اپل تحت فشار نهاد ناظر، وعده تبلیغاتی‌اش را پس گرفت؛ اپل اینتلیجنس دیگر «هم‌اکنون در دسترس» نیست!

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپل / Apple روی پشت دستگاه
اپل پس‌از هشدار نهاد نظارتی آمریکا عبارت «هم‌اکنون در دسترس» را در صفحه‌ی اپل اینتلیجنس از وب‌سایت خود حذف کرد.
تبلیغات

اپل پس‌از بررسی اداره‌ی ملی تبلیغات (NAD) عبارت «اکنون در دسترس» (available now) را از صفحه‌ی اپل اینتلیجنس حذف کرده است. طبق نسخه‌ی بایگانی‌شده‌ی وب‌سایت، این تغییر اواخر مارس (اوایل فروردین) انجام شد.

NAD که وظیفه‌ی بررسی صداقت تبلیغات در آمریکا را برعهده دارد، توصیه کرده بود اپل ادعای در دسترس بودن هوش مصنوعی خود را «حذف یا اصلاح» کند. به گفته‌ی NAD، استفاده از این عبارت، این تصور را ایجاد می‌کرد که قابلیت‌هایی مانند اعلان‌های اولویت‌دار، Genmoji و Image Playground و نسخه‌ی پیشرفته‌ی سیری با ChatGPT هم‌زمان با عرضه‌ی آیفون ۱۶ ارائه شده‌اند، درحالی‌که چنین نبوده؛ NAD می‌گوید توضیح درج‌شده در پاورقی وب‌سایت اپل نه واضح بوده و نه در جای مناسبی قرار داشته است.

اپل تنها برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی‌اش مانند ابزارهای نوشتاری و حذف اشیای ناخواسته از عکس‌ها را هنگام عرضه‌ی آیفون ۱۶ ارائه کرد و سایر قابلیت‌ها در به‌روزرسانی‌های بعدی اضافه شدند.

NAD اشاره کرده که در نسخه‌ی پیشرفته‌ی سیری نیز زیرتیتر «هم‌اکنون در دسترس» آمده بود، درحالی‌که هنوز منتشر نشده است. اپل در پاسخ اعلام کرده که مطالب تبلیغاتی و ویدیوهایی مانند نسخه‌ی پیشرفته‌ی سیری را اصلاح یا حذف کرده و گفته که محتوای جدید، وضعیت واقعی قابلیت‌ها را به‌درستی منتقل می‌کند.

اپل در بیانیه‌ای گفت با اینکه با برخی یافته‌های NAD درباره‌ی شیوه‌ی تبلیغاتی شرکت مخالف است، از همکاری با این نهاد استقبال می‌کند و توصیه‌هایش را رعایت خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات