نایکی و دایسون نیز وارد حوزه‌ی متاورس شدند

جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
متاورس این روزها به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های فناوری تبدیل شده است و حالا دو شرکت نایکی و دایسون نیز فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.
تبلیغات

به تبدیل شدن فیسبوک به متا، این شرکت همچنین به‌دنبال ساخت متاورس است. متاورس یک پلتفرم اینترنتی است که فراگیرتر خواهد بود. اکنون به‌نظر می‌رسد برندهای بیشتری درحال ورود به حوزه‌ی متاورس هستند. اخیراً دو شرکت نایکی و دایسون نیز فعالیت خود را در متاورس آغاز کرده‌اند.

به گزارش گیزموچاینا، اوایل هفته‌ی جاری، نایکی از دنیای مجازی خود رونمایی کرد؛ دنیایی که براساس مقر اصلی این شرکت و از یک بازی ویدئویی محبوب به‌نام Roblox الگوبرداری شده است. نایکی یکی از اولین‌ برندهای بزرگی است که به متاورس پیوست. فضای دیجیتال جدید نایکی، NIKELAND نام دارد و بازیکنان می‌توانند در آن، آواتارهای خود را با محصولات ویژه‌ی این شرکت تجهیز کنند. نایکی‌لند درحال‌حاضر برای کاربران Roblox رایگان است و حتی بازی‌های خاصی مثل The Floor Is Lava، Tag و Dodgeball را روی پلتفرم خود ارائه می‌دهد.

دایسون که یک برند شناخته‌شده در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی لوکس محسوب می‌شود، به‌طور مشابه، دنیای مجازی خود را به متاورس آورده است. این شرکت فضایی به اسم Dyson Demo VR ایجاد کرده است که از فناوری تجسم و شبیه‌سازی بهره می‌برد. این فناوری توسط مهندسان دایسون مورد استفاده قرار می‌گیرد. Dyson Demo VR به آزمایش، نمونه‌سازی و توسعه‌ی محصولات و نرم‌افزارهای جدید برای این شرکت بریتانیایی کمک می‌کند. مشتریان می‌توانند در پلتفرم مجازی این شرکت لوازمی مثل سشوار، صاف‌کننده‌ی مو و حالت‌دهنده‌های این برند را در خانه‌ی خود آزمایش کنند.

شایان ذکر است، این دو شرکت یکی از اولین برندهایی محسوب می‌شوند که وارد حوزه‌ی متاورس شده‌اند. به‌عبارت دیگر، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به‌زودی برندهای بزرگ بیشتری از این روند پیروی کرده و از واقعیت مجازی و متاورس استقبال کنند. پیش‌ازاین نیز گزارش‌هایی در مورد معرفی Mesh مایکروسافت منتشر شده است که درواقع گامی برای تکمیل تیم‌های شرکت اهل ردموند است. بنابراین به‌نظر می‌رسد همه‌ی ما به‌زودی به دنیای واقعیت مجازی تعاملی‌تر و همه‌جانبه‌تر حرکت خواهیم کرد.

نظر شما در مورد متاورس و استقبال شرکت‌هایی مثل نایک و دایسون از این فناوری چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات