سامسونگ جاروبرقی رباتیک JetBot 90 AI را در CES 2021 معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
جاروبرقی رباتیک JetBot 90 AI سامسونگ از اسکنر لایدار و دوربین بهره می‌گیرد تا در حین تمیز کردن خانه، به موانع برخورد نکند. این جاروبرقی رباتیک فعلا قیمت و تاریخ عرضه ندارد.
تبلیغات

جاروبرقی‌های رباتیک امروزی پیچیدگی زیادی دارند و از سیستم‌های پیشرفته استفاده می‌کنند. سامسونگ روز گذشته در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی CES 2021 از جاروبرقی رباتیک Samsung JetBot 90 AI پرده‌برداری کرد.

بر اساس گزارش CNet،‌ جاروبرقی رباتیک سامسونگ می‌تواند به‌صورت خودکار کیسه‌ی زباله‌ی خود را خالی کند. سامسونگ می‌گوید این جاروبرقی برای جابه‌جایی در خانه‌ به مجموعه‌ی پیچیده‌ای از حسگرها متکی می‌شود. جاروبرقی JetBot از اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) به‌منظور بررسی کامل محیط استفاده می‌کند و افزون ‌بر حسگر لایدار، دوربینی ویدئویی دارد.

 JetBot از طریق این سیستم،‌ در حین انجام کار،‌ اشیائی که باید از آن‌ها دور بماند شناسایی می‌کند؛ از کابل کوچک گوشی‌های هوشمند گرفته تا مبلمان بزرگ خانه. این نخستین باری نیست که در جاروبرقی‌های رباتیک از سیستمی این‌چنینی استفاده می‌شود. برای مثال جاروبرقی‌های Ecovacs Deebot Ozmo T8 و Electrolux Pure i9 از ترکیب حسگرهای لیزری و اپتیکال استفاده می‌کنند تا بفهمند در محیط اطراف‌ چه اشیائی وجود دارد.

برخی محصولات نظیر خانواده‌ی Roomba شرکت iRobot سراغ استفاده از حسگرهای اپتیکال می‌روند تا بتوانند در محیط خانه به‌خوبی جابه‌جا شوند، اما این محصولات حسگر لیزری ندارند. دیگر ربات‌ها نظیر جاروبرقی‌های Neato به‌منظور جابه‌جایی،‌ به سیستم لایدار لیزری مبتنی ‌بر برجک چرخان متکی هستند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب JetBot 90 AI، توانایی این جاروبرقی برای خالی کردن محتویات کیسه‌ی زباله‌اش است. همچون iRobot Roomba S9 Plus و Shark IQ 1001AE، جاروبرقی JetBot سامسونگ دارای داک شارژ است که می‌تواند کثیفی‌ها را از ربات بگیرد و وارد کیسه‌ای مخصوص کند که بعدا می‌توان آن را در سطل زباله قرار داد. 

در صورت تمایل می‌توانید از طریق گوشی هوشمند به JetBot 90 AI فرمان دهید. اپلیکیشن SmartThings به شما امکان می‌دهد مناطقی را در خانه علامت‌گذاری کنید که جاروبرقی اجازه‌ی ورود به آن‌ها را ندارد؛ سامسونگ از این مناطق با عبارت «مناطق ممنوعه» یاد می‌کند.

شرکت کره‌ای تاکنون نگفته است جاروبرقی رباتیک JetBot در چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شود. جاروبرقی رباتیکی که این همه قابلیت داشته باشد قطعا قیمت پایینی ندارد. برای مثال جاروبرقی Deebot شرکت Ecovacs Robotics با قیمت ۸۰۰ دلار در دسترس قرار دارد؛ از طرفی جاروبرقی Roomba S9 Plus با توانایی خالی کردن خودکار محتویات کیسه‌ی زباله‌ی خود،‌ با قیمت بالاتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه شده است. 

سامسونگ شب گذشته افزون ‌بر جاروبرقی جت بات، از رباتی با عنوان Bot Handy پرده‌برداری کرد که می‌تواند کارهای مختلفی انجام بدهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات