تیم کوک: واقعیت افزوده بخش مهمی در آینده اپل خواهد بود

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی تیم کوک، فناوری واقعیت افزوده بخش مهمی از آینده‌ی اپل را تشکیل می‌دهد و کاربردهای جدیدی برایش تعریف می‌شود.
تبلیغات

به‌گزارش 9To5Mac، تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیرا در مصاحبه‌ای با اصحاب رسانه به مسائلی همچون شرکت تسلا و جایگاهش در وسایل نقلیه‌ی الکتریکی پرداخته و خاطرنشان کرده است احتمالا دَه سال دیگر در اپل حضور نخواهد داشت. البته کوک در این مصاحبه به فناوری واقعیت افزوده (AR) و نقش آن در آینده اپل اشاره کرده و گفته است:

ایده‌ی واقعیت افزوده این است که وقتی من و شما در‌حال‌حاضر گفت‌وگویی عالی داریم، مسلما اگر بتوانیم بحثمان را با نمودارها یا موارد دیگر به‌نمایش بگذاریم، بسیار بهتر خواهد بود. فکر می‌کنم مخاطبان نیز از این موضوع بهره‌مند شوند؛ بنابراین، وقتی در زمینه‌های مختلف همچون سلامت، آموزش، بازی و خُرده‌فروشی به آن فکر می‌کنم، برخاستن این فناوری از گذشته در برخی از زمینه‌ها را شاهد هستم.

طبق روال معمول، کوک درباره‌ی محصولات آینده‌ی غول دنیای فناوری صحبت نکرده است؛ اما اغلب در نشست‌های عمومی، به تکنولوژی AR ارجاعاتی کرده است. علاوه‌براین، از کوک درباره‌ی شعار «درخشش و نگاه کن» در دعوت‌نامه‌ی رویداد توسعه‌دهنگان موسوم به WWDC 2021 سؤال شد. بااین‌حال، او توضیح دقیقی درباره‌ی مفهوم این شعار ارائه نداد. همچنین، مدیرعامل اپل از هدست واقعیت ترکیبی شایعه‌شده پاسخ داد که درباره‌اش محصولات آینده اپل صحبت نمی‌کند. او افزوده است:

فکر می‌کنم کاربردهای واقعیت افزوده در آینده حتی بیشتر باشد؛ بنابراین، این قسمتی بسیار مهم از آینده اپل خواهد بود.

طبق شایعات، اولین دستگاه واقعیت ترکیبی اپل محصولی گران‌قیمت و مجهز به سخت‌افزاری بسیار قدرتمند خواهد بود. کارشناسان معتقدند اپل می‌خواهد این محصول را در تعداد محدودی تولید کند و شاید فقط روزانه یک هدست در هر فروشگاه اپل برای فروش موجود باشد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌تواند از ۱۵ دوربین و حسگر بیومتریک برخوردار باشد. به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل نخستین هدست واقعیت ترکیبی‌اش را به نمایشگر فوق‌پیشرفته Micro-LED مجهز می‌کند. وی خاطرنشان کرده است اپل هنوز مشغول کار روی عینک واقعیت افزوده جدید است؛ اما احتمالا این محصول سال ۲۰۲۵ رونمایی و عرضه می‌شود.

افزون‌بر‌این، مارک گِرمن از بلومبرگ انتظار دارد اپل در ماه‌های آتی عینک AR را به بازار عرضه کند. بااین‌حال، هنوز جزئیاتی از رویدادی حضوری برای معرفی این محصول منتشر نشده است. موضوع مسلم این است که تیم کوک هنوز چند سالی در اپل حضور خواهد داشت و پروژه‌های بزرگی در راه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات