اپل به‌دنبال ایجاد پارادایم برنامه کاملا جدیدی برای دستگاه‌های مبتنی بر AR و VR است

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با استناد به فهرست جدید مشاغل اپل، به‌نظر می‌رسد این شرکت به‌دنبال ایجاد پارادایم برنامه کاملا جدیدی برای تکمیل جاه‌طلبی فناوری‌های مبتنی‌بر واقعیت افزوده و مجازی است.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل در سال آینده‌ی میلادی، ورود جاه‌طلبانه خود به حوزه‌ی متاورس را با معرفی نخستین هدست واقعیت ترکیبی‌اش اعلام خواهد کرد. حال هیدن لی، مدیر مهندسی نرم‌افزار AR / VR این غول دنیای فناوری، فهرستی از موقعیت‌های شغلی آن را به‌اشتراک گذاشته که حاکی از آن است کوپرتینویی‌ها به‌دنبال مهندسی برای ایجاد پارادایم برنامه برپایه‌ی واقعیت افزوده و مجازی هستند.

این نقش شامل کار نزدیک با چهارچوب‌های رابط کاربری اپل و طراحان رابط انسانی و تیم‌های نرم‌افزار سیستم در ایجاد تجربیات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهد بود. اعتقاد بر این است که نخستین دستگاه HMD (نصب‌شده-روی-سر) اپل مبتنی‌بر واقعیت ترکیبی احتمالا دستگاهی به‌شکل هدست خواهد بود و انتظار می‌رود محصولی تا حدودی خاص باشد که عمدتا برای توسعه‌دهندگان با تمرکز بر ارتباطات و مصرف رسانه و بازی طراحی شده است.

به‌نظر می‌رسد که اپل درصدد توسعه‌ی بلندمدت فناوری‌های مذکور است و با نگاهی به فعالیت‌های اخیر این شرکت، می‌توان به‌‌وضوح اهمیت فناوری واقعیت افزوده را متوجه شد. طبق شنیده‌ها، اپل قصد دارد عینک واقعیت افزوده‌ی خود را با قیمت ۴۰۰ دلار در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. پیش‌ازاین، گفته می‌شد که اپل گلس در آستانه‌ی ورود به مرحله‌ی دوم توسعه است و متعاقبا وارد مرحله‌ی سوم و احتمالا مرحله‌ی نهایی می‌شود. با اتمام طراحی نمونه‌ی اولیه، دستگاه پوشیدنی برای تأیید مهندسی دوره‌ای ۶ تا ۹ ماهه سپری خواهد کرد. همچنین، گفته می‌شود اپل می‌کوشد وزن و دوام باتری دستگاه را بهبود بدهد.

مقاله‌های مرتبط:

    عینک اپل اطلاعاتی ازقبیل پیام‌های متنی و نقشه‌ها را روبه‌روی کاربر قرار می‌دهد و ظاهرا کاربران می‌توانند عینک را با دستیار صوتی هوشمند سیری کنترل کنند. پیش‌بینی می‌شود که این محصول به منبع پردازشی گوشی‌های آیفون متکی است؛ به‌طوری‌که اساسا به‌عنوان نمایشگر قابل‌حمل و ثانویه در نظر گرفته و پردازش‌های اصلی و حتی اتصال آن به اینترنت از‌طریق آیفون انجام خواهد شد.

    این امر بدین‌دلیل است که اپل گلس باید دقیقا مانند عینکی ظریف و سبک باشد و برای تحقق آن، باید قطعات پردازشی سنگین و جاگیر حذف شود و عملیات پردازشی در دستگاه ثانویه انجام گیرد. جاه‌طلبی بلندمدت اپل به اینجا ختم نمی‌شود و پیش‌بینی می‌شود این شرکت پس از سال ۲۰۳۰، یکی از مهم‌ترین فناوری‌های آینده را در قالب لنز چشمی (لنز تماسی) و با قابلیت‌های واقعیت افزوده راه‌اندازی کند.

    به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، این محصول لوازم الکترونیکی را از دوران محاسبات مرئی به محاسبات نامرئی می‌رساند. با‌‌‌‌توجه‌‌به اینکه فاصله‌ی زمانی بسیار زیادی با عرضه‌ی این محصول باقی مانده، جزئیات دیگر از آن منتشر نشده است؛ اما برای ارائه‌ی دیدی کلی و ظرفیت این تکنولوژی، تصور کنید که با استفاده از لنزی کوچک روی چشمانتان، می‌توانید در گستره‌ی دید خود از فناوری AR بهره بگیرید و در آن غوطه‌ور شوید‌.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات