متا در حال کار روی ربات مبتنی‌بر هوش مصنوعی Builder Bot برای متاورس است

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
متا در حال ساخت ربات مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای متاورس است. این ربات که Builder Bot نام دارد، به افراد اجازه می‌دهد با دستورهای صوتی، محیط‌های مجازی مدنظرشان را بسازند.
تبلیغات

مارک زاگربرگ همچنان در حال توضیح مفهوم متاورس است. مدیرعامل متا به‌تازگی فناوری جدیدی را به‌نمایش گذاشته است که می‌گوید برای دیدگاه شرکت به‌منظور ایجاد محیط‌های همه‌جانبه بسیار اهمیت دارد. محققان هوش مصنوعی متا مشغول کار روی رباتی صوتی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند محیط مجازی مدنظرشان را با دستورهای صوتی ایجاد کنند.

به‌گزارش انگجت، زاکربرگ در رویدادی مجازی، نسخه‌ی اولیه‌ی این مفهوم را با‌ نام ‌Builder Bot به‌نمایش گذاشت که آخرین تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت را شرح می‌دهد.

ربات هوش مصنوعی Builder Bot متا

زاکربرگ در این رویداد گفت:

این ربات به شما امکان می‌دهد جهانی را توصیف کنید و سپس جنبه‌هایی از آن جهان را برایتان ایجاد خواهد کرد.

در این نمونه‌ی نمایشی، زاکربرگ و یکی دیگر از کارمندان متا از دستورهای صوتی برای ایجاد صحنه‌ای ساحلی بسیار ابتدایی با میز پیک‌نیک و... استفاده کردند. همچنین، آن‌ها برخی از جلوه‌های صوتی مرغ‌های دریایی و امواج اقیانوس را با استفاده از این ربات مبتنی‌بر هوش مصنوعی به صحنه اضافه کردند.

درحال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد این فناوری در مرحله‌ی اولیه است. محیطی که زاکربرگ ایجاد کرد، از دموهای متاورس گذشته بسیار مسطح‌تر و از وضوح کمتری برخوردار بود؛ البته آواتار بدون پای او نیز مثل سایر دموهای اخیر در این صحنه وجود داشت. مدیرعامل متا گفت:

همان‌طور‌که این فناوری را بیشتر پیش می‌بریم، شما می‌توانید فقط با صدای خود دنیاهای ظریفی را برای کشف و اشتراک‌گذاری تجربیات با دیگران ایجاد کنید.
ربات هوش مصنوعی Builder Bot متا

Builder Bot بخشی از پروژه‌ی هوش مصنوعی بزرگ‌تری به نام CAIRaoke است که هدفش ایجاد نوعی هوش مصنوعی محاوره‌ای برای خلق جهان‌های مجازی است. فیسبوک اولین شرکتی نیست که در حال آزمایش این نوع تحقیقات است. سال گذشته، OpenAI شبکه‌ای عصبی به‌نمایش گذاشت که می‌توانست تصاویر را براساس متن تولید کنید. البته زاکربرگ اعلام کرده است پروژه‌ی CAIRaoke می‌تواند بنیان آینده‌ی متا باشد.

زاکربرگ گفت:

در متاورس، ما به هوش مصنوعی نیاز داریم که براساس کمک به مردم در جهت‌یابی در دنیای مجازی و دنیای فیزیکی ما با واقعیت افزوده ساخته شده باشد. زمانی که عینک روی صورت خود داشته باشیم، اولین‌باری است که سیستم هوش مصنوعی می‌تواند جهان را از منظر دید ما مشاهده کند و آنچه می‌شنویم، بشنود.

اظهارات زاکربرگ در حالی بیان می‌شود که وی تلاش می‌کند شرکتش را از شبکه‌های اجتماعی به فناوری متاورس سوق دهد؛ اقدامی که ثابت شده است تا همین‌حالا هزینه‌های زیای روی دست متا گذاشته است. بااین‌همه، از‌آن‌‌جاکه سرویس متا، یعنی فیسبوک، برای اولین‌بار کاهش تعداد کاربران روزانه‌ی فعال خود را شاهد بوده، زاکربرگ اعلام کرده است تجربیات متاورسی مثل VR Horizon Worlds این شرکت، باعث رشد آینده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات