کمک عینک واقعیت افزوده به سگ‌های نظامی ارتش آمریکا

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Command Sight برای آموزش بهتر سگ‌های نظامی ارتش آمریکا عینک واقعیت افزوده تولید می‌کند.
تبلیغات

ارتش آمریکا در حال آزمایش یک فناوری جدید است که می‌تواند تغییرات اساسی در نحوه آموزش سگ‌های نظامی ایجاد کند. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده، در این روش ارتش ایالات متحده آمریکا از عینک واقعیت افزوده در فرایند آموزش سگ‌ها و عملیات مختلف استفاده می‌کند.

در ارتش مدرن از سگ‌ها استفاده‌ی زیادی می‌شود؛ از کشف مواد منفجره و جست‌و‌جوی اهداف مختلف تا همراهی گشت‌های پیاده‌نظام در مناطق خطرناک همگی به وسیله این حیوانات انجام می‌شود. معمولا صاحبان سگ‌های نظامی با استفاده از حرکت دست یا لیزر به آن‌ها علامت می‌دهد؛ اما این روش‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند و برای درست انجام شدن به فاصله مکانی وابسته هستند. اگر سگ‌ها از صاحبان خود دور باشند نمی‌توانند به‌طور دقیق دستور صادرشده را متوجه شوند و این مسئله می‌تواند در بعضی موارد دردسرساز باشد.

این مشکل چیزی است که عینک‌های وقعیت افزوده قصد رفع کردن آن را دارند. آموزش‌دهندگان می‌توانند با گذاشتن این عینک رو چشمان سگ‌های نظامی، از دور دستورهای لازم را به آن‌ها منتقل کنند. در این عینک‌ها یک دوربین داخلی وجود دارد که به‌صورت زنده تصاویر ضبط‌شده توسط سگ را به صاحب آن نشان می‌دهد. با فناوری واقعیت افزوده می‌توان به این موجودات دستورها مورد نیاز را نشان داد و دیگر نیازی نیست حتما با حرکت دست یا لیزر این کار را انجام داد. تصور کنید قرار است در یک منطقه خطرناک عملیاتی انجام شود که برای آن به سگ‌های نظامی نیاز است؛ با استفاده از این فناوری، فردی که دستورها را به این موجود منتقل می‌کند می‌تواند در مکانی پنهان شود و این کار را با استفاده از واقعیت افزوده و از فاصله دور انجام دهد.

عینک واقعیت افزوده سگ نظامی

البته هنوز این فناوری در بخش طراحی اولیه است. شرکت واقع در سیاتل Command Sight وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد و آزمایشگاه تحقیقات ارتش بر فرایند انجام این کار نظارت می‌کند. همان‌طور که در تصاویر منتشرشده از نمونه اولیه مشاهده می‌کنید، این عینک‌ها سیم دارند؛ اما بر اساس گزارشی که توسط یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده، قرار است در نسخه نهایی از یک مدل بدون سیم‌ استفاده شود.

استفان لی، دانشمند ارشد آزمایشگاه تحقیقات ارتش، با انتشار پستی نوشت:

واقعیت افزوده برای انسان و سگ‌ها ‌به‌صورت متفاوتی عمل می‌کند. واقعیت افزوده در سگ‌ها برای ارائه دستورها و نشانه‌ها استفاده می‌شوند و این موجودات نمی‌توانند مانند انسان با آن تعامل داشته باشند. این فناوری ابزار مهم و جدیدی دراختیار ما قرار می‌دهد که می‌توان به وسیله آن ارتباط بهتری با سگ‌های نظامی برقرار کرد.

ای.جی پپر، بنیان‌گذار و مدیرعامل Command Sight، می‌گوید ساخت این فناوری در مراحل اولیه بوده اما بسیار امیدوارکننده است. او درباره استفاده از این ابزار برای سگ‌های نظامی توضیح داد:

تاکنون بیشتر تحقیقات انجام‌شده روی روتوایلر (یک نژاد سگ) من، ماتر انجام شده است. توانایی او برای سازگاری با آموزش‌ها با عینک واقعیت افزوده باورنکردنی است. ما هنوز از طراحی اولیه تا نسخه نهایی که بتوان به‌ وسیله آن تمام سگ‌های نظامی را آماده به خدمت کرد فاصله داریم.

عینک واقعیت افزوده برای هر سگ شخصی‌سازی می‌شود

ایده اولیه عینک واقعیت مجازی برای حیوانات از یک قطعه کیت تثبیت‌شده برای سگ‌های نظامی الهام گرفته شده که به Rex Specs معروف است. این کیت درواقع یک نوع عینک محافظ است و از چشمان سگ مراقبت می‌کند. هر کدام از این عینک‌ها باید برای سگ‌های مختلف با استفاده از اسکنر سه‌بعدی شخصی‌سازی شوند. با این کار می‌توان محل دقیق قرار دادن HUD برای زاویه دید صحیح هرکدام از این موجودات را به دست آورد. پپر در بخشی از سخنان خود با اشاره به عینک‌های محافظ پیشین گفت: «آشنایی با Rex Specs به ما در ساخت بهتر این ابزار کمک می‌کند.»

محققان می‌گویند آن‌ها قصد دارند این فناوری را طی دو سال آینده به یک مدل کاملا بی‌سیم توسعه دهند. به گفته آن‌ها پس از رسیدن به این مرحله می‌توانند با دریافت نظرات کاربران محصول خود را اصلاح و در نهایت به‌صورت رسمی تولید کنند.

نظر شما کاربران زومیت درباره استفاده از عینک واقعیت افزوده در ارتش آمریکا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات