بهترین آنتی ویروس های رایگان کامپیوتر 2024

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
هر کامپیوتری برای درامان‌ماندن از ویروس‌ها و بدافزارها به آنتی‌ویروس مناسب نیاز دارد. در این مقاله، با بهترین آنتی‌‌ویروس‌های رایگان آشنا می‌شویم.
تبلیغات

وقتی یک کامپیوتر جدید می‌خرید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس قدرتمند است. خبر خوب این است که محافظت از سیستم شما دربرابر ویروس‌ها می‌تواند بدون هزینه صورت بگیرد؛ اما به دلیل تعدد نرم‌افزارهای آنتی ویروس رایگان، این سؤال پیش می‌آید که کدام گزینه انتخاب بهتری است. بنابراین در این مقاله از زومیت، به بررسی برترین نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس رایگان سال می‌پردازیم.

پیش از هر چیزی به یاد داشته باشید که آنتی‌ویروس‌های رایگان بی‌دلیل رایگان نیستند. درواقع شرکت سازنده، نرم‌افزار خود را به‌صورت رایگان دراختیار شما قرار می‌دهد تا در عوض بتواند از داده‌های شما جهت بهبود نرم‌افزار خود بهره بگیرد. به‌علاوه ممکن است هنگام استفاده از این آنتی‌ویروس‌ها پنجره‌هایی پاپ‌آپ را مشاهده کنید؛ اما ازلحاظ کیفیت انجام کار، تمامی مواردی که برای شما فهرست می‌کنیم با نسخه‌های پولی برابری می‌کنند و صرفاً ممکن است امکانات نرم‌افزار در بخش‌های حفاظتی محدودتر باشد. به بیان دیگر، آنتی‌ویروس رایگان یا نوعی از حفاظت را پشتیبانی نمی‌کند یا اگر پشتیبانی می‌کند به درستی کارش را انجام می‌دهد.

نحوه غير فعال كردن آنتي ويروس در ویندوز 11 را در زومیت مطالعه کنید.

ویژگی‌های ضروری برای نرم‌افزار آنتی ویروس

بدافزار معمولاً شامل کدهایی است که توسط برنامه‌نویسان به دلایل مجرمانه مانند نگهداری داده‌های سازمانی به‌منظور باجگیری، سرقت اطلاعات مالی و غیره ایجاد می‌شود. نرم‌افزار آنتی ویروس برای مبارزه با این ویروس‌ها به وجود آمده است.

همان‌طورکه در مقاله آنتی ویروس چیست و چگونه کار می‌کند خواندید، آنتی‌ویروس نرم‌افزاری است که برای محافظت از یک سیستم کامپیوتری یا هر دستگاه الکترونیکی دیگر دربرابر اثرات بدافزار طراحی شده است. آنتی ویروس همچنین برای اسکن، جلوگیری، یافتن و حذف ویروس‌ها از یک دستگاه استفاده می‌شود. هر فرد یا سازمانی که دارای دستگاه‌های کامپیوتری است و به محافظت خود اهمیت می‌دهد، به نرم‌افزار آنتی ویروس نیاز دارد. ویژگی های کلیدی زیر آنتی ویروس را قادر می‌سازد تا از سیستم شما محافظت کند:

اسکن در زمان واقعی

اسکن بلادرنگ یکی از ویژگی‌های ضروری نرم‌افزار آنتی ویروس است. اسکن‌ها می‌توانند خودکار و مداوم باشند که در زمان واقعی انجام می‌شود. آن‌ها همچنین می‌توانند برنامه‌ریزی‌شده یا دستی باشند. اسکن بلادرنگ فعال‌تر است و از کامپیوتر شما دربرابر تهدیدات در هنگام گشت‌وگذار در اینترنت، دانلود فایل‌ها و غیره محافظت می‌کند.

عملکرد روان

عملکرد نرم‌افزار آنتی ویروس نشان می‌دهد که هر برای کاربر چقدر آسان است که روزانه از آن استفاده کند. این موضوع شامل سادگی طراحی رابط کاربری و حتی مهم‌تر از آن، توانایی برنامه برای اجرا در پس‌زمینه بدون تأثیر منفی بر عملکرد سیستم است. نرم‌افزار آنتی ویروس خوب نباید فضای رم زیادی را اشغال کند یا سرعت کامپیوتر را در حین اسکن کم کند.

به‌روزرسانی خودکار

به‌روزرسانی خودکار قابلیتی است که هر نرم‌افزار آنتی ویروس باید از آن برخوردار باشد. برای اینکه یک آنتی ویروس بسیار کارآمد باشد، باید به‌طورمرتب از تمام ویروس‌ها و بدافزارهای موجود و جدید آگاه باشد. آنتی‌ویروس پس از نصب همچنان باید با اطلاعات جدید به روز شود. وقتی این به‌روزرسانی‌ها دستی هستند، کاربر ممکن است پس از قرار گرفتن درمعرض ویروس، نرم‌افزار را خیلی دیر به‌روزرسانی کند و دچار مشکل شود. به‌روزرسانی خودکار به جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند.

سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف

نرم‌افزار آنتی ویروس خوب باید بتواند به‌طورمؤثر روی چندین سیستم‌عامل اجرا شود. کاربران اغلب می‌‌خواهند از یک برنامه آنتی ویروس در تمام دستگاه‌های خود استفاده کنند. بهترین آنتی‌ویروس‌ها آن‌هایی هستند که می‌توانند در همه جا و با هر سیستم‌عاملی کار کنند. این ویژگی همچنین منحنی یادگیری و تکرار تلاش را کاهش می‌دهد.

بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان کامپیوتر 2024

در ادامه می‌توانید با بهترین آنتی‌ ویروس‌ های رایگان 2024 که همگی تست شده‌اند و کاربران متعددی در مورد عملکردشان گزارش کرده‌اند،‌ آشنا شوید. درنهایت باید با توجه به نکات کلیدی که در بالا در مورد نحوه انتخاب آنتی ویروس مناسب ذکر کردیم و درنظرگرفتن نیازهای شخصی خودتان، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

۱. آنتی ویروس Avast

آنتی ویروس Avast

بسته به نیازهایتان آنتی‌ویروس Avast ممکن است یکی از بهترین آنتی ویروس رایگان برای کامپیوتر باشد. Avast یک نرم‌افزار کامل و قابل‌اعتماد با بیش از ۳۰ سال تجربه و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه است که درحال‌حاضر خدمات اصلی حفاظت سایبری آن رایگان است.

این آنتی ویروس در کنار عملکرد اصلی فایروال با قابلیت اسکن در زمان واقعی، نقص‌های امنیتی دستگاه شما را اسکن و رفع می‌کند. با محافظت از شبکه WiFi، قادر است امنیت دستگاه شما را به‌طورقابل‌توجهی افزایش دهد.همچنین با ارائه محافظت در زمان واقعی می‌تواند از ورود بدافزار به سیستم شما جلوگیری کند.

Avast رابط کاربرپسند و راحتی دارد. برای اجرا در پس زمینه بدون کاهش سرعت دستگاه می‌توان از passive mode بهره گرفت. Avast باید به‌صورت دستی به‌ روز شود تا از هرآنچه ممکن است شما را مورد تهدید قرار دهد، مطلع شود؛ اما می‌توان با ارتقا به نسخه‌های پولی این مشکل را برطرف کرد.

آنتی ویروس Avast علاوه‌براینکه بهترین انتی ویروس ویندوز شناخته می‌شود، برای سیستم‌عامل‌های دیگری مثل macOS، iOS و اندروید نیز توسعه یافته است و در فهرست بهترین آنتی ویروس‌‌های اندروید نیز قرار می‌گیرد. آنتی ویروس Avast به افراد در سراسر جهان کمک می‌کند تا به‌صورت رایگان به یکی از بهترین خدمات محافظتی دسترسی داشته باشند. بااین‌حال، زمان بوت شدن نرم‌افزار ممکن است بسیار کند باشد.

۲. آنتی ویروس Adware

Adaware یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه حفاظت از حریم خصوصی و ضدجاسوس‌افزار است. این نرم‌افزار برنده جایزه محافظت رایگان دربرابر انواع تهدیدات آنلاین و آفلاین ارائه می‌دهد. آنچه این برنامه را به بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر تبدیل کرده است، اسکن هوشمند داخلی نسخه رایگانش است که بلافاصله به تهدیداتی که به کامپیوتر شما وارد می‌شود، پاسخ می‌دهد. این آنتی ویروس در پس‌زمینه اجرا می‌شود و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به هر برنامه‌ای دسترسی داشته باشد.

می‌توانید به‌روزرسانی خودکار را فعال کنید تا آنتی ویروس خود را به توانایی شناسایی آخرین تهدیدات مجهز کنید. کاربر این امکان را دارند که برنامه را براساس تنظیمات خاص سفارشی کند. Adaware برای کامپیوتر‌های ویندوزی ساخته شده است و می‌تواند در ویندوزهای ۷ تا ۱۱ اجرا شود. نسخه رایگان Adaware از کامپیوتر شما دربرابر تهدیدات در زمان واقعی محافظت می‌کند و می‌تواند به‌عنوان عامل امنیتی پایه عمل کند. با‌این‌حال فقط به دستگاه‌های ویندوزی محدود می‌شود.

۳. آنتی ویروس AVG

آنتی ویروس avg

آنتی ویروس AVG بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر است که از شما محافظت می‌کند و به شما امکان می‌دهد با خیال راحت از اینترنت لذت ببرید. نسخه رایگان آن که برای استفاده شخصی و خانوادگی دردسترس است، با تمام ویژگی‌های لازم همراه و یکی از بهترین آنتی ویروس رایگان برای کامپیوتر است. AVG یک برنامه سبک وزن است که برای کار روی دستگاه‌های قدیمی و جدید بدون کاهش عملکرد سیستم طراحی شده است.

این آنتی ویروس رایگان به‌طورخودکار هرگونه تهدیدی را که از اینترنت یا درحال‌حاضر روی دستگاه شما وجود دارد، شناسایی و مسدود می‌کند. نسخه رایگان AVG با ارائه به‌روزرسانی‌های هم‌زمان با پایگاه داده ویروس‌اش، بهترین آنتی ویروس رایگان برای استفاده است؛ این به معنای محافظت مداوم از بدافزارهای جدید است. AVG با دستگاه‌های اندروید و iOS و کامپیوتر‌های شخصی ویندوز و macOS سازگار است.

آنتی ویروس رایگان AVG از سپر امنیتی ایمیل و محافظت ضدفیشینگ برای امنیت همه‌جانبه برخوردار است که به کاربران امنیت اولیه دستگاه هایشان را تضمین می‌دهد. AVG Internet Security بهترین انتی ویروس ویندوز و گزینه مناسبی برای تهدیدات پیشرفته‌تر است.

۴. آنتی ویروس Avira

آنتی ویروس Avira

با وجود میلیاردها رمز عبور سرقت‌شده و هزاران بدافزار در حال ظهور، آنتی ویروس Avira یک گزینه مطمئن برای حداکثر امنیت شما است که در درجه اول بر امنیت مبتنی بر رمز عبور تمرکز می‌کند. اویرا اسکن بلادرنگ و محافظت دربرابر هرگونه تهدید احتمالی که کامپیوتر ممکن است با آن مواجه شود را دارا است.

این ابزار امنیتی رایگان با بهینه سازهای عملکرد داخلی ارائه می‌شود. با Avira کاربران می‌توانند از طول عمر باتری بیشتر و عملکرد روا‌ن‌تر دستگاه خود لذت ببرند. نرم‌افزار مذکور از شما دربرابر تهدیدهای سایبری محافظت می‌کند. بااینکه به‌روزرسانی خودکار ارائه نمی‌دهد، ولی به‌صورت دستی می‌توان آن را آپدیت کرد.

نسخه رایگان آنتی ویروس اویرا فقط برای دستگاه‌های ویندوزی ساخته شده است و یکی از بهترین انتی ویروس ویندوز است. Avira ترکیبی سه در یک از قابلیت‌ها است که محافظت از تهدید، بهینه‌سازی سیستم و حفظ حریم خصوصی آنلاین را به شما ارائه می‌دهد.

این برنامه در سطح متوسطی قرار دارد؛ اما سطح حفاظتی مناسبی را ارائه می‌دهد. رابط کاربری هوشمند است و ویژگی‌های مختلف از جمله VPN رایگان (اما محدود به ماهیانه ۱ گیگابایت) به‌طورکلی در UI ادغام شده‌اند.

۵.آنتی ویروس Kaspersky

آنتی ویروس kaspersky

Kaspersky یک رهبر جهانی در امنیت اینترنت است. این شرکت نیازهای امنیت سایبری افراد، خانه ها، مشاغل کوچک و شرکت‌های بزرگ را برآورده می‌کند. متأسفانه نسخه رایگان کسپرسکی حفاظت بی‌درنگ ارائه نمی‌کند و کاربر را ملزم می‌کند که دستگاه را به‌طور مکرر اسکن کند.

این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد با کامپیوتر یا تلفن همراه خود تعامل داشته باشید و از آن استفاده کنید. پلتفرم ابری امنیتی کسپرسکی، از جمله نسخه رایگان، به‌روزرسانی‌های خودکار را در مورد همه تهدیدات دریافت می‌کند تا این آنتی ویروس را همیشه به روز نگه دارد.

Kaspersky برای کار روی بیش از یک سیستم‌عامل طراحی شده است و از دستگاه‌های ویندوز، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. این برنامه امنیتی از دستگاه شما دربرابر بدافزارها محافظت کامل می‌کند. بااین‌حال، حفاظت بلادرنگ محدودی دارد و مدیر رمز عبور داخلی ندارد.

درحال‌حاضر تعدادی از کارشناسان توصیه می‌کنند به‌خاطر امکان وجود مشکلات امنیتی مربوط به ارتباطات شناسایی کاربر با سرویس‌های مخفی و به دلیل جمع‌آوری شدید داده‌ها از کاربران، از گزینه‌های دیگری برای آنتی ویروس بهره ببرید.

۶. آنتی ویروس Panda

 آنتی ویروس Panda

آنتی ویروس پاندا یک نرم‌افزار آنتی ویروس مبتنی‌بر کلاود است که Panda Security آن را توسعه داده است. این نرم‌افزار در نسخه‌های رایگان و پولی موجود است و در بین بهترین نرم‌افزارهای آنتی ویروس قرار می‌گیرد. آنتی‌ویروس رایگان پاندا دربرابر همه بدافزارها محافظت بی‌درنگ ارائه و هر دستگاه حافظه خارجی متصل به کامپیوتر را نیز اسکن می‌کند.

همچنین امکان اسکن دستی و برنامه‌ریزی‌شده را فراهم می‌آورد. آنتی ویروس پاندا مبتنی بر ابر است، به این معنی که تمام کارها خارج از سیستم پردازش کامپیوتر شما انجام می‌شود. این ویژگی استفاده از پاندا را آسان، خودکار و سازگار با فضای ذخیره‌سازی می‌کند. این آنتی ویروس بسیار سبک است و عملکرد بهینه‌ای دارد. پس از نصب، نرم‌افزار در حالت خودکار اجرا می‌شود. هر به‌روزرسانی جدید بلافاصله بدون دخالت شما روی دستگاه‌تان منعکس می‌شود.

نسخه رایگان نرم‌افزار آنتی ویروس پاندا با دستگاه‌های ویندوز و اندروید سازگار است و از آن‌ها دربرابر تهدیدات آنلاین و آفلاین محافظت می‌کند. آنتی ویروس پاندا یک سیستم حفاظتی درجه یک با ویژگی‌هایی است که در اکثر آنتی‌ویروس‌ها یافت نمی‌شود. بااین‌حال، ویژگی‌های پیشرفته فقط در نسخه‌های پولی موجود است و بسیاری از کاربران نسخه رایگان به آن دسترسی ندارند.

۷. آنتی ویروس ZoneAlarm

آنتی ویروس ZoneAlarm نرم‌افزاری قوی است که Check Point Software Technologies آن را ایجاد کرده است. نسخه به‌روزرسانی‌شده ZoneAlarms جدید و هیجان‌انگیز است و چندین ویژگی را به‌صورت رایگان دردسترس قرار داده است. یکی از بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر با را‌ه‌اندازی فایروال داخلی، اسکن بلادرنگ و محافظت دربرابر بدافزار را ارائه می‌دهد. همچنین امکان اجرای اسکن‌های برنامه‌ریزی‌شده را ارائه می‌دهد.

در آغاز اسکن دستگاه با ZoneAlarm طول می‌کشد. در صورت اجرا هم‌زمان روی کامپیوتر ممکن است شاهد کاهش سرعت باشید. یکی از ویژگی‌های عالی ZoneAlarm این است که کاربران از به‌روزرسانی های خودکار منظم آن لذت می‌برند. این موضوع باعث محافظت همه‌جانبه از بدافزار می‌شود. نسخه رایگان ZoneAlarm فقط در کامپیوترهای شخصی ویندوز 7، 10 و 11 موجود است.

این برنامه محافظتی دارای یک فایروال دوطرفه رایگان است که از شبکه عمومی و خصوصی شما دربرابر جاسوسان و سایر حملات محافظت می‌کند که یک ویژگی نادر در آنتی ویروس‌های رایگان است. ZoneAlarmبااینکه یک آنتی ویروس رایگان و ابزار فایروال است. بااین‌حال، دارای ویژگی های محدود است و در نسخه رایگان فاقد محافظت باج‌افزار است.

۸. آنتی ویروس Bitdefender

آنتی ویروس Bitdefender

آنتی ویروس رایگان Bitdefender برای ویندوز که اخیراً اصلاح شده است، نه‌تنها امکان محافظت خودکار و دفاع چندلایه را فراهم می‌کند، بلکه اکنون می‌تواند اسکن خودکار را برنامه‌ریزی کند. بیت‌دیفندر با محافظت عالی دربرابر بدافزار، اسکن سریع و اسکن زمان‌بندی‌شده از یک اسکنر مبتنی بر ابر استفاده می‌کند و باعث کاهش سرعت کامپیوترتان نمی‌شود. Bitdefender همچنین محافظت عالی دربرابر فیشینگ ارائه می‌دهد.

آنتی ویروس رایگان ویندوز Bitdefender با رابط کاربری روان یک راه‌حل سطح بالا و بدون حاشیه برای محافظت از دستگاه ویندوز، مک و اندروید شما دربرابر بدافزارها و تهدیدات مبتنی بر وب است. نرخ تشخیص عالی دارد و بر عملکرد دستگاه شما تأثیر منفی نمی‌گذارد. لیست بهترین آنتی ویروس های رایگان و پولی برای مک نیز را می‌توانید از این لینک ببینید.

یکی از ضعف‌های نسخه رایگان بیت‌دیفندر فقدان ویژگی‌های اضافی و خوب نسخه پولی آن است. نسخه پولی به‌شکل مؤثر محافظت‌ بلادرنگ و حفاظت دربرابر بدافزار را ارائه می‌دهد. چندی پیش در وب‌سایت بیت‌دیفندر اعلام شد به‌دلیل اینکه آن‌ها توسعه محصول را حول حفاظت چند پلتفرمی متمرکز کرده‌اند، نسخه رایگان آنتی ویروس Bitdefender را برای ویندوز کنار گذاشته‌اند و کاربران فعلی تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ پشتیبانی می‌شوند.

۹. آنتی ویروس TotalAV

 آنتی ویروس TotalAV

TotalAV یک مجموعه امنیتی است که توسط بیش از ۲۵ میلیون کاربر استفاده می‌شود. متأسفانه این نرم‌افزار برنده جایزه محافظت بلادرنگ دربرابر بدافزارها را پوشش نمی‌دهد؛ اما می‌تواند اسکن‌ها را برای شناسایی تهدیدهای موجود روی کامپیوتر شما اجرا کند. TotalAV یک برنامه فوق سریع و روان است که فایل‌های ناخواسته را نیز حذف می‌کند و عملکرد برنامه را به‌طورفعال بهینه می‌کند. نسخه رایگان به‌روزرسانی خودکار را اجرا نمی‌کند؛ اما این ویژگی در نسخه پولی موجود است.

آنتی ویروس TotalAV با دستگاه‌های مختلف، از ویندوز و اندروید گرفته تا محصولات اپل سازگاری کامل دارد. به‌عنوان بخشی از مجموعه ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود، TotalAV به شما از نقض احتمالی داده‌ها یا به خطر افتادن رمز عبور اطلاع می‌دهد. این موضوع به شما اطمینان می‌دهد که مجبور نیستید به نتایج اسکن نگاه کنید. Total AV یک گزینه خوب برای اکثر محیط‌های کاربری است. بااین‌حال، نسخه رایگان فاقد حفاظت در زمان واقعی است و ویژگی‌های محدودی دارد.

۱۰. آنتی ویروس Malwarebytes

Malwarebytes یک شرکت امنیت اینترنتی با رتبه برتر است که نرم‌افزار آنتی ویروس رایگان ارائه می‌دهد. چندین آزمایشگاه محصولات این شرکت را به‌عنوان ابزارهای عملی ضدبدافزار آزمایش و تأیید کرده‌اند. Malwarebytes برنامه ضدبدافزار بسیار مؤثری است که به کاربران کمک می‌کند تا از دستگاه‌های خود دربرابر ابتدایی‌ترین تهدیدات محافظت کنند.

این نرم‌افزار رایگان دارای یک اسکنر قدرتمند برای شناسایی و حذف بدافزار است که متأسفانه فقط نسخه پولی محافظت بلادرنگ را ارائه می‌دهد. با قابلیت اسکن سریع، رابط کاربری کاربرپسند و روانی دارد. نسخه رایگان Malwarebytes را می‌توان به‌صورت دستی به‌روز کرد؛ اما برنامه به‌طورخودکار خود را به روز نمی‌کند. این آنتی ویروس رایگان با بسیاری از دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها از جمله ویندوز، اندروید و iOS سازگار است.

سازگاری کامل با سایر نرم‌افزارهای امنیتی نصب‌شده روی سیستم و قرار دادن رمز عبور جهت محافظت از تنظیمات برنامه ازجمله ویژگی‌های خوب این آنتی ویروس است. بااین‌حال نسخه رایگان برنامه از محافظت ضد‌باج‌افزار و اسکن بی‌درنگ برخوردار نیست.

بهترین آنتی ویروس رایگان ویندوز

آنتی ویروس Windows Defender

ویندوز دیفندر در گذشته‌ای نه چندان دور هرگز جدی گرفته نمی‌شد؛ زیرا براساس اکثر معیارها عملکرد وحشتناکی داشت، در حدی‌که کاربران را به فکر پرداخت هزینه برای خرید آنتی ویروس وامی‌داشت؛ اما مایکروسافت دیفندر به سرعت پیشرفت کرد و حالا یکی از برترین آنتی ویروس ها است.

Defender علاوه‌بر قابلیت بسیار قوی محافظت از ویروس، ویژگی‌های دیگری مانند سپر باج‌افزار، محافظت از وبکم، ابزارهای حفظ حریم خصوصی و حتی کنترل‌های اولیه والدین و پشتیبان‌گیری ابری دارد. بهتر از همه اینکه در کامپیوتر ویندوزی شما موجود و آماده استفاده است.

مایکروسافت دیفندر دارای حفاظت بی‌درنگ عالی است و به‌طور مداوم نرم‌افزارهای مخرب، ویروس‌ها و سایر تهدیدات را اسکن می‌کند. ازآنجاکه یک برنامه داخلی است، از بهینه‌سازی سیستم پشتیبانی می‌کند و اسکن‌های سریع ارائه می‌دهد و به‌سادگی با سایر برنامه‌های نرم‌افزاری ترکیب می‌شود.

با ویندوز دیفندر، دستگاه شما همیشه دربرابر تهدیدات جدید محافظت می‌شود. هر زمان که سیستم به اینترنت متصل باشد، به‌روزرسانی‌ها به‌طورخودکار دانلود می‌شوند. دیفندر به‌صورت سفارشی برای کامپیوتر‌های شخصی ویندوزی ساخته و در سیستم‌عامل‌ها تعبیه شده است، پس روی دستگاه‌های دیگر اجرا نمی‌شود.

این برنامه امنیتی از این نظر منحصربه‌فرد است که همیشه وجود دارد و به‌طورخودکار از دستگاه شما در غیاب هر گونه نرم‌افزار آنتی ویروس دیگری محافظت می‌کند. به‌عنوان نرم‌افزار داخلی و رایگان ویندوز، ابزار خوبی است که هم حفاظت فعال و هم غیرفعال را ارائه می‌دهد؛ با‌این‌حال محافظت کمترازحدمطلوبی دربرابر سایت‌های فیشینگ دارد و زمان‌بندی اسکن‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

سوالات متداول زومیت

  • آیا استفاده از آنتی ویروس رایگان امن است؟

    همه ابزارهای آنتی ویروس رایگان برای استفاده ایمن نیستند. هنگام جستجوی یک آنتی ویروس رایگان باید مراقب باشید. توصیه می‌کنیم نرم‌افزار آنتی ویروس را از منابع قانونی مانند خود وب‌سایت توسعه‌دهنده آن نصب کنید. از دانلود آنتی ویروس‌های رایگان که در پنجره‌های پاپ‌آپ یا صفحات تبلیغاتی نشان دمی‌هند کامپیوتر شما درمعرض خطر است، خودداری کنید.

  • بهترین آنتی ویروس رایگان چیست؟

    تعدادی نرم‌افزار آنتی‌ویروس رایگان را در این مقاله به شما معرفی کردیم که همگی از بهترین‌ها هستند. تمامی این موارد برای استفاده مناسب هستند؛ اما درنهایت تصمیم‌گیرنده خود شما هستید. از نظر محافظت از ویروس و بدافزار، این آنتی‌ویروس‌ها قابل اعتماد هستند.

  • آیا آنتی ویروس رایگان برای محافظت کافی است؟

    اکثر ابزارهای آنتی ویروس‌های رایگان به اندازه نسخه‌های پولی در شناسایی ویروس‌ها و بدافزارها مؤثر هستند؛ اما ممکن است همه دستگاه‌ها یا سیستم‌عامل‌های شما را پوشش ندهند. برخی از نسخه‌های پولی ویژگی‌های خوبی مانند حفاظت فایروال، مدیر رمز عبور و ... ارائه می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات