نخستین جزئیات هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا در رویداد توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ اعلام خواهد شد

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی، کمتر از یک‌ سال تا رونمایی عینک واقعیت ترکیبی اپل فاصله داریم و ظاهرا این شرکت در رویداد WWDC ۲۰۲۲، می‌تواند کاربران و توسعه‌دهندگان را با برخی ویژگی‌های محصول یادشده آشنا کند.
تبلیغات

شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در حال ساخت نخستین دستگاه HMD (نصب‌شده-روی-سر) خود است. انتظار می‌رود دستگاه مذکور هر دو قابلیت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را با تمرکز بر محتوای گیمینگ و رسانه و ارتباطات ارائه دهد؛ بنابراین، می‌توان آن را هدست واقعیت ترکیبی (MR) نامید.

دراین‌میان، شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل در سه‌ماهه‌ی پایانی سال آینده‌ی میلادی هدست موردانتظارش را رونمایی می‌کند. بااین‌حال، تحلیلگران مورگان استنلی اخیرا در گزارشی خطاب به سرمایه‌گذاران ادعا کرده‌اند که این محصول می‌تواند زودتر از حد انتظار رونمایی شود. این در حالی است که مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در جدیدترین گزارش‌هایش خاطرنشان کرده است که شرکت مذکور برای عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده است.

مینگ‌چی کو در ابتدا بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی دوم را برای عرضه‌ی این محصول ارائه داده بود؛ اما ظاهرا برخی الزامات سخت‌گیرانه‌ی اپل در تولید سبب شده است که این بازه کمی به تأخیر بیفتد. سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ از ۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر ادامه دارد. این یعنی ممکن است هدست مذکور تا کمتر از ۱۰ ماه دیگر رونمایی شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که اپل بتواند اولین نگاهی اجمالی به هدست خود را در کنفرانس WWDC در ژوئن سال آینده ارائه دهد تا به‌موجب آن، توسعه‌دهندگان زمان کافی برای آماده‌سازی برنامه‌هایشان پیش از عرضه‌ی نهایی داشته باشند.

تحلیلگران مورگان استنلی می‌گویند که این پروژه اکنون در حال نزدیک‌شدن به مراحل نهایی توسعه است و تقریبا روند مشابهی با فراید ساخت نخستین نسل اپل واچ دنبال می‌کند. به‌طور‌کلی، انتظار می‌رود این هدست شامل ویژگی‌هایی نظیر طراحی سبک، دو نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی، ۱۵ ماژول یا حسگر اپتیکال، دو پردازنده اصلی، پشتیبانی از Wi-Fi 6E، ردیابی چشم، حالت شفاف واقعیت افزوده، ردیابی اشیاء و کنترل‌های حرکت دست باشد.

تاکنون، اختلاف‌‌نظرهایی درباره‌ی قیمت دستگاه مذکور وجود داشته است. برای مثال، مینگ‌چی کو معتقد است قیمت این محصول ۱،۰۰۰ دلار و هم‌قیمت با آیفونی پرچم‌دار خواهد بود؛ درحالی‌که گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که قیمت این دستگاه احتمال دارد ۳،۰۰۰ دلار باشد. ماه ژانویه، گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل قصد دارد هدستش را گران‌تر از دستگاه‌های رقیب قیمت‌گذاری کند. افزون‌براین، منابع آگاه به زنجیره‌ی تأمین تخمین می‌زنند که قیمت این دستگاه حدودا ۲،۰۰۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات