احتمال استفاده از نمایشگر 8K در هدست واقعیت ترکیبی اپل قوت گرفت

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی مدیر اجرایی سابق میزو، نخستین نسل از هدست واقعیت ترکیبی اپل به نمایشگر بسیار پیشرفته با رزولوشن 8K مجهز خواهد شد.
تبلیغات

مدتی است که می‌دانیم اپل در حال ساخت پلتفرم واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است و برای اثبات آن می‌توان به انبوهی از پتنت‌های این شرکت رجوع کرد. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اولین پوشیدنی قابل نصب‌ روی سَر (HMD) اپل متمرکز بر فناوری واقعیت ترکیبی (MR) خواهد بود و غول دنیای فناوری برای به‌رخ‌کشیدن قدرت این فناوری، قصد دارد اولین محصولش را با مشخصات فوق‌پیشرفته‌ای معرفی و روانه‌ی بازار کند.

شواهد نشان می‌دهد که اپل برای غوطه‌ورکردن کاربران در محتوای مجازی، قصد دارد هدست مذکور را به نمایشگر بسیار پیشرفته‌ای مجهز کند که ظاهراً از وضوح خیره‌کننده‌ای نیز برخوردار است. اکنون در تأیید این موضوع، لی نان، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی سابق شرکت میزو، اخبار جالبی از محصول آینده‌ی اپل به‌اشتراک گذاشته است. نان اظهار کرد که شرکت واقع در کوپرتینو مشغول کار روی هدست جدید با نمایشگرهای 8K است.

لی نان می‌گوید که محصول جدید اپل هدستی مبتنی‌بر فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد با دنیای متاورس تعامل داشته باشند. بااین‌حال، وی جزئات بیشتری دراین‌باره ارائه نمی‌دهد. درواقع، گفته‌های نان هم‌سو با گزارش‌های قبلی مبنی‌بر عرضه‌ی این هدست موردانتظار در آینده‌ای نزدیک است.

هدست AR/VR اپل نخستین محصول مهم این شرکت از زمان معرفی اپل‌واچ در سال ۲۰۱۵ خواهد بود. گفته می‌شود فرایند ساخت دستگاه از همان سال عرضه‌ی نخستین نسل اپل‌واچ آغاز شده است و اپل احتملاً آن را در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۳ رونمایی و روانه‌ی بازار خواهد کرد. به‌‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، انرژی موردنیاز هدست واقعیت ترکیبی اپل را شارژر ۹۶ واتی مشابه نمونه‌ی ارائه‌شده با مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی تأمین خواهد کرد.

این محصول می‌تواند ۲ تراشه برای انجام وظایف و پردازش‌های متفاوت داشته باشد. پردازنده‌ی اصلی و قوی‌تر برپایه‌ی تراشه‌ی M1 Pro خواهد بود که اخیراً در مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ استفاده شد. تراشه‌ی یادشده وظیفه‌ی پردازش‌های سنگین مربوط به محتوای AR و VR را برعهده خواهد داشت؛ درحالی‌که پرازنده‌ی دوم ضعیف‌تر خواهد بود و پردازش‌های مربوط به مدیریت حسگرها به آن محول می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات