جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته - قسمت چهارم

یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۲
مطالعه 5 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز پیش را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از کوه ماترهورن تا هواپیمای خورشیدی و میمون‌های خونه‌سازی را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

روئیت شبانه قله

روئیت شبانه قله

این تصویری از جبهه شمالی کوه ماترهورن است که به بلندی 4478 متر در زیر نور ماه کامل گرفته شده است. ماترهورن یکی از بلندترین قله‌ها در سلسله کوه‌های آلپ است که در مرز سوئیس و ایتالیا قرار دارد. این عکس که به‌تازگی در زمینه‌ی عکاسی حرفه‌ای از مناظر طبیعی در مسابقه بین‌المللی عکاسی سونی در سال 2013 برنده شده؛ پیش‌تر در بین تصاویر برگزیده‌ی مجله نشنال جئوگرافیک نیز جای گرفته بود.

سر از تخم بیرون آوردن

سر از تخم بیرون آوردن

یکی از کارکنان باغ وحش یکی از تخم‌های نیمه شکسته‌ی کرکس گریفون را با دقت نگه داشته و از این گونه‌ی نادر مراقبت می‌کند.

نمایش ستارگان

نمایش ستارگان

ناسا تصویر تازه‌ای از سحابی سر اسب را منتشر کرده است که به مناسبت 23مین سالگرد تولد توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده و برای نمایش نور مادون قرمز مورد استفاده قرار گرفته است.

زمین در صلح

زمین در صلح

در این تصویر ربات معترضی را درمقابل مجلس انگلستان می‌بینیم که در کمپین ویژه‌ای برای توقف استفاده از ربات‌های قاتل یا همان هواپیماهای بدون سرنشین - که می‌توانند مستقلاً به مواضع دشمن حمله کنند – شرکت کرده است!

پرنده‌ی خورشیدی

پرنده‌ی خورشیدی

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse بر فراز پل گلدن گیت بریج سانفرانسیسکو در حال پرواز است و تور ایالات متحده خود را ادامه می‌دهد. گروه سازنده‌ی این پرنده‌ی سوئیسی قصد دارند در حرکتی بی سابقه با این هواپیما که تنها از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و دارای خلبان و کابین مخصوص آن است به دور کره‌ی زمین بچرخند.

دست‌های پرتوان...

دست‌های پرتوان...

پاتریک کین که در لیوینگستون در اسکاتلند زندگی می‌کند به تازه‌ترین دست مصنوعی لمسی جهان مجهز شده است. این دست پیشرفته دارای انگشت شصتی است که قادر به چرخش بوده و انجام امور را تسهیل می‌کند.

پرتاب فضایی با تأخیر!

پرتاب فضایی با تأخیر!

راکت فضایی Antares (قلب‌العقرب) در حال پرتاب از سایت والوپ (Wallops) ناسا واقع در ویرجینیا است. این سامانه‌ی فضایی یک بار مصرف قرار است با خود فضاپیمای Cygnus – متعلق به سازمان فضایی امریکا - را به فضا ببرد.

قورباغه‌ی ریزه میزه

قورباغه‌ی ریزه میزه

یک قورباغه‌ی سبز پرنده که از گونه‌ی قورباغه‌های درختی است در موزه‌ی تاریخ طبیعی کارلسروهه آلمان در قالب برنامه‌ی نمایش حیات وحش درمعرض بازدید عمومی قرار گرفته است.

تمرین اطفاء حریق

تمرین اطفاء حریق

تصویری از آتش‌بازی عمدی در حین مانور مقابله با آتش که در فرودگاه LAX شهر لس‌آنجلس برگزار شده است. در این عملیات بیش از 100 نفر در بخش‌های گوناگون اطفاء، امداد و نجات شرکت داشتند.

موجودات نمادین

تمرین اطفاء حریق

میمون‌های لگو (خونه‌سازی) باغ‌وحش شهر سالت‌لیک‌سیتی واقع در ایالات متحده در حال تمیز کردن یکدیگر هستند. این اثر هنری مربوط به شان کنی (Sean Kenney) است. این هنرمند خوش ذوق موفق شده با استفاده از 125 هزار قطعه لگو، بیش از 30 جانور گوناگون را به‌طور نمادین درست کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات