دیزنی فناوری پارک متاورس خود را ثبت کرد

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دیزنی حق اختراع «شبیه‌ساز دنیای مجازی» را در آخرین هفته‌ی دسامبر ۲۰۲۱ ثبت کرده است.
تبلیغات

دیزنی گواهی حق اختراع جاذبه‌های تعاملی شخصی را برای بازدیدکنندگان پارک خود ثبت کرد. این فناوری امکان بهره‌بردن از جاذبه‌های واقعیت افزوده (AR) را بدون نیاز به هدست در پارک‌های دیزنی آسان خواهد کرد.

به‌گزارش کوین‌تلگراف، فناوری جدید دیزنی با ردیابی بازدیدکنندگان ازطریق گوشی‌های هوشمند و ایجاد و نمایش جلوه‌های سه‌بعدی شخصی‌سازی‌شده روی فضاهای فیزیکی و دیوارها و اشیای اطراف پارک کار می‌کند.

غول دنیای سرگرمی گواهی «شبیه‌ساز دنیای مجازی در مکان واقعی» را ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ ثبت کرده است. شایان‌ ذکر است که درخواست ثبت این اختراع از جولای ۲۰۲۰ به اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارسال شده است.

متاورس به‌عنوان فضایی در نظر گرفته می‌شود که می‌توان با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به آن دسترسی یافت. بااین‌حال، فناوری ارائه‌شده‌ی دیزنی متاورس را به دنیای فیزیکی خواهد‌ آورد.

این اولین‌بار نیست که دیزنی علاقه‌ی خود را به متاورس نشان می‌دهد. باب چاپک، مدیرعامل دیزنی در تماس ارائه‌ی گزارش سود سه‌ماهه‌ی چهارم این شرکت در نوامبر ۲۰۲۱ گفت که دیزنی در حال آماده‌شدن برای ترکیب دارایی‌های فیزیکی و دیجیتال در متاورس است. چاپک درادامه گفت:

می‌توانیم دنیای فیزیکی و دیجیتالی را به‌ یکدیگر نزدیک‌تر و امکان داستان‌گویی بدون مرز در متاورس دیزنی را خودمان فراهم کنیم.

تیلاک ماندادی، مدیر ارشد استراتژی استراحتگاه‌های دیزنی، در مقاله‌ای که نوامبر ۲۰۲۰ در لینکدین به‌اشتراک گذاشت، اعلام کرد که هدف این شرکت ترکیب دنیای دیجیتال و دنیای فیزیکی است. وی در آن زمان توضیح داد:

همان‌طور‌که به آینده نگاه می‌کنیم، تمرکز بسیار هیجان‌انگیز ما در‌واقع تجربه‌ی پارکی است که از موانع دیجیتالی و فیزیکی گذر کند و لایه‌های جدیدی از داستان‌سرایی را دردسترس قرار دهد.این تجربیات همیشگی و مهمانی در داخل و خارج از پارک در جریان خواهد بود. این تجربیات برای شما سفارشی‌سازی شده‌اند؛ اما درعین‌حال اجتماعی هستند. علاوه‌براین، اجزای این پارک‌ها دائما در حال تغییر است؛ بنابراین، همیشه چیزی برای کشف‌کردن وجود خواهد داشت.

دیزنی در گفت‌وگو با لس‌آنجلس‌تامیز گفت:

در آینده‌ی نزدیک، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از شبیه‌ساز نداریم؛ اما پتنتی که اخیراً ثبت‌ کرده‌ایم، دیدگاه ما را برای استفاده از «پارک متاورس» منعکس می‌کند.

دوازده پارک رسمی از دیزنی در سراسر جهان وجود دارد؛ ازجمله پارک‌های مستقر در ایالات متحده‌ی آمریکا، پاریس، هنگ‌کنگ، ژاپن و چین. این شرکت در سال ۲۰۲۱ با وجود قرنطینه‌ی جهانی به‌علت همه‌گیری کرونا، به‌لطف پارک‌ها و تجربیات و بخش محصولات خود، درمجموع نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات