بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی [دی ۱۴۰۲]

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 16 دقیقه
در این مقاله‌، لپ‌تاپ‌هایی را معرفی می‌کنیم که با حداقل هزینه پاسخگوی نیازهای روزمره باشند. با راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

متأسفانه لپ‌تاپ دیگر کالایی نیست که به‌راحتی بتوان آن را تهیه کرد. حالا برای خرید لپ‌تاپ نو در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید. در چنین وضعیتی، دانشجویان قشری هستند که بیشترین سختی را متحمل می‌شوند؛ کسانی که به‌دلیل وضعیت تحصیلی مجبور‌ند لپ‌تاپ تهیه کنند؛ ولی اکثرشان نمی‌توانند چند ده میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ مناسب بپردازند.

بهترین لپ‌تاپ اقتصادی مدلی است که بتواند با کمترین قیمت، همه‌ی وظایف روزمره را انجام دهد

وضعیت نابه‌سامان بازار باعث شد راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی را تهیه کنیم. در این مقاله، قصد داریم بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی قابل‌حمل را بخرید؛ البته فراموش نکنید در شرایطی که قیمت لپ تاپ عادی سر به فلک کشیده و حتی از مرز ۱۰۰ میلیون تومان نیز عبور کرده، منظور از «لپ‌تاپ ارزان‌قیمت» دستگاه‌هایی با قیمت بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برند‌های متنوعی است که هریک از آن‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش‌از‌حد خرید، به‌خصوص برای کاربران عادی با اطلاعات اندک از دنیای سخت‌افزار می‌انجامد. به‌همین‌دلیل برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر می‌کنیم که با در‌نظرگرفتن آن‌ها، بهترین گزینه را برای کاربری خود می‌توانید انتخاب کنید؛ حتی گزینه‌ای که شاید در فهرست پایین وجود نداشته باشد.

لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای کاربری‌های عادی مانند گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و لذت از موسیقی کاربرد دارند. با اینکه امکان اجرای نرم‌افزار‌های مهندسی دردسترس است، نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین را داشته باشید. اگرچه با بودجه‌ی بالاتر از ۳۰ میلیون تومان می‌توان لپ‌تاپ‌هایی را یافت که برای اعمال سنگین‌تر گرافیکی و پردازشی و حتی گیمینگ مناسب باشند که در این راهنمای خرید آن‌ها را قید خواهیم کرد. با درنظرگرفتن کاربری‌های مذکور، به نکات زیر توجه کنید:

  • پردازنده‌ مرکزی یا CPU مهم‌ترین عنصر در خرید لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. اول پردازنده را انتخاب کنید و سپس با‌‌توجه‌‌‌به آن لپ‌تاپ‌های مناسب خود را بیابید. با وجود گزینه‌‌های ارزان‌تر مجهز به پردازنده‌های سلرون و پنتیوم، اما پیشنهاد ما حداقل مدل‌های مجهز به Core i3 است تا اگر در آینده به اموری با توان پردازشی بیشتر نیاز داشتید، با مشکل حادی مواجه نشوید؛ اما اگر هزینه‌ی زیادی نمی‌خواهید کنید، ناچار به خرید لپ‌تاپی پایین‌رده هستید.
    • یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لپ‌تاپ دانشجویی، مسئله‌ی پردازند‌ه‌ی گرافیکی (GPU) آن است. اگر مشغول به تحصیل در رشته‌هایی مانند مهندسی معماری، مکانیک، عمران و سایر رشته‌هایی که احتمالاً با نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی و رندرینگ سروکار دارند، باید به‌سراغ لپ‌تاپ‌هایی بروید که از پردازنده گرافیکی مجزا استفاده می‌کنند، چراکه بسیاری از این نرم‌افزارها، با گرافیک یکپارچه با CPU کار نمی‌کنند یا نیاز به شتاب‌دهنده سخت‌افزاری گرافیک دارند.
      • حافظه‌ی SSD نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر ایفا می‌کند. با‌‌‌توجه‌‌‌به نبود SSD و استفاده از هارد دیسک‌های معمولی در برخی‌از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت، به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم افزودن SSD و جایگزین‌کردن آن با هارد دیسک‌ را پس از خرید لپ‌تاپ برنامه‌ریزی کنید. حتی تهیه‌ی حافظه‌ی SSD با ظرفیت خیلی کم برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، می‌تواند سرعت لپ‌تاپتان را افزایش چشمگیری دهد.
    • پیشنهاد می‌کنیم که به‌سراغ دستگاه‌هایی بروید که به‌حداقل هشت گیگابایت رم مجهز شده‌اند. در‌صورتی‌که بودجه زیادی ندارید، می‌توانید مدلی با چهار گیگابایت رم بخرید تا در آینده چهار گیگابایت رم دیگر به آن بیفزایید.
فهرست مطالب

توجه کنید که در رده‌ی قیمتی لپ‌تاپ اقتصادی، یکی از راهکارها می‌تواند خرید لپ‌تاپ دست‌دوم با سخت‌افزار قوی‌تر از لپ‌تاپ نو باشد؛ اما ما این راهکار را برای کسانی که دانش سخت‌افزاری چندانی ندارند، به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم؛ به‌ویژه اگر شخص فروشنده فرد آشنا و معتمدی نباشد. همچنین، پیشنهاد می‌شود حتماً «راهنمای خرید لپ‌تاپ دست‌دوم و استوک» را مطالعه کنید.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۱۰ میلیون تومان

اگر نخواهید لپ‌تاپ دست‌دوم بخرید، باید بدانید در زمان نگارش مقاله‌ی پیش‌‌رو، حداقل باید حدود ۱۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ اقتصادی نو هزینه کنید. در این بازه‌ی قیمتی، لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارد که اکثرشان هم مشخصات کم‌وبیش یکسانی دارند.

در‌این‌میان، مدل‌هایی هستند که در‌مقایسه‌با سایر مدل‌ها، ارزش خرید بیشتری دارند و تجربه‌ی کاربری بهتری را دراختیارتان قرار می‌دهند. پیشنهاد می‌شود اگر انتظار سرعت و عملکرد نسبتاً خوبی از لپ‌تاپ خود دارید،‌ در این بازه‌ی قیمتی سراغ خرید لپ‌تاپ دست‌دوم از یک فروشنده‌ی قابل‌اطمینان بروید.

لنوو IdeaPad 1 مدل 11ADA05

لپتاپ لنوو IdeaPad 1

اگر بودجه‌ای که برای خرید لپ‌تاپ در نظر گرفته‌اید، حدود ۱۰ میلیون تومان است، احتمالاً می‌دانید که باید گزینه‌ی خود را اکثراً از بین لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های دو یا نهایتاً چهار هسته‌ای و نمایشگرهای HD با رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی کم‌ظرفیت و کم‌سرعت انتخاب کنید.

ارزان‌ترین لپ‌تاپی که می‌توان تا سقف ده میلیون تومان تهیه کرد که از درایو SSD نیز برخوردار باشد «IdeaPad 1 لنوو» است که از یک نمایشگر کوچک ۱۱٫۶ اینچی TFT مات با وضوح HD بهره می‌برد. این لپ‌تاپ با چهار گیگابایت رم DDR4 و پردازنده‌ی ای ام دی Athlon 3050e حداقلی‌ترین گزینه ممکن برای کاربری‌هایی چون مرور وب، کار روی اسناد آفیس، پخش مدیا و سایر کارهای محاسباتی روزانه محسوب می‌شود و با وزنی معادل ۱٫۲ کیلوگرم و بدنه‌ای پلاستیکی از دو درگاه USB 3.0 و یک HDMI استفاده می‌کند.

فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

استفاده از پنل TFT با زاویه دید محدود

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۱۵ میلیون تومان

لنوو IdeaPad 3 مدل 15IAU7

لپتاپ IdeaPad 3 لنوو 15IAU7

با بودجه‌ی بالاتر از ۱۰ میلیون تومان شرایط نه‌چندان جالب و مطلوب لپ‌تاپ‌ها اندکی بهتر می‌شود و می‌توان «آیدیاپد ۳ لنوو»، را با با پردازنده نسل دوازدهمی Core i3-1215U که نسبت‌ به Core-i3 1115G4 کم‌مصرف‌تر و در پردازش‌های چندرشته‌ای حدود دوبرابر سریع‌تر است را خرید. این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با پنل TN و وضوح FHD بهره می‌برد.

پنل‌های TN زاویه‌های دید بسیار محدودتری را نسبت به IPS پوشش می‌دهند و با وجود اینکه در این بازه قیمتی اکثر لپ‌تاپ‌های نو از پنل‌های مشابه استفاده می‌کنند، همچنان می‌توان از این بابت به لپ‌تاپ مذکور خرده گرفت. درایو SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، هشت گیگابایت رم و استقرار یک درگاه USB 3.2 Type-C از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ محسوب می‌شوند.

فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

استفاده از پنل TN با زاویه دید محدود

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۱۸ میلیون تومان

ایسوس VivoBook 15 مدل R1502ZA

لپتاپ Vivobook 15 ایسوس

از بازه قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان به بالا می‌توان به طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های 2022 سری VivoBook ایسوس دسترسی داشت که مشخصات خوبی به‌نسبت قیمت خود ارائه می‌دهند. تا ۱۸ میلیون تومان می‌توانید یکی از مدل‌های پایه «VivoBook 15» را با پردازنده‌ی نسل دوازده Core i3-1215U، رم ۸ گیگابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی SSD از نوع NVMe و باتری ۴۳ وات‌ساعتی را بخرید.

صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی این لپ‌تاپ خوشبختانه از نوع IPS-Level با وضوح Full-HD بوده و حدود ۶۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد؛ همچنین می‌تواند تا ۱۸۰ درجه باز شود. وجود یک درگاه USB 3.2 Type-C را نیز باید به امکانات لپ‌تاپ افزود.

فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

انتخاب جایگزین: لنوو IdeaPad 5 مدل 15ITL05

لپتاپ IdeaPad 5 لنوو

توصیه می‌کنیم که به‌سادگی از مدل معرفی‌شده در بالا عبور نکنید اما اگر کاربری شما واقعاً وابسته به یک تراشه‌ی گرافیکی مجزا است، می‌توانید به سراغ «IdeaPad 5 لنوو» بروید که از تراشه‌‌ی گرافیکی مجزای MX450 انویدیا بهره می‌برد. اما پردازنده همان Core i3-1115G4 قدیمی‌تر خواهد بود.

این لپ‌تاپ از چهار گیگابایت رم بهره می‌برد که متأسفانه امکان ارتقای آن نیز وجود ندارد؛ بااین‌حال چنین ظرفیتی محدودکننده کاربران در استفاده روزمره نخواهد بود و به‌لطف حافظه SSD ۲۵۶ گیگابایتی، از بخشی از این فضا نیز به‌عنوان رم کمکی استفاده خواهد شد. آیدیاپد ۵ به‌لطف بدنه‌ی آلومینیومی از معدود محصولات باکیفیت از نظر کیفیت ساخت بدنه در بین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی بازار به‌شمار می‌رود.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS با وضوح Full-HD و پوشش ۶۰ درصدی فضای رنگی sRGB است. این لپ‌تاپ از باتری حجیم ۷۰ وات‌ساعتی برخوردار شده که می‌توان ساعت‌ها شارژدهی را در استفاده ترکیبی از آن انتظار داشت.

رم غیرقابل ارتقا

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۲۰ میلیون تومان

لنوو IdeaPad Slim 3 مدل 15IRH8

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3

با بودجه‌ای زیر ۲۰ میلیون تومان، لپ‌تاپ بسیار قدرتمند و کارآمد IdeaPad Slim 3 لنوو را می‌توان خریداری کرد که به پردازنده توانمند Core i5-13420H مجهز شده است. وجود این پردازنده، لپ‌تاپ‌را به‌تنها گزینه ایدئال موجود برای کار با نرم‌افزارهای سنگین مهندسی و همچنین برنامه‌نویسی تبدیل می‌کند. افزون‌بر این، وجود رم هشت گیگابایتی LPDDR5 و همچنین وزن سبک ۱٫۵۵ کیلوگرمی ارزش خرید آن‌را بسیار بالاتر می‌برد.

آیدیاپد اسلیم ۳ از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح FHD بهره می‌برد که پنل آن از نوع TN است که شاید آن‌را بتوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف این لپ‌تاپ عنوان کرد. در باقی موارد این لپ‌تاپ با توجه به‌برچسب قیمتی خود کاملا موردانتظار بسیاری از کاربران ظاهر می‌شود. لپ‌تاپ مذکور ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD در اختیار قرار می‌دهد.

فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

استفاده از پنل TN با زاویه دید محدود

انتخاب جایگزین: ایسوس VivoBook 15 مدل A1504VA

نمای جلوی لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1504ZA در حالت باز با صفحه نمایش روشن رنگ نقره‌ای

در صورتی‌که لپ‌تاپی برای استفاده سبک‌تر و همچنین با صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر را لازم دارید، انتخاب نسخه‌ی ۲۰۲۳ لپ‌تاپ ویووبوک ۱۵ ایسوس شاید ایده‌ی بدی نباشد. این لپ‌تاپ از تراشه Core i3-1315U استفاده می‌کند و صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح Full-HD دارد که ۶۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. این لپ‌تاپ در امکانات مشابه نسخه‌ی سال گذشته‌ی خود است و ویژگی جدیدتری را از نظر سخت‌افزاری ارائه نمی‌دهد. رم هشت گیگابایتی و SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ هستند.

فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۲۳ میلیون تومان

هواوی MateBook مدل B3-520

لپ تاپ MateBook B3-520 هواوی

تا ۲۲ میلیون تومان لپ‌تاپ «MateBook هواوی» را به‌شما پیشنهاد می‌کنیم. این لپ‌تاپ از کیفیت ساخت بالا و سخت‌افزار معقولی برای انجام امور روزمره و دانشجویی بهره می‌برد و با وزن ۱٫۵ کیلوگرمی خود نسبت به‌سایر لپ‌تاپ‌های موجود از نظر حمل‌پذیری شرایط قابل‌قبول‌تری دارد. پردازنده Core i5-1135G7 قدرت پردازشی این لپ‌تاپ را تأمین می‌کند، هشت گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD را در اختیار قرار می‌دهد.

میت‌بوک هواوی از بدنه تمام آلومینیومی ساخته شده است و از نظر طراحی نیز شباهت بسیاری نیز به مک‌بوک‌های اپل دارد. اما تمامی حرف‌های این لپ‌تاپ به اینجا ختم نمی‌شود و جا دارد تا در مورد صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS آن نیز صحبت کنیم که فضای رنگی sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و می‌توان گفت باکیفیت‌ترین صفحه‌نمایش را در بین لپ‌تاپ‌هایی در محدوده قیمتی مذکور دارد. این صفحه‌نمایش وضوح Full-HD دارد و بیشینه روشنایی آن نیز به ۳۰۰ نیت می‌رسد.

این لپ‌تاپ همچنین از حسگر اثر انگشت نیز برخوردار است و یک باتری با ظرفیت ۴۲ وات‌ساعت انرژی آن را در حالت جدا از پریز تأمین می‌کند. وجود یک درگاه Type-C را نیز باید به امکانات این لپ‌تاپ افزود.

فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

وجود تنها یک درگاه USB-A Gen 3.2

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۲۵ میلیون تومان

ایسوس VivoBook 15 مدل X1502ZA

نمای جلوی لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد

تا ۲۵ میلیون تومان یکی دیگر از مدل‌های VivoBook 15 ایسوس را می‌توان خریداری کرد که قدرتمند‌ترین گزینه‌ی موجود تا این بازه‌ی قیمتی است، چراکه از پردازنده Core i5-12500H برای پردازش‌های CPU-محور بهره می‌گیرد. صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح Full-HD و پوشش ۶۰ درصدی sRGB، هشت گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ به‌شمار می‌روند. لپ‌تاپ مذکور نیز از نظر امکانات و تنوع درگاه‌ها تفاوتی با سایر مدل‌های معرفی‌شده تا به این‌جا ندارد.

فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۳۰ میلیون تومان

اچ پی Victus 15 مدل FB1013DX

نمای روبه‌روی لپ تاپ اچ پی HP Victus 15 FA1040NE با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد و ترک‌پد رنگ سفید

سرانجام با بودجه‌ای بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان می‌توان لپ‌تاپ‌هایی با گرافیک قدرتمند مناسب برای اعمال مهندسی، گرافیکی، مدل‌سازی سه‌بعدی و تا حدی گیمینگ که نیاز به گرافیک مجزای توانمند دارند را در بازار پیدا کرد. با این‌حال در این محدوده‌ی قیمتی، اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ با گرافیک GTX 1650 فروخته می‌شوند که بسیار قدیمی بوده و خرید لپ‌تاپ با چنین گرافیکی دیگر منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

برای همین تا ۳۰ میلیون تومان، بهترین گزینه‌ی موجود اچ‌پی ویکتوس ۱۵ است که درحال‌حاضر تنها لپ‌تاپی است که به گرافیک سریع‌تر اما نه‌چندان جدید RTX 2050 با توان مصرفی ۵۰ وات مجهز شده است. این لپ‌تاپ از پردازنده جدید Ryzen 5-7535HS بهره می‌برد و از این نظر نیز بهتر از لپ‌تاپ‌های هم‌قیمت ظاهر می‌شود.

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی اچ‌پی به صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی ۱۴۴ هرتزی IPS LCD با وضوح Full-HD و پوشش ۶۰ درصدی sRGB نیز مجهز است که ارزش خرید آن‌ را بیشتر می‌کند. هشت گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هستند.

انتخاب جایگزین: لنوو IdeaPad 5 مدل 15IAL7

نمای جلو لپ تاپ لنوو آیدیاپد 5

اگر استفاده چندان سنگینی که نیازمند حضور پردازنده توانمند و سریع باشد را از لپ‌تاپ ندارید اما در عوض اهمیت طراحی، کیفیت ساخت، شارژدهی و حمل‌پذیری و تا حدی امکانات بیشتر برای شما پررنگ‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم که به‌سراغ آیدیاپد ۵ لنوو بروید. این لپ‌تاپ باکیفیت از بدنه‌ی تمام آلومینیومی بهره می‌برد.

در بخش سخت‌افزار پردازنده سریع اما کم‌مصرف Core i5-1235U حضور دارد و یک تراشه‌ی گرافیکی کم‌مصرف MX550 انویدیا نیز این لپ‌تاپ را برای پردازش‌های GPU-محور همراهی می‌کند که می‌توانید برای برخی اعمال گرافیکی، نرم‌افزارهای مهندسی، مدل‌سازی سه‌بعدی و بازی‌های سبک روی آن حساب باز کنید. صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی آن نیز IPS با وضوح FHD، روشنایی ۳۰۰ نیت و پوشش ۶۰ درصدی sRGB است.

این لپ‌تاپ امکاناتی مانند حسگر اثر انگشت و کیبورد با نور پس‌زمینه را در خود دارد و به اسپیکرهایی باکیفیت نیز مجهز شده است. با وجود باتری ۷۶ وات‌ساعتی به راحتی می‌توان از این دستگاه برای چندین ساعت استفاده ترکیبی بدون نیاز به اتصال به برق استفاده کرد. رم ۱۶ گیگابایتی و SSD یک ترابایتی از دیگر امکانات این لپ‌تاپ به‌حساب می‌آیند.

رم غیرقابل ارتقا

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۳۵ میلیون تومان

در این بازه قیمتی با توجه‌به دردسترس نبودن لپ‌تاپی که همزمان نیاز دانشجویان را از نظر مجهز بودن به سریع‌ترین CPU و GPU برطرف کند، دو گزینه یکی برای کار با نرم‌افزارهای مهندسی و دیگری برای کار با نرم‌افزارهای سه‌بعدی سازی، گرافیک و رندرینگ معرفی خواهیم کرد.

لپ‌تاپ قدرتمند: لنوو LOQ مدل 15IRH8 (Core i5-12450H / RTX 2050) با گرافیک قدرتمند

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو LOQ 15IRH8

«لنوو LOQ» از جمله جدیدترین دستاوردهای گیمینگ لنوو به‌شمار می‌رود که شهرت و محبوبیتش را در ارائه آخرین فناوری‌های حوزه سخت‌افزار با قیمت معقول و مقرون‌به صرفه و کیفیت ساخت به‌مراتب بالاتر از سری‌های گذشته مانند IdeaPad Gaming یافته است. این لپ‌تاپ اگرچه در پیکربندی‌های سخت‌افزاری متنوعی تولید می‌شود با این‌حال شما می‌توانید با بودجه‌ای کمتر‌ از ۳۵ میلیون تومان صاحب یکی از این لپ‌تاپ‌ها شوید.

مدلی که با این بودجه می‌توان خریداری کرد دارای مشخصاتی چون پردازنده Core i5-12450H است که در زمینه پردازش‌های محاسباتی و CPU-محور ایفای نقش می‌کند و برای انجام اعمال گرافیکی نیز گرافیک RTX 2050 با توان مصرفی ۷۰ وات برای این لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است.

در نگاه اول شاید چنین مشخصاتی توجه کاربران را به خود جلب نکند اما زمانی که بیشتر به جزئیات سخت‌افزاری آن توجه کنیم، درمی‌یابیم که شاید نتوان نظیر چنین لپ‌تاپی را با این برچسب قیمتی که دارای ۱۶ گیگابایت رم DDR5، قابلیت MUX-Switch و سیستم کولینگ قدرتمند که در برخی از سناریو‌ها نقش آن از صرف حضور تراشه قدرتمند پررنگ‌تر است را یافت کرد.

برای این لپ‌تاپ صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی Full-HD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پوشش ۶۰ درصدی sRGB درنظر گرفته شده است. یک ترابایت SSD و یک درگاه Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴، سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند.

لپ‌تاپ قدرتمند: لنوو IdeaPad Slim 5 مدل 16IRL8 با پردازنده قدرتمند

لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 5 16IRL8 نمای جلو صفحه نمایش روشن

اگر به وجود پردازنده گرافیکی مجزا و قدرتمند برای کاربری شما احتیاجی نیست اما می‌خواهید لپ‌تاپی با پردازنده بسیار سریع‌تر را خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما IdeaPad Slim 5 لنوو است که سریع‌ترین پردازنده Core i7 از سری رپتورلیک اینتل یعنی 13700H را همانند برادرش در کالبدی آلومینومی و طراحی باریک‌تری جای داده است.

آیدیاپد اسلیم ۵ به ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 مجهز شده و یک باتری ۷۵ وات‌ساعتی، انرژی آن‌را در وضعیت جدا از پریز تامین می‌کند. این لپ‌تاپ ۱۶ اینچی از پنل IPS با وضوح WUXGA و پوشش ۶۰ درصدی sRGB بهره می‌برد و ۵۱۲ گیگابایت SSD جهت ذخیره‌سازی اطلاعات برای آن درنظر گرفته شده است.

رم غیرقابل ارتقا

فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۴۰ میلیون تومان

لپ تاپ قدرتمند: ایسوس Zenbook 14X OLED مدل Q410VA با پردازنده قدرتمند

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED

به‌عنوان یکی از بهترین و ارزنده‌ترین لپ‌تاپ‌ها تا ۴۰ میلیون تومان، با اطمینان‌خاطر کامل می‌توانید روی ایسوس «Zenbook 14X OLED» حساب باز کنید. این لپ‌تاپ مشخصات عالی و بعضاً در حد لپ‌تاپ‌های بالارده ارائه می‌دهد، از جمله صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت OLED با وضوح 2.8K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که در فریمی ۱۴٫۵ اینچی جای گرفته است و با توجه به OLED بودن نمایشگر می‌توان انتظار پوشش کامل فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 را از آن داشت.

در بخش عملکرد شاهد حضور پردازنده قدرتمند Core i5-13500H هستیم که کاملاً برای پردازش‌های سنگین و نرم‌افزارهای مهندسی مناسب است. علاوه‌بر پردازنده‌ی قدرتمند، کیفیت ساخت بالایی دارد و نشان Evo اینتل را نیز کسب کرده است. لپ‌تاپ‌هایی دارای نشان Evo از ویژگی‌هایی بهره می‌برند که مورد تأیید استانداردهای سختگیرانه‌ی اینتل هستند؛ بنابراین ویژگی‌هایی چون عمر باتری بالای ۹ ساعت، طراحی باریک، پشتیبانی از تاندربولت ۴، حسگر اثر انگشت، شارژ سریع و کیبورد و ترک‌پد دقیق را می‌توان در لپ‌تاپ یافت.

بدنه‌ی این لپ‌تاپ تماما از جنس آلومینیوم است و با این وجود ۱٫۵۶ کیلوگرم وزن دارد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به هشت گیگابایت رم LPDDR5، درایو ۵۱۲ گیگابایتی SSD، دو درگاه USB Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و باتری ۷۰ وات‌ساعتی اشاره کرد که مهر تأییدی بر عمر نسبتاً بالای آن خواهد بود.

رم غیرقابل ارتقا

لپ تاپ قدرتمند: لنوو LOQ مدل 15IRH8 (Core i5-13420H / RTX 3050) با گرافیک قدرتمند

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو LOQ 15IRH8

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های سری LOQ لنوو شاید از معدود مدل‌هایی در این بازه قیمتی باشد که سازنده از نسخه‌ی قدرتمند گرافیک RTX 3050 با توان مصرفی ۹۵ وات و ۶ گیگابایت VRAM استفاده کرده و ارزش خرید آن‌ را دربرابر بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی که از همین گرافیک اما با توان مصرفی کمتر بهره می‌گیرند، بیشتر کرده است. بنابراین اگر به‌دنبال لپ‌تاپی مناسب برای اعمال گرافیکی سنگین و بازی در این بازه قیمتی می‌گردید، این مدل از LOQ لنوو بهترین گزینه خواهد بود.

LOQ در این پیکربندی، از پردازنده Core i5-13420H بهره می‌گیرد، هشت گیگابایت رم DDR5 به‌همراه یک ترابایت SSD دارد، صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی آن از نوع IPS با وضوح FHD، پوشش ۶۰ درصدی sRGB و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. ویژگی‌هایی چون MUX-Switch و پشتیبانی از تاندربولت ۴ نیز به‌صورت استاندارد در این لپ‌تاپ دردسترس قرار دارند.

برای مطالعه‌ی اطلاعات فنی و قیمت لپ‌تاپ و دیگر دستگاه‌های دیجیتال، به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. در این بخش، می‌توانید درباره‌ی لپ‌تاپ‌ها تبادل‌نظر و دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین لپ‌تاپ تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

    برای خرید بهترین لپ‌تاپ تا ۱۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌کنیم که سراغ IdeaPad 1 لنوو بروید.

  • بهترین لپ‌تاپ تا ۱۵ میلیون تومان کدام است؟

    با اینکه لپ‌تاپ‌های زیادی در این بازه‌ی قیمتی وجود دارد، به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ تا ۱۵ میلیون تومان، پیشنهاد می‌کنیم که IdeaPad 3 مدل 15IAU7 را تهیه کنید که قوی‌ترین لپ‌تاپ برای استفاده‌های دانشجویی و روزمره محسوب می‌شود.

  • بهترین لپ‌تاپ تا ۲۰ میلیون تومان کدام است؟

    برای خرید بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون تومان، دستگاهی با پردازنده‌ی قدرتمند Core i7-13420H یعنی لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 مدل 15IRH8 را می‌توانید تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات