تصاویری واقعی از ابرهایی که شبیه نقاشی هستند

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
عکاسی از ابرها با تکنیک انباشت تصویر
این تصاویر که با ترکیب چند عکس و با تکنیک عکاسی انباشت تصویر حاصل شده‌اند، بیشتر شبیه به نقاشی از آسمان هستند.
تبلیغات

مت مولوی (Matt Molloy) عکاسی است که برای خلق تصاویر تماشایی‌اش از تکنیکی جالب بهره می‌برد. تکنیکی که به مخاطب توانایی مشاهده گذر زمان در یک فریم را می‌دهد. در دنیای عکاسی به این تکنیک، انباشت تصویر (Photo Stacking) می‌گویند.

تکنیک انباشت تصاویر بیشتر در عکاسی از آسمان شب و ستاره‌ها کاربرد دارد. اما اگر از این تکنیک در عکاسی از ابرها استفاده کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ این کاری است که مت مولوی انجام می‌دهد. عکس‌های مولوی از مناظر باز و آسمان، ابرها را به‌گونه‌ای نشان می‌دهد که انگار نقاش ماهری آن‌ها را با قلموی آغشته به رنگ بر روی بوم، نقاشی کرده است.

به گفته عکاس، برای خلق چنین تصاویری ابتدا باید با استفاده از دوربین تصاویر متوالی به فاصله حدودا ۵ ثانیه را ثبت کرد. این زمان بسته به این که سوژه چه باشد و همچنین بنا به شرایط نور متفاوت است. سپس با کمک فتوشاپ تصاویر گرفته شده را در هم ادغام می‌کنیم. این کار را با اولین تصویر آغاز کرده و مابقی تصاویر را در مد Lighten با آن Blend می‌کنیم. نتیجه چیزی است که در تصاویر مشاهده می‌شود.

وقتی از ستارگان عکس می‌گیریم به خاطر چرخش زمین نتیجه به صورت اشکال مدور خواهد بود و وقتی از ابرها عکس می‌گیریم نتیجه مانند این تصاویر می‌شوند. این تکنیک عکاسی روش فوق‌العاده‌ای برای مشاهده‌ی گذر زمان است.

امیدواریم تماشای این شاتر برایتان لذتبخش بوده باشد. برای دسترسی به سایر عکس‌های این هنرمند خوش‌ذوق می‌توانید به صفحه اینستاگرام مت مولوی مراجعه کنید. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟‌ آیا تجربه عکاسی با تکنیک انباشت تصویر را دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات