سامسونگ تلفن-دوربین Galaxy s4 Zoom را معرفی کرد: دوربین 16 مگاپیکسل، قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر و ظاهر مشابه گلکسی اس 4

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
پیش‌تر کلیه اطلاعات مربوط به تلفن-دوربین جدید سامسونگ با نام گلکسی اس 4 زوم به بیرون درز کرده بود، اما امروز این کمپانی کره‌ای بطور رسمی از این محصول پرده برداشته است. گلکسی اس 4 زوم در واقع ترکیبی از گلکسی اس 4 کوچک با یک دوربین جیبی فشرده 16 مگاپیکسلی است. قسمت جلوی دستگاه کاملا شبیه گلکس اس 4 مینی است و قسمت پشت نیز از طراحی ماشبه دوربین‌های ببین-و-بگیر جیبی بهره می‌برد.
تبلیغات

تلفن دوربین گلکسی اس 4 زوم سامسونگ از یک سنسور 16 مگاپیکسل با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر، بهره می‌برد. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این ابزار می‌توان به صفحه نمایش 4.3 اینچ با رزولوشن qHD، پردازنده 2 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز دو هسته‌ای، 1.5 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره سازی داخلی 8 گیگابایت که از طریق پورت میکرو SD قابل افزایش است و همچنین دوربین جلوی 1.9 مگاپیکسلی اشاره کرد.

galaxy-s4-zoom-8

این محصول از یک لرزش گیر اپتیکال و فلاش زنون بهره می‌برد تا در فیلم‌برداری، تصاویر نرم‌تر و در عکس برداری در نور کم، تصاویر واضح‌تری ذخیره شوند.

سامسونگ قابلیت‌های نرم افزاری مختلفی را به سیستم‌عامل اندروید اضافه نموده تا کاربر قادر به استفاده از دوربین توانمند این محصول شود. سامسونگ اعلام کرده که حتی در زمان مکالمه تلفنی نیز قادر به فیلم یا عکس برداری خواهید بود.

galaxy-s4-zoom-5

‫طبق اطلاعاتی که روی لنز این دوربین-موبایل حک شده، مشخص است که سنسور آن دارای اندازه مشابه گلکسی کمرا یعنی 1/2.3 اینچ است. این اندازه به همراه ضریب دیافراگم f/3.1-6.3 هیچگونه برتری حتی در بازترین حالت دیافرگم، نسبت به موبایل های رده بالا در زمینه عکسبرداری نور کم ندارد. زوم این محصول نیز برعکس گلکسی کمرا آنقدر زیاد نیست که برتری خاصی در عکس برداری از اجسام دور ایجاد نماید. با این حال باید تا آزمایش‌های واقعی صبر کرد. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که با توجه به مشخصات فنی دوربین، این انتظار که گلکسی اس 4 زوم، هم موبایل خوبی باشد و هم دوربین رده بالای مناسب، تا حدی خیال پردازانه است.

‬‎

از جمله امکانات نرم افزاری گلکسی اس 4 زوم می‌توان به Photo Suggest که بهترین تصاویر گرفته شده توسط کاربران دیگر را در منطقه ای که در آن حضور دارید، نمایش می‌دهد یا Smart Mode برای اعمال تنظیمات بهینه بصورت خودکار و براساس شرایط محیطی، اشاره کرد.

مدیرعامل سامسونگ این محصول را «بهترین در هر دو جهان» نامید و آن را مناسب افرادی دانست که قصد دارند، تصاویر با کیفیت گرفته و به راحتی به اشتراک بگذارند اما دوست ندارند هم تلفن هوشمند همراه داشته باشند و هم مجبور به حمل یک دوربین جیبی باشند.

گلکسی اس 4 زوم تابستان امسال وارد اروپا و احتمالا امریکا خواهد شد و قیمت آن برای کشور روسیه 618 دلار تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات