سامسونگ به‌لطف هوش مصنوعی، خرابی لوازم خانگی‌اش را از قبل تشخیص می‌دهد

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
صفحه‌نمایش یخچال فریزر RS6H
سامسونگ از سیستمی جدید در کره‌ی جنوبی پرده برداشته است که خرابی لوازم خانگی را با هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند احتمال خرابی لوازم خانگی هوشمندش را پیش‌بینی کند. این قابلیت که AI Pre-Care Notification نام دارد، فعلاً فقط در اختیار مشترکان برنامه‌ی AI Subscription Club قرار گرفته است.

هوش مصنوعی با بررسی تاریخچه‌ی استفاده و وضعیت فعلی دستگاه، احتمال بروز خرابی در آینده‌ی نزدیک را ارزیابی می‌کند و از طریق اپلیکیشن SmartThings، کاربر را مطلع می‌کند. مثلاً این فناوری می‌تواند کاهش سطح گاز مبرد کولر یا دمای غیرعادی داخل یخچال را تشخیص دهد.

پس از اعلام مشکل، سامسونگ دلیل احتمالی خرابی را توضیح می‌دهد و امکان رزرو وقت تعمیر حضوری برای همان دستگاه را فراهم می‌کند. سامسونگ می‌گوید این روند نه‌تنها از بروز خرابی‌های بزرگ جلوگیری می‌کند، بلکه باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و دردسر کاربران می‌شود.

قابلیت AI Pre-Care Notification فعلاً برای لوازم خانگی زیر فعال شده است:

درحال‌حاضر، قابلیت جدید سامسونگ به‌صورت رایگان تنها در اختیار مشترکان برنامه‌ی اشتراک ماهانه‌ی سامسونگ قرار دارد؛ اما سامسونگ می‌خواهد در آینده پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتری را به این سیستم اضافه کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات