی‌های بیشتر را به زمانی باید موکول کنیم که خودرو به بازار عرضه شود، ولی هرگز ما خودرویی در بازار مشاهده نخواهیم کرد که محفظه آب در صندوق عقب داشته باشد. با بلند کردن موکت کف صندق عقب، محفظه آب در BMW M4 GTS دیده خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویدیوی بررسی بی‌ام‌و M4 GTS و تکنولوژی تزریق آب به محفظه‌ی احتراق را مشاهده کنید.

لینک دانلود

هر چند که قیمت گذاری این خودرو همچنان در هاله‎ای از ابهام است و به طور رسمی منتشر نشده است، ولی سرعت بی‌ام‌و در استفاده از تکنولوژی‌های نوین، بسیار جذاب و تا حدودی غیرقابل باور است.

نظر شما در مورد این فناوری پیشگامانه و گران قیمت BMW چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات