مینگ‌چی کو: اپل ممکن است تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی را تا پایان سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیندازد

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق گفته مینگ‌چی کو، اپل ممکن است به‌ دلیل طولانی شدن فرایند توسعه نرم‌افزار، تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی خود را تا پایان سال آینده میلادی به تأخیر بیندازد.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد اپل در صدد رونمایی از نخستین نسل دستگاه HMD (هدست یا دستگاه قابل نصب روی سر) خود در سال آینده میلادی است. در همین راستا، مینگچی کو، تحلیلگر نام‌‌آشنای محصولات اپل، در گزارشی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید ممکن است غول دنیای فناوری تولید هدست AR/VR را تا پایان سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ آغاز نکند؛ اقدامی که احتمالاً منجر به عرضه محصول در ماه‌های پایانی ۲۰۲۲ یا نیمه نخست سال ۲۰۲۳ می‌شود.

تحلیلگر یادشده دلیل اصلی این تأخیر را خواسته‌ی اپل برای تکمیل نرم‌افزار، خدمات و اکوسیستم منطبق با فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیان می‌کند. وی معتقد است که اپل به دلیل پیچیدگی هدست و نیاز به تناسب راحت، بهترین راه حل‌های طراحی صنعتی را برای نخستین نسل هدست واقعیت ترکیبی‌اش در نظر گرفته است. کو همچنین خاطرنشان می‌کند که اپل چالش‌های طراحی متعددی در پیش رو دارد؛ زیرا می‌خواهد عملکردی فراتر از کارکردهای مرسوم در این نوع از محصولات ارائه بدهد. او در این باره می‌گوید:

دستگاه HMD به الزامات طراحی صنعتی بسیار بیشتری در مقایسه با گوشی‌های هوشمند نیاز دارد؛ زیرا راحتی پوشیدن آن‌ها شامل جزئیات زیادی از طراحی است؛ بنابراین، ما معتقدیم که اپل همچنان بهترین راه حل‌های طراحی صنعتی را آزمایش می‌کند. کلید موفقیت HMD در نرم‌افزار، اکوسیستم و خدمات نهفته است. معتقدیم که اپل HMD خود را برای برنامه‌های مختلف و نه‌فقط بخش گیمینگ قرار می‌دهد؛ چالش ایجاد نرم‌افزار، اکوسیستم و خدمات به‌طور قابل توجهی برای اپل بیشتر از محصولات فعلی و رقبا است.

طبق گفته مینگ‌چی کو، دستگاه‌های HMD، موج بعدی انقلاب رابط کاربری را ایجاد خواهند کرد و ظاهراً اپل قادر خواهد بود دیدگاه بازار را مبنی بر اینکه این نوع دستگاه‌ها عمدتاً برای بازی هستند تغییر بدهد؛ زیرا این شرکت می‌تواند برنامه‌های متنوع و کاربردی را به توسعه و متعاقباً آن‌ها را بازاریابی کند. کو قبلاً گفته بود هدست AR/VR در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و پیش از آن، بازه‌ی ۲۰۲۱ را برای معرفی از این محصول محتمل می‌دانست.

گزارش‌های قبلی از آن حکایت داشتند که هدست یادشده اپل مرحله دوم آزمایش نمونه اولیه را تکمیل کرده است و قبل از ورود به تولید انبوه وارد مرحله EVT (تست تأیید مهندسی) می‌شود. همچنین گفته می‌شد که اولین هدست ممکن است بیش از دو هزار دلار قیمت داشته باشد؛ بنابراین، اپل انتظار فروش زیادی از آن نخواهد داشت و احتمالا هدف آن به رخ کشیدن فناوری نهفته در هدست است. این محصول می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای مشاغل و برخی صنایع باشد.

گفته می‌شود این دستگاه با نام رمز N301، کاربر را در محیطی کاملا مجازی، مانند هدست آکیولس کوئست غرق می‌کند و مانع دید محیطی کاربر می‌شود؛ اما منظره‌ای از جهان اطراف او ارائه می‌دهد تا یک اثر واقعیت ترکیبی ایجاد کند. افزون بر این، اختراعات اخیر اپل نشان می‌دهد که این شرکت به ‌دنبال دستیابی به محصولی است که تشخیص بدهد فرامین از کجا صادر می‌شود و به‌صورت دقیقی آن‌ها را در دستگاه اصلی (هدست) اعمال کند.

این شرکت به‌طور فزاینده‌ای از فناوری باند فوق وسیع (UWB) برای کمک به آیفون‌ها در مکان‌یابی یکدیگر استفاده می‌کند. اپل بارها سیستم‌های مجهز به حسگر تداخل‌سنج خودترکیب (SMI) را برای استفاده‌های مشابه مورد بررسی قرار داده است و گمان می‌رود که کنترل‌کننده‌ هدست نیز از این تکنولوژی بهره خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که لوازم جانبی همراه دستگاه عرضه خواهد شد یا جداگانه فروخته می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد برخی از نمونه‌های اولیه دارای صفحه حساس به لمس برای تشخیص ژست‌های حرکتی یا دکمه‌ی موسوم به Digital Crown برای ثبت فرامین هستند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات